|
www.elektron.si
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporoèilo |
smasher
Pridružen/-a: Sre Nov 2007 23:31 Prispevkov: 159 Kraj: Obala-Lj
|
Objavljeno: Sre Dec 24, 2008 23:09:29 Naslov sporoèila: izkoristek eksplozije v batnem motorju |
|
|
Torej tema je izboljšanje izkoristka batnega motorja an bencin.
Pri trnutnem izgorevanju, se le del bencina porabi za eksplozijo, del se ga proabi za hlajenje (oz bolj kontrolirano reakcijo) in nekaj potem še ne izgorelega v katalizaroju za èistejše pline.
Torej èe se zmanjša kolièino bencina in poveèa zmes zraka se teoretièno dobi lahko eksplozijo enakemoèi, vendar so temperature pri tem višje, pride do poškodb motorja (pregrevanje motorja, poškodovanje batov...)
Zanima me iz kemijskega oz. samo tehniènega vidika zakaj pride do tega, v laboratoriju se namreè nikoli ne naredi 1000 ali veè eksplozij v minuti in se drastièno povišanje temperature ne opazi.
LP
Pa vesel Božiè! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Azrael
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Èet Dec 25, 2008 13:52:28 Naslov sporoèila: Re: izkoristek eksplozije v batnem motorju |
|
|
smasher je napisal/a: | Torej tema je izboljšanje izkoristka batnega motorja an bencin.
Pri trnutnem izgorevanju, se le del bencina porabi za eksplozijo, del se ga proabi za hlajenje (oz bolj kontrolirano reakcijo) in nekaj potem še ne izgorelega v katalizaroju za èistejše pline. |
Ne bo držalo. Zgoreti mora ves bencin, drugaèe bi bencin tekel iz izpuha in unièeval motorno olje, saj bi ga del stekel v karter.
Poleg tega katalizatorju škodi tako bencin, kot višek kisika. Eno, kot drugo ga unièi v nekaj sekundah, saj se pregreje.
Mešalnega razmerja 16 delov zraka na en del (vplinjenega) bencina tudi zaradi tega ne smeš spreminjati. Zato avto s katalizatorjem in vbrizgavanjem kuri celo veè kot avto z enakim motorjem, ki ima v "nulo" uštimane vplinjaèe.
Izkoristek motorja je kot pri vseh toplotnih strojih odvisen od zaèetne in konène temperature delovnega takta.
Varianta uporabe bolj revne mešanice ima 2 problema. Bolj revna mešanica zgoreva pri višji temperaturi, kar izboljša izkoristek, vendar je vprašljiva trajnost izpušnih ventilov zaradi višjih temperatur in celotnega motorja, saj je izgorevanje goriva pod takimi pogoji prehitro in prihaja do detonacij.
Mehanski problemi bi bili rešljivi z uporabo boljših materialov (metalurgija ustrezne rešitve ima), vendar presežku zraka ni kos noben današnji katalizator In za povrhu tak motor proizvaja ozon in dušikove okside.
Zato je izkoristek batnih motorjev tak, kot je bil pred mnogimi desetletji, ko je bila skonstruirana veèina avtomobilskih motorjev, ki so danes v masovni proizvodnji. _________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
smasher
Pridružen/-a: Sre Nov 2007 23:31 Prispevkov: 159 Kraj: Obala-Lj
|
Objavljeno: Èet Dec 25, 2008 15:09:30 Naslov sporoèila: |
|
|
No, potem se opravièujem za napisano ampak tako me je nekdo pouèil že dolgo èasa nazaj, da ves bencin ne eksplodira ampak da se ga nekaj pusti za "lepše" izpustne pline.
Torej dokler ne bojo na voljo keramièno prevleèeni motorji ne bo niè igranja.
Ampak sem zasledlil drugo možnost, vbrizgavanje vode, sicer sistemov sem prebrav veè od vodnih hlapov do direktnnega vbrizga. To tudi zmanjša temperaturo.
http://www.kennedysdynotune.com/waterinjected.htm
En bolj propagandni èlanek o podjetju ki to izdeluje.
Lep pozdrav in lep božiè! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Azrael
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Èet Dec 25, 2008 16:03:57 Naslov sporoèila: |
|
|
Materiali, ki zdržijo muèenje z revno mešanico obstajajo že dolgo. To je bila edina pot za razne letalske podvige v WW2 (Japonski napad na Filipine, Doolitlovo bombardiranje Tokia itd).
Ob prvi naftni krizi v 70. letih prejšnjega stoletja je kazalo, da bodo motorji, ki delujejo na revno mešanico postali nekaj vsakdanjega, èe bi jim uspelo rešiti težave z neenakomernim tekom in težkim zagonom.
Vendar izkazalo se je, da je nafte za najmanj 10000 (desettisoè) let in šparanje ni pretirano nujno, je pravzaprav škodljivo za državne proraèune (veèino cen goriv za cestna vozila predstavljajo davki, trošarine in davki od davkov).
Lep božiè tebi in ostalim bralcem. _________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
smasher
Pridružen/-a: Sre Nov 2007 23:31 Prispevkov: 159 Kraj: Obala-Lj
|
Objavljeno: Èet Dec 25, 2008 23:17:24 Naslov sporoèila: |
|
|
Malce sem se iz firbca še sprehodil po katalogu vozil, in mislim da so cene goriv ki so se zadnja leta samo dvigala, do par tednov nazaj dala nekaj na tem podroèju. Npr. bencinski motorji 1.4 nad 100KM 1.6 nad 110KM in porabe okoli 6.1 in 6.5L/100km. Kaj takega še pred leti ni bilo tako da možno da so nekateri motorji že na malce bolj "škrtih" mešanicah. Ker je med drugim želja proizvajalcev da avtomobil ne zdrži kaj dosti veè kot 5 let, da se ohrani trg.
LP
p.s.: za malce prazniènega vzdušja.. pravkar je iz naše domaèe peèice prišla slastna potica |
|
Nazaj na vrh |
|
|
smiki
Pridružen/-a: Sre Jan 2008 19:00 Prispevkov: 68 Kraj: Savinjska dolina
|
Objavljeno: Pet Dec 26, 2008 10:25:50 Naslov sporoèila: |
|
|
Mislim, da tu igra veliko vlogo elektronika katera ima programiran maksimum vbrizga goriva v motor tako, da ni možno "vlivanje "goriva pri kakšnem ekstremnem pospeševanju ali poganjanje motorja v visoke obrate. Tudi ko pritisnemo zavoro ne dovaja goriva... Vse skupaj pripomore k zmanjšanju porabe, mešanica goriva in zraka pa ostane v istem razmerju.
Mislim, da se ne motim. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Azrael
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Pet Dec 26, 2008 11:45:59 Naslov sporoèila: |
|
|
Pri teh porabah, ki so navedene v katalogih je treba biti previden. Èe so merjene v idealnih laboratorijskih razmerah, je še s tako kilavo mašino in transmisijo možno doseèi zelo nizke porabe.
Vèasih merijo še z gumami z nizkim trenjem, kjer se lahko poraba še dodatno zniža, vendar take gume še za kres niso veè dobre, kaj šele za vožnjo v normalnem prometu, v vlažnem pa so bližnjica vsaj do kleparja, èe ne kaj hujšega.
Pri takih polakiranih meritvah prednjaèijo predvsem korejci in japonci.
Enako je tudi z moèmi, ki je v resnici dokaj nepomemben podatek, mnogo veè šteje kubatura, število cilindrov in posledièno navor.
Zato vèasih kdo žalostno ugotavlja, da njegovo mikro vozilce s kremežljavo mašino, pokuri veè kot nek normalen avto. Ni prièakovati drugega, èe ga mora gnati v visoke obrate, da je sploh kos normalnemu prometu.
Na naših "lepih" cestah pa potem, kdo z malo težjo nogo ugotavlja, da je treba maksimalno uradno porabo pri njem množiti najmanj x2...
Enako tudi èe veèkrat obtièiš v kakšnem zastoju, ki se premika po polžje ali imaš v mestih "sreèo", da ujameš rdeèi val. _________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
smasher
Pridružen/-a: Sre Nov 2007 23:31 Prispevkov: 159 Kraj: Obala-Lj
|
Objavljeno: Pet Dec 26, 2008 23:41:27 Naslov sporoèila: |
|
|
No, ja sej jst se trudim, np. moj avto ima nazivno porabo 7.8L/100km pa se potrudim da mam porabo okli 7 ali 8 èe ne šparam(sicer bi nekateri imeli tudi tako vožnjo za šparovno). To je za 1.6 16v motor 100KM (od Fiata), pa sem mislil da bi se dalo še kako malce optimizirat brez izgube moèi. Glede na to da sem videl da imajo nove kie ceed 1.6 precej veè moèi in manjšo porabo, oz. imajo verjetno veèji navor in se jih lahko vozi pri nižjih obratih.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Hoden
Pridružen/-a: Ned Dec 2007 13:51 Prispevkov: 89 Kraj: Postojna/Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Dec 27, 2008 10:51:03 Naslov sporoèila: |
|
|
Azrael:
Mislim da je tisto o japoncih in kitajcih veljalo pred nekaj leti, pa še to verjetno bolj pri kitajcih, dan danes pa so podatki toèni.
Malo sem pobrskal po internetu in veliko ljudi hvali porabo prav pri japoncih. Sam nisem ljubitelj ne enih ne drugih. Avto mi predstavlja samo prevozno sredstvo in pri nakupu odloèa dejstvo da mora avto delati zame in ne obratno.
Vem pa za konkreten primer za toyoto auris (japane) motor je 1,6 ima okrog 125 konjskih moèi. Poraba pa se giblje med 6.5 in 8, odvisno od vožnje. Ima jo sosed in ko smo šli skupaj na morje - 4 ljudje + prtljaga je bila poraba 6.8. Res pa da je bila vožnja normalna in da je bila relacija.
Bil sem zelo preseneèen nad porabo, ker tudi sam avto ni tako lahek. Recimo z kakšno vectro diesel z manjšo konjenico se da hitro priti do 7 litrov brez pretiravanj.
No upam da nisem preveè zasmetil
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Azrael
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Ned Dec 28, 2008 18:57:39 Naslov sporoèila: |
|
|
Najprej o porastu moèi na okoli 120KM pri 1.6 mašinah, meni ne pomeni niè posebnega, toliko so imeli pri Alfa Romeo veè kot 20 let nazaj. Pri Hondi pa kar 160KM iz 1.6 mašine. Kljub temu so eni in drugi motorji zelo trpežni in dolgoživi, mnogo bolj kot takratni Ford, ki je iz 2.0 spravil ubogih 80KM.
Nadalje peak moè avtomobilskega motorja je bolj marketing in in služenje zavarovalnic. Namreè deklarirano moè dobiš pri vrtljajih, ki so navedeni zraven podatka o moèi. Kolikokrat vrtiš mašino v najvišji prestavi s takimi vrtljaji? V nižjih prestavah, tudi èe vrtiš do blokade, je moè, ki jo mora motor oddajati bistveno manjša.
Mnogo bolj so pomembni podatki koliko moèi in navora je pri vrtljajih, kjer motor obièajno dela. Torej kje je obmoèje uporabnih in poslušljivih vrtljajev. Tega v prospektih skoraj nikoli ni,. Potem kdo jezno ugotavlja, da ima kak turbo diesel komaj 1000 približno uporabnih vrtlajjev, spodaj gromozansko turbo luknjo, višje gor pa hrup in dimno zaveso.
Pomemben je navor in kubatura. Slednja pa tudi v Evropi, kljub restriktivni zakonodaji raste, saj se je teža avtomobilov tudi bistveno poveèala.
Zato premajhna kubatura ni varèna, Motor je zaradi tempa prometa treba priganjati v vrtljaje, ki so nad obmoèjem najveèjega navora in to pije. Tako lahko enak tip avzta, prvi z 1.2 mašino porabi veè kot drugi z 1.6 mašino pri normalni vožnji. Prvega bo treba priganjati, drugega ne. Kdor pa bo dirkal z enim in drugim, mu bo jasno 1.6 spil še malo veè.
Izkoristki motorja z notranjim izgorevanjem, ko se ga gleda kot motor (stroj, ki kemièno energijo goriva spreminja v mehansko delo) so praktièno enaki že desetletja.
Prihranki so prišli na raèun boljšega doziranja goriva (in nedoziranja goriva pri zaviranju) in menjalnikov z veè prestavami. Namreè izkoristek je pri teh motorjih najboljši v obmoèju najveèjega navora.
O porabi japonèkov, nisem ravno ziher, V ZDA so bile vložene in baje dobljene tožbe zaradi mnogo veèje porabe od deklarirane pri Toyota Prius. _________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
smasher
Pridružen/-a: Sre Nov 2007 23:31 Prispevkov: 159 Kraj: Obala-Lj
|
Objavljeno: Pon Dec 29, 2008 21:54:31 Naslov sporoèila: |
|
|
ja ja mislim, seveda so vèasih imeli že velike moèi, samo kakšna pa je bila poraba? Pri teh tolko navitih motorjih, èe nisi imel 3000 obratov skori nisi mogu speljat.
Sem mislil da se je kaj z direktnim vbrizgom še kaj spremenilo, ampak èe emšanica bencina in zraka pa ostaja enaka pol ni finte.
Glede dizlov (me dejansko ne zanima tolko ker nimam dizla) ampak so pomojem morali spremeniti mešanico ali so bili prej dizli toliko neizkorišèeni?
10 let star 1.6 dizel ima enako porabo kot novi TD s tem da ima novi 300nm navora star jih je pa imel okoli 200 (? manj paè tega ne vem)
LP
p.s: moja želja je poveèat navor pri nižjih obratih ali ne izgubit navora in zmanjšat porabo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Azrael
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Pon Dec 29, 2008 22:15:33 Naslov sporoèila: |
|
|
Za Hondo ne vem za Alfo 1.6 pa iz prve roke, ni treba terat v visoke obrate, se èisto lepo vede tam okoli 2k RPM . Èe pa hoèeš veè, ni problema variator pri nekje 4k RPM preklopi timinge ventilom in motor prilagodi za visoke obrate.
Èisto mehanske rešitve pri motorjih z vplinjaèi. Pri IE (vbrizg) pa je še nekaj elektromagnetov in podporne elektronike, ki delovanje naredijo še malce bolj uglajeno. _________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Da, lahko povleèeš datoteke v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|