 |
www.elektron.si
|
Poglej prejnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporoilo |
some3
Pridruen/-a: Ned Maj 2008 9:02 Prispevkov: 143 Kraj: most na soèi
|
Objavljeno: Sob Avg 23, 2008 13:33:26 Naslov sporoila: 3 fazni motor na 1 fazo |
|
|
nadaljevanje iz teme http://www.elektron.si/forum/viewtopic.php?t=476
ja prevezava iz 3f v 1f motor je naèeloma mogoèa vsem 3 faznim motorjem
vendar je res vpraprašanje zaèetnega navora...
moè motorja je p približno takšna kot je pri tem motorju v vezavi zvezda na 3f napajanju
shema je v priponki
glede kondenzatorja pa najbolje, da se pozanimaš pri proizvajalcu
Ăe ta regulator daje ven na svojih izhodih še vedno 230V bi se mogoèe na isti naèin dalo prevezati tudi 1f v 3f tako tudi kondenzatorja ne rabiš
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
3f v1f.doc |
Velikost datoteke: |
26 KB |
Downloaded: |
5505 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridruen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Sob Avg 23, 2008 14:32:08 Naslov sporoila: |
|
|
Sicer je to off topic, saj bi avtor teme enofazni asinhronski motor rad priklopil na trofazni frekvenèni pretvornik in ne trofazni asinhronski motor na enofazno mrežo.
Vendar pripeta shema mi že na pogled deluje jako èudno. Menim, da motor pri takem priklopu ne deluje, razen kot peè in vir dimnih signalov.
Namreè, ena faza motorja pri takem priklopu vleèe levo, druga desno = rotor miruje. Tretja faza, ki je èez kondenzator, pa nima moèi premakniti rotor, saj ga prvi dve dokaj uspešno zavirata.
p.s. Pravkar priklopil motor 0.37kW 1400o/min po zgornji shemi. Kondenzator 25uF, kar ustreza priporoèilu ~8uF za vsakih 100W moèi motorja v vezavah za priklop trofaznih motorjev na enofazno mrežo.
Kot sem prièakoval, motor se ne zažene. Tako, da s to shemo ni v redu samo to, da bi morala biti navpièno zrcaljena, da bi oznake ustrezale dejanskim oznakam na prikljuènih desèicah trofaznih motorjev, ampak še bistveno veè. Ne deluje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
some3
Pridruen/-a: Ned Maj 2008 9:02 Prispevkov: 143 Kraj: most na soèi
|
Objavljeno: Sob Avg 23, 2008 18:38:06 Naslov sporoila: |
|
|
Se opravièujem èe grem v off topic
ampak jaz sem prevezal kakih 6 el. motorjev in vsi delaj brezhibmo pa tudi prikljuèna plošèa je pri vseh takšna kot je na skici tako, da tvojega nevspešnega zagona ni kriva moja skica.
Na žalost pa nimam izkušenj v obratni smeri saj nimam 3f napajanja v hiši za prevezovanje 1f na 3f sistem naèeloma bi moral narediti ravno obratno oz. elektro motor vezati v zvezdo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridruen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Sob Avg 23, 2008 21:16:03 Naslov sporoila: |
|
|
Hvala reberju, da je prestavil temo.
Citiram: | ampak jaz sem prevezal kakih 6 el. motorjev in vsi delaj brezhibmo pa tudi prikljuèna plošèa je pri vseh takšna kot je na skici tako, |
Kako izgleda razpored prikljuèkov glej sliki 1 in 2 na naslednji povezavi.
Ravno obratno kot si narisal. Ta napaka ne predstavlja problema pri priklopu trofaznega enobrzinskega asinhronskega motorja, pri dvobrzincu pa to pomeni skurjen motor.
Citiram: | da tvojega nevspešnega zagona ni kriva moja skica. |
Jutri poskeniram slike iz knjige Spoji v elektrotehniki, da vidiš razliko, kako mora biti in kaj je s tvojo vezavo narobe. Preveri ali si sploh pripel pravo sliko.
Citiram: | Na žalost pa nimam izkušenj v obratni smeri saj nimam 3f napajanja v hiši za prevezovanje 1f na 3f sistem naèeloma bi moral narediti ravno obratno oz. elektro motor vezati v zvezdo |
Niti pod razno.
Trofazni motorji imajo 3 tuljave razporejene na elektriènih 120°, enofazni pa 4, razporejene na 90°. Nadalje trofazni imajo 3 loèena navitja, enofazni 2.
Zato je trofazni motor s precej zmanjšano moèjo in momentom možno uporabljati kot enofaznega, enofaznega pa kot trofaznega nikakor. Tudi delovanje, da se enofazni motor priklopi na 2 fazi in se tako izogne kondenzatorju, je vse prej kot dobro, spet je zagonski moment tako spojenega motorja izjemno slab, še mnogo slabši kot pri enakem pravilno priklopljenem enofaznem motorju, èeprav že ta nima kaj prida zagonski moment.
Prviè zaradi napaènega faznega premika (kondenzator 90°, 2 fazi 120°) in drugiè navitje pomožne faze zaradi kondenzatorja dela z višjo napetostjo, kot je pritisnjena na motor (tipièno okoli 300 do 400V, odvisno od izvedbe in obremenitve motorja) in tega pri priklopu na omrežje ne moreš doseèi.
Ta povišana napetost na pomožni fazi tudi razloži zakaj pri enofaznih motorjih najpogosteje odpove pomožna faza, èeprav bi bilo prièakovati, da zaradi mnogo manjših tokov ni tako obremenjena.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridruen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Ned Avg 24, 2008 14:39:25 Naslov sporoila: |
|
|
V priponkah so obljubljeni skeni strani 158 in 159 iz knjige Sheme spajanja u elektrotehnici, avtorja Zvonimir Vistrièka in Ivan Uremoviæ v izdaji Tehnièka knjiga Zagreb 1959.
Priponka koncar.gif pa je sken iz Tehnièki priruènikv izdaji SOUR Rade Konèar 1980, stran 131, ki govori o momentnih karakteristikah enofaznih motorjev in izbiri kondenzatorja za pogon trofaznega motorja na enofazni mreži.
Upam, da smo razjasnili dileme.
Opis: |
Karakteristike in izbira kondenzatorja |
|
 Download |
Ime datoteke: |
koncar.gif |
Velikost datoteke: |
54.42 KB |
Downloaded: |
5936 krat |
Opis: |
Spoj z najveèjim možnim zagonskim momentom |
|
 Download |
Ime datoteke: |
159.gif |
Velikost datoteke: |
65.51 KB |
Downloaded: |
5491 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
158.gif |
Velikost datoteke: |
33.33 KB |
Downloaded: |
5937 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maxbond1995
Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56 Prispevkov: 26 Kraj: Ĺ empeter pri Gorici
|
Objavljeno: et Jun 03, 2010 20:15:09 Naslov sporoila: |
|
|
Pozdravljeni!
Ime mi je Maks in sem nov na forumu, kot tudi v elektriki. Pred kratkim sem med prenavljanjem nekih poslovnih prostorov v Gorici našel trofazni ventilator, katerega bi si rad vgradil v delavnico za vroèe poletne dni. Problem je edino v tem, da je trofazni in da v delavnici nimam trofazne napeljave (ker je tudi sicer ne potrebujem). Forum sem že pregledal, vendar ne razumem niè. Zato vas prosim, èe bi mi bil kdo pripravljen pomagati in mi razložil vezavo ventilatorja na 220V na najpreprostejši naèin.
Ăe vam je v pomoè, sem ventilator tudi poslikal:
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
255.56 KB |
Pogledana: |
12585 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
226.84 KB |
Pogledana: |
12549 krat |

|
_________________ Lp, Maks
Nazadnje urejal/a maxbond1995 Pet Jun 04, 2010 06:28:05; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridruen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: et Jun 03, 2010 21:27:07 Naslov sporoila: |
|
|
To je enofazen motor, tako po tablici, kot izgledu.
Rabi fazo, nulo in ozemljitev.
Slike pa pripni na forum, na zastonkarskih streĹľnikih prehitro izginejo.
Zakaj?
http://www.elektron.si/forum/viewtopic.php?t=285
_________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maxbond1995
Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56 Prispevkov: 26 Kraj: Ĺ empeter pri Gorici
|
Objavljeno: Pet Jun 04, 2010 06:29:48 Naslov sporoila: |
|
|
Kako pa se ugotovi kakšen kabel spada kam? Prijatelj mi je omenil ohmmeter, bi šlo s tem?
PS: Slike urejene
_________________ Lp, Maks |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek

Pridruen/-a: et Jan 2008 8:02 Prispevkov: 230 Kraj: Koroška Bela
|
Objavljeno: Pet Jun 04, 2010 09:25:10 Naslov sporoila: |
|
|
na drugi sliki se ne vidi toèno kam gredo ti kabli, ki jih držiš v roki. Ali cel ta šop pride iz motorja? Odgovor temelji na predpostavki, da je tako.
Rdeèi je glede na slike najverjetneje ozemljitev.
Potem pa ostaneta dve modri in dve èrni. Zopet po domnevah iz slik bi rekel, da sta èrni žici navitje motorja, modri pa žici kondenzatorja. Odgovor naprej bi pa temeljil na meritvah upornosti med posameznimi žicami.... Da se ne bo bliskalo.
Ker mi glede na moje domneve manjka ena Ĺľica..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridruen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Pet Jun 04, 2010 12:14:50 Naslov sporoila: |
|
|
Imam podoben motorèek od kuhinjske nape (star okoli 40 let) - nalepka s podatki je že davno propadla, zato ne vem ali je enak ali samo podoben po zunanjem izgledu.
Tudi moj ima ven speljane samo 4 žice, dve modri, dve èrni.
Tu pa se podrobnosti konèajo, saj je vezava oèitno drugaèna, kot je v tvojem primeru.
Pri meni barve pomenijo ali se gre za glavno ali pomožno fazo, pri tebi pa je ali vezava med obema navitjema izvedena v motorèku samemu in barve povedo priklop kondenzatorja in napajanja, vendar je tudi možno, da je zvezano narobe.
Pomeri upornosti med posameznimi izvodi in sestavi tabelo. Tako se bo najbrĹľ dalo ugotoviti kako je treba priklopiti, da bo delovalo.
_________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maxbond1995
Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56 Prispevkov: 26 Kraj: Ĺ empeter pri Gorici
|
Objavljeno: Pet Jun 04, 2010 18:10:21 Naslov sporoila: |
|
|
lojzek je napisal/a: | na drugi sliki se ne vidi toèno kam gredo ti kabli, ki jih držiš v roki. Ali cel ta šop pride iz motorja? Odgovor temelji na predpostavki, da je tako.
Rdeèi je glede na slike najverjetneje ozemljitev.
Potem pa ostaneta dve modri in dve èrni. Zopet po domnevah iz slik bi rekel, da sta èrni žici navitje motorja, modri pa žici kondenzatorja. Odgovor naprej bi pa temeljil na meritvah upornosti med posameznimi žicami.... Da se ne bo bliskalo.
Ker mi glede na moje domneve manjka ena Ĺľica.. |
Ja saj se na drugi sliki lepo vidi. Modri gresta v kondenzator, rdeèa je pa pritrjena z vijakom na ohišje (to bo verjetno ozemljitev). Sicer gre cel šop žic v motor, vendar mislim da so vseeno iste. Ampak zdaj nevem, kam prikljuèit kable, a ne grejo v navaden vtikaè samo 3 žice?
_________________ Lp, Maks |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Srecko

Pridruen/-a: Sob Nov 2007 15:11 Prispevkov: 125 Kraj: Ĺ ebrelje-Cerkno
|
Objavljeno: Pet Jun 04, 2010 23:03:46 Naslov sporoila: |
|
|
maxbond1995 je napisal/a: |
Ja saj se na drugi sliki lepo vidi. Modri gresta v kondenzator, rdeèa je pa pritrjena z vijakom na ohišje (to bo verjetno ozemljitev). Sicer gre cel šop žic v motor, vendar mislim da so vseeno iste. Ampak zdaj nevem, kam prikljuèit kable, a ne grejo v navaden vtikaè samo 3 žice? |
Mogoèe pa je bil priklopljen preko kakšnega stikala in ima mogoèe veè brzin-hitrosti vrtenja.
Lp Sreèko
_________________ samouk
Tukaj sem doma |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
u2
Pridruen/-a: et Jan 2008 7:03 Prispevkov: 345 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Sob Jun 05, 2010 11:36:34 Naslov sporoila: |
|
|
Glede na to, da imaš 4 žice potegnjene iz motorja si mislim, da je bilo vezano preko stikala za LEVO/DESNO. Vèasih so ventilatorji vezani tako, da lahko zrak vpihujejo ali izsesavajo. Brez meritve bi na pamet težko rekel kako priklopit, ker teh vezav enofaznih motorjev je kar nekaj.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maxbond1995
Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56 Prispevkov: 26 Kraj: Ĺ empeter pri Gorici
|
Objavljeno: Sob Jun 05, 2010 21:02:03 Naslov sporoila: |
|
|
Zdaj sem zmeril, in sicer ohmmeter pokaže upornost le med èrnima žicama. Je to kaj v pomoè?
_________________ Lp, Maks |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridruen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Sob Jun 05, 2010 22:03:37 Naslov sporoila: |
|
|
Kolikšno upornost pokaže med èrnima žicama?
Je med modrima prekinitev?
Meriti moraš na obmoèju do 2000 ohm, vsaj èe sklepam po mojem primerku - upornost pomožne faze je ¨približno 360 ohm, glavne pa 180 ohm.
Potem pa moraš še preveriti, èe nima kateri izvod stika z ohišjem (razen rdeèega seveda). To meriš na najvišjem merilme obmoèju upornosti.
Napiši kaj si izneril.
_________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maxbond1995
Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56 Prispevkov: 26 Kraj: Ĺ empeter pri Gorici
|
Objavljeno: Ned Jun 06, 2010 05:42:21 Naslov sporoila: |
|
|
Meril sem samo upor med žicami in to na 2000 ohm - med èrnima pokaže 527.
_________________ Lp, Maks |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridruen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Ned Jun 06, 2010 17:52:55 Naslov sporoila: |
|
|
Premeri ali imata ti dve žici stik še s katero drugo, skratka preveri vse možne kombinacije. Do prikljuèkov na kondenatorju prideš tako da z njega potegneš èrno plastièno kapo.
_________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maxbond1995
Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56 Prispevkov: 26 Kraj: Ĺ empeter pri Gorici
|
Objavljeno: Ned Jun 06, 2010 18:21:30 Naslov sporoila: |
|
|
Torej...
-kot sem že rekel med èrnima na 2000 pokaže cca 530 ohm
-med prvo modro in njenim parom na kond. na 20k pokaĹľe 097
-med drugo modro in njenim parom na kond. na 2000 pokaĹľe 001
-rdeèa edina pokaže stik z ohišjem, torej predvidevam da bo ta ozemljitev
-druge možnosti pokažejo niè
_________________ Lp, Maks |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridruen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Ned Jun 06, 2010 20:52:10 Naslov sporoila: |
|
|
maxbond1995 je napisal/a: | Torej...
-kot sem že rekel med èrnima na 2000 pokaže cca 530 ohm |
Ărna sta potemtakem glavna faza
Citiram: | -rdeèa edina pokaže stik z ohišjem, torej predvidevam da bo ta ozemljitev |
Tako je.
Citiram: | -druge možnosti pokažejo niè |
Se pravi prekinitev, ni stika med njimi.
Citiram: | -med drugo modro in njenim parom na kond. na 2000 pokaĹľe 001
-med prvo modro in njenim parom na kond. na 20k pokaĹľe 097 |
To je navitje pomoĹľne faze, na katero je Ĺľe prklopljen kondenzator.
(kaže, da je moj motorèek moènejši)
Ăe nisem kaj narobe razumel motorèek priklopi tako:
Eno èrno na fazo in drugo èrno na nulo, enako storiš tudi z modrima dvema.
So 4 moĹľnie kombinacije, dve za levo in dve za desno smer vrtenja.
Seveda moraš priklopiti tudi ozemljitev, dela naèeloma brez nje, vendar je ozemljitev zaradi tvoje varnosti.
Vendar, ker sem lahko kaj pomešal, motorèek vsaj za zaèetek priklopi èez neko žarnico na žarilno nitko, moèi 40 do 100W.
Žarnica mora biti v dovodu do motorèka in bo zmanjšala tok skozi motorèek, èe bo kaj narobe. Manj možnosti za dimne signale.
Pri neobremenjenem, toda pravilno priklopljenem motorèku bo žarnica mogoèe rahho brlela , èe pa bo kaj narobe, bo svetila skoraj s polnim sijajem.
Seveda pa jasno, napetosti v vtiènici so smrtno nevarne, zato previdno in s pametjo. Nikakor ne pozabi na ozemljitev in imej v mislih, da je elektrika edina k. ki se ne pusti šlatat.
_________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maxbond1995
Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56 Prispevkov: 26 Kraj: Ĺ empeter pri Gorici
|
Objavljeno: Pon Jun 07, 2010 18:27:04 Naslov sporoila: |
|
|
Hvala vsem, še posebej pa Azraelu, saj motor dela brez težav z njegovim predlogom priklopa!
_________________ Lp, Maks |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bonny
Pridruen/-a: et Jan 2010 9:36 Prispevkov: 21 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pon Okt 04, 2010 13:02:26 Naslov sporoila: |
|
|
Pozdrav...
Tudi sam moram 3f motor priklopiti na eno fazo.
Ce prav vse skupaj zastopim moram doti;ni motor vezat v trikot in kondenzator na prost vogal trikota in enega od priklopnih vogalov (smer). Kondi pa ce prav zastopim v mojem primeru 44uF/250V(at least) Motorski ne zagonski.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
41.19 KB |
Pogledana: |
12082 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridruen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Pon Okt 04, 2010 18:36:32 Naslov sporoila: |
|
|
DrĹľi vse kar si napisal, edino kondenzatorja s takimi karakteristikami ne obstaja. Uporabi motorski kondenzator 45uF, 400V.
_________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zokc
Pridruen/-a: Pet Mar 2012 17:49 Prispevkov: 38
|
Objavljeno: Tor Sep 09, 2014 20:19:37 Naslov sporoila: |
|
|
Doma imam trifazni motor 0.9kw in bi ga rad priklopil na 1 fazo. Zanima me kakšen kondenzator potrebujem za zagon. Vezava bo pa trikot.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Sep 10, 2014 21:40:09 Naslov sporoila: |
|
|
Zgoraj je Azrael pripel skeniran dokument, kjer piše...
http://www.elektron.si/forum/files/koncar_115.gif
Za vsakih 100W (0,1kW) moèi motorja, potrebuješ kapaciteto kondenzatorja 8uF, kar pomeni za tvoj 0,9kW motor 9x8uF=72uF
Seveda boš tako kapaciteto dosegel z vzporedno vezavo veè kondenzatorjev.
Vezava naj bo trikot, kot si Ĺľe sam napisal.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zokc
Pridruen/-a: Pet Mar 2012 17:49 Prispevkov: 38
|
Objavljeno: Sre Sep 10, 2014 22:12:02 Naslov sporoila: |
|
|
Kaj pa èe dam moènejši eden kondenzator bo kaj narobe?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: et Sep 11, 2014 15:55:18 Naslov sporoila: |
|
|
Kako misliš "moènejši eden kondenzator" ?
Ăe misliš kapaciteto kondenzatorja, je recept jasen, 8uF za 100W moèi motorja, odstopanje nekaj % ne bo problematièno.
Za tvoj primer naraèunanih 72uF kapacitete pomeni, da lahko uporabiš kondenzator s kapaciteto 72uF, ampak ker ta kapaciteta ne obstaja, jo lahko dobiš z vzporedno vezavo dveh ali veè kondenzatorjev, tako preprosto je to. Naj ti že vnaprej povem, da štartni kondenzatorji za ta namen niso primerni, ker rabiš kondenzator za trajno obratovanje.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky moderator

Pridruen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 239 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 02:33:05 Naslov sporoila: |
|
|
Pogleda se na odpadu za kondenzator od starega pralnega stroja npr.; paralelno se zveĹľe 2x33 ali do 2x39 microF (66-78mikroF in vzeti najmanj 350V-tne ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zokc
Pridruen/-a: Pet Mar 2012 17:49 Prispevkov: 38
|
Objavljeno: et Jan 28, 2016 22:18:09 Naslov sporoila: |
|
|
Za tale trofazni elektromotor mi je aplikacija na telefonu preraèunala kondenzator 48,74uF... zdi se mi malo malo, èe je na vsakih 100W 8uF
Uporabljam pa aplikacijo http://www.gallinaettore.com/ge/calcoli_elettrici_android.php
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
169.01 KB |
Pogledana: |
9659 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: et Jan 28, 2016 23:21:11 Naslov sporoila: |
|
|
Motor povežeš v trikot in prikljuèiš po priloženi shemi. Shema je od tukaj
Motor v najboljšem primeru doseže 2/3 nazivne moèi, seveda ob uporabi ustrezne kapacitete kondenzatorja.
Ne vem kaj je narobe s starim preizkušenim receptom? Niti sluèajno mi ni jasno, kako aplikacija izraèunava potrebno kapaciteto, enako stvar bi lahko napisal kar v excell, ker gre za èisto navadno preraèunavanje.
Ăe Ĺľeliš doseèi polno moè, je bolje uporabiti frekvenèni regulator, ki ga je moĹľno napajati tudi enofazno z le z 230V. Na izhodu bo tak frekvenèni regulator zagotovil 230V medfazne napetosti, zato tvoj motor prikljuèiš prav tako v trikot.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
78.99 KB |
Pogledana: |
9643 krat |

|
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zokc
Pridruen/-a: Pet Mar 2012 17:49 Prispevkov: 38
|
Objavljeno: et Jan 28, 2016 23:35:59 Naslov sporoila: |
|
|
Se pravi bolje da dam po starem receptu kondenzator vsaj 64uF in ne po aplikaciji 48uF. Nevem po èem raèunajo te aplikacije.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Jan 29, 2016 11:20:53 Naslov sporoila: |
|
|
Lahko vzameš sredino, poskusiš s kondenzatorjem 60uF oziroma 2x 30uF èe ne dobiš 60uF, oziroma kombinacija drugih kapacitet.
Katera kapaciteta bo najbolj prava bi verjetno lahko ugotovil tudi z meritvami tokov in napetosti na posameznih navitjih elektromotorja.
Pomembno je, da ne presežeš nazivnega toka navitja.
Tudi previsoka napetost na navitju lahko škodi (preboj med ovoji), saj je zaradi faznega zamika med tokom in napetostjo lahko napetost razmeroma visoka kljub nizkemu toku.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zokc
Pridruen/-a: Pet Mar 2012 17:49 Prispevkov: 38
|
Objavljeno: Pet Jan 29, 2016 15:41:41 Naslov sporoila: |
|
|
Vzel sem dva kondenzatorja eden je 50 drugi pa 12 μF. Se pravi mora biti tok na navitjih tam nekje 2.74A kot je zapisano na tablici.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Jan 30, 2016 11:25:54 Naslov sporoila: |
|
|
Ne vem, kakšen bo tok, prav gotovo ne bo simetrièen, bo pa tam nekje približno. Za pravilno meritev bi moral interno pomeriti tokove posameznega navitja, da bi bil siguren, da toka ne presegaš. Verjetno bo že v redu, èe že zunanje merjenje toka ne dosega nazivnega, oziroma je v varnih mejah pod nazivnim tokom.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zokc
Pridruen/-a: Pet Mar 2012 17:49 Prispevkov: 38
|
Objavljeno: Sob Jan 30, 2016 20:32:09 Naslov sporoila: |
|
|
Bom pomeril s tokovnimi klešèi ob vklopu motorja...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zokc
Pridruen/-a: Pet Mar 2012 17:49 Prispevkov: 38
|
Objavljeno: Pon Feb 01, 2016 13:11:17 Naslov sporoila: |
|
|
Motor sem priklopil na pomožnem navitju èez kondenzator je 4 A toka, med ostalima navitjema je pa 2.5 do 3 A... Verjetno je zato veè, ker je na motor prikljuèena èrpalka.
Prvo sem probal samo z 50 uF kondenzatorjem in je bil zagon slabši tok isti, potem sem dodal še 12 uF in je bil zakon takojšen, tok pa tudi isti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Feb 01, 2016 13:46:15 Naslov sporoila: |
|
|
Tok za posamezno navitje je 1,58A za tvoj motor, to je tok vezave v zvezdo.
Da lahko pomeriš tokove posameznih navitij v vezavi trikot, jih moraš meriti interno, pomagaš si s shemo priklopa navitij na prikljuèke elektromotorja.
Zavedati se moraš, da se tokovi v 3F sistemu lepo simetrièno razdelijo na navitja 3F motorja, pri napajanju z 1F in pomožnim kondenzatorjem pa zamik faze ni 120° paè pa blizu 90°.
Ker so navitja dokaj robustna, lahko za kratek èas tudi preobremeniš motor, poskusi še z veèjimi kapacitetami.
Ăe se ne bo izšlo tokovno za posamezno navitje, èe bo tok prevelik, ti verjetno ne ostane drugega, kot da uporabiš 3F za napajanje oziroma menjaš motor ali kar celo èrpalko z 1F motorjem. 3F lahko dobiš tudi iz frekvenènika.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zokc
Pridruen/-a: Pet Mar 2012 17:49 Prispevkov: 38
|
Objavljeno: Pon Feb 01, 2016 14:36:21 Naslov sporoila: |
|
|
Kako to misliš interno naj pomerim tok? sedaj sem meril vsak prikljuèek posebej na motorju s tokovnimi klešèami.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Feb 01, 2016 18:41:49 Naslov sporoila: |
|
|
V trikot vezavi ti gre vsaka faza dejansko na dve navitji, kar pomeni, da se tok vsake faze razdeli v dve navitji. Pri zvezda vezavi gre faza direktno skozi eno navitje in se v zvezdišèu razdeli v drugi dve navitji. Ker so tokovi fazno zamaknjeni tako kot napetosti, se ne seštevajo kar tako preprosto, kot jih pomeriš
V prejšnjem odgovoru sem ti napisal, da si nariši interne povezave motorja in kako je motor prikljuèen, pa boš kmalu videl kje moraš meriti tokove, ker ti verjetno meriš tokove zunaj na prikljuèkih, do motorja si pripeljal 3 žice namesto 6.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zokc
Pridruen/-a: Pet Mar 2012 17:49 Prispevkov: 38
|
Objavljeno: Pon Feb 01, 2016 19:56:22 Naslov sporoila: |
|
|
Aaa se pravi morem mostièke od trikota dati stran in pripeljati še tri kable namesto mostièkov in meriti na tuljavi tok U1, U2 V1, V2 in na W1, W2. In tukaj more bit tam do 2A toka? Nisem se nikol tok ukvarjal s priklopom trofaznih motorjev na eno fazo. bo treba zaprost na elektro za 3 faze
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mirator
Pridruen/-a: Tor Mar 2014 14:49 Prispevkov: 41 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Feb 03, 2016 10:20:33 Naslov sporoila: |
|
|
Sem malo pogledal Konèarjev priroènik za njihove elektromotorje. Za trifazni dvopolni elektromotor, ki naj bi deloval enofaznoi, lahko izraèunaš kapacitivnost pogonskega kondenzatorja po empirièni formuli:
C=31,5 ln(P)+64.
Po mojem izraèunu pride za tvoj elektromotor kondenzator kapacitivnosti ca 60mikroF.
_________________ Ăe si praktik, spoštuj teorijo, èe si teoretik, spoštuj prakso. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zokc
Pridruen/-a: Pet Mar 2012 17:49 Prispevkov: 38
|
Objavljeno: Sre Feb 03, 2016 11:39:31 Naslov sporoila: |
|
|
ali po starem receptu vsakih 8uF na 100w moèi
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne more dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne more odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne more urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne more brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne more glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne more pripeti datotek v tem forumu Da, lahko povlee datoteke v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|