Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Samogradnje ojačevalcev, ter njih problemi
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Audio naprave, ojačevalniki in avtoakustika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Andrej64



Pridružen/-a: Sob Apr 2008 10:09
Prispevkov: 17
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 18, 2008 11:43:54    Naslov sporočila: Samogradnje ojačevalcev, ter njih problemi Odgovori s citatom

Torej vidim, da vas je tu kar nekaj, kateri imate mogoče kaj več izkušenj kot jaz v izdelavi ojačevalcev. Do sedaj nisem imel problemov z izgradnjo le teh, tokrat pa se je pojavil kar nadležen problem. Zadeva sicer deluje (tudi v kombinaciji s predojačevalnikom), zvok je zelo lep, vendar pa zadeva brni. Stric Goolge pravi da naj bi bil to problem z masami, kot da ni dobro ozemljeno, vendar sem se jaz tega problema lotil že na 1001 način in noben ni pomagal. Tudi če predojačevalec odklopim zadeva še vedno brni. Praktično vsak kabel, ki ga priklopim na ojačevalec deluje kot antena in brni. Če ga odklopim je zadeva tiho, kot mora biti. Prav tako brnenje izgine čim odklopim trafo (napajanje iz kondenzatorjev).

Bi se morda sanjalo kje bi lahko bil problem?

Ojačevalec je narjen po tej shemi in tiskanini, če kaj pomaga:



101765_7mg.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  101765_7mg.jpg
 Velikost datoteke:  117.72 KB
 Downloaded:  1812 krat


101765_4mg.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  101765_4mg.jpg
 Velikost datoteke:  57.84 KB
 Downloaded:  1685 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andro



Pridružen/-a: Tor Jun 2008 17:12
Prispevkov: 10
Kraj: Zgoša

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 20, 2008 21:41:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pozdravljen Andrej64

Najprej me zanima ali je to (po tvoji presoji) nizkofrekvenčno (npr. 50Hz) ali visokofrekvenčno brnenje? Si poizkusil meriti izhod z osciloskopom? MOSFET ojačevalniki so ponavadi precej občutljivi na VF, zato na vhodu zahtevajo precej izpopolnjen filter (2 reda), ki prepušča samo nam slišne frekvence.
Ali je predojačevalnik tudi tvoje izdelave?
Ali je vezje ojačevalnika že v ohišju ali samo tako se reče "na ponku". Če je že v ohišju lahko, da si tam naredil kakšno napako. Noben konektor se ne sme držati ohišja, ki mora biti ozemljeno.
Poskusi vhod kratko skleniti z maso in poročaj. Jaz v ta namen uporabljam poseben, doma izdelan kratkospojni moški činč za poslušanje t.i. notranjega šuma ojačevalnika. Glasnost dam na nič, v vhode vtaknem kratkospojne činče in dodam glasnost. Iz zvočnikov se zasliši t.i. hiss, ki je v grobem rečeno posledica odstopanj v linearnosti elementov in slabe izdelave ploščice.
Pojdi še enkrat skozi projekt, preveri vrednosti elementov, sigurno se bo našla napaka.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek



Pridružen/-a: Sre Apr 2008 14:15
Prispevkov: 28
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 21, 2008 07:25:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

A imaš kondenzatorje preko vseh 4 diod na graetzu ? Če jih nimaš, potem lahko brnijo diode. 100 nF priključiš iz plusa na oba ~, pa iz minusa na oba ~.
Drugo je priključek za zvočnik - če se tišči ohišja lahko brni, posebej če imaš ohišje kje drugje tudi priključeno na maso.

_________________
http://www.protoncek.com
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 21, 2008 10:13:34    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Če brni pomeni da slišiš omrežni brum in zadeva ne oscilira. Nič nisi objavil kako imaš narejen usmernik in povezane ploščice v ojačevalniku.
Pa bom še 101 napisal osnovna pravila:

1. vhodni chinch konektorji izolirani od ohišja
2. izhodni konektorji izolirani od ohišja
3.masivna centralna masna točka
4. od konektorjev za zvočnike mase direktno na centralno masno točko
5.od ploščice ojačevalnika en kabel direktno na masno točko.
6.vhodna masa direktno z chinch na ploščico ojačevalnika - oplet koaksialca.
7.vse povezave mase v usmerniku z debelo žico, masivni kontakti za čimmanjšo upornost.
8.Pocini komplet ploščico, malo debelejši nanos cina na povezave mase nikoli ne škodi, tudi tam kjer teče večji tok ne.
9. Centralna masna točka ne sme biti na povezavi med gladilnima elektrolitskima kondenzatorjema. Tista povezava mora biti debela, res čimmanjše impedance.
10. Kable z trafa na gretz in z gretza na kondenzator držati stran od signalnih kablov, teči morajo ob kovinskem ohišju..
7. točka je najvažnejša..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andrej64



Pridružen/-a: Sob Apr 2008 10:09
Prispevkov: 17
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 22, 2008 08:03:48    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Najprej hvala za odgovore.

Ja, glede na to, da je veliko vprašanj bom nalepil kar nekaj slik, ker se mi zdi da se iz tega še najbolj razbere situacija. Osciloskopa sicer (še) nimam, sem se pa nekaj igral z nekim programom, kateri izkoristi zvočno kartico kot osciloskop. Rezultati se mi zdijo kar v redu...

Predojačevalnik je narejen po tej shemi:
http://sound.westhost.com/project97.htm
Je v dveh delih tako kot na shemi (tonske kontole na eni ploščiči, glasnost na drugi, sestavljeno v sendvič). Probleme s predojačevalnikom sem izključil, ker se brnenje pojavi vedno ko priklučim katerikoli avdio vir, samo da je na malo daljšem kablu.

Vse skupaj je montirano na ogrodje ojačevalnika že kar nekaj časa.

Probleme z elementi na samem ojačevalniku sem tudi nekako izključil, ker je to stereo ojačevalnik tako da ime 2 identični končni stopnji in pri obeh je isti problem. Vsaka končna stopnja ima tudi trimer za nastavljanje glasnosti; če tega zmanjšam problem seveda izgine. Tudi vhod sem že kratko sklenil in problem izgine, ČE ni nanj medtem priklopljenega kakšega kabla. Kot sem že omenil mi deluje zelo podobno anteni, kljub kratko sklenjemu vhodu.

Nekaj mi pa ni jasno ker nekateri omenjate, da se konektorji ne smejo držati ohišja, kaj je s tem mišljeno? Signalni del imam speljan na skupno maso, ker nevem kako bi drugače izvedel samo maso - ozemljitev. Pravtako imam povezane mase iz toroida (40-0-40 in 12-0-12 (napajanje predojačevalnika)). Pač vse mase so na skupnem potencialu - ohišju. Sedaj nevem ali sem ga tu kje polomil, samo pomoje da je to v redu rešitev.

Sam se nekako mnenja, da je problem nekje v napajanju oziroma je povezan z omrežjem, ker samo od tam lahko motnje pridejo. Kot sem že omenil, če je ojačevalnik priklopljen na enosmerno napetost tega ni.

Spodaj je še nekaj slik kako približno izgleda to brnenje frekvenčno in napetostno.



osc3.jpg
 Opis:
Brnenje v frekvenčnem grafu. Osnovna frekvenca je 50Hz, vendar se množi, amplituda pada.

Download
 Ime datoteke:  osc3.jpg
 Velikost datoteke:  114.03 KB
 Downloaded:  1521 krat


trafo motnje1.jpg
 Opis:
Napetost na izhodu ojačevalnika. 50Hz, sinus samo malo čudne oblike.

Download
 Ime datoteke:  trafo motnje1.jpg
 Velikost datoteke:  117.27 KB
 Downloaded:  1459 krat


101765_6mg.jpg
 Opis:
Napajalnik je v osnovi narejen po tej shemi, samo da jaz nimam tistega dela za napajanje ventilatorja.

Download
 Ime datoteke:  101765_6mg.jpg
 Velikost datoteke:  49.47 KB
 Downloaded:  1532 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andrej64



Pridružen/-a: Sob Apr 2008 10:09
Prispevkov: 17
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 22, 2008 08:42:56    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Dodajam še nekaj realnih slik za lažjo predstavo, če kaj pomaga...

Trenutno je še vse bolj "razmetano", tudi okvir je že malo zarjavel. Smile Ko (če) bo stvar delovala ga bom dal pocinkat ali pa ga bom prebarval (je železen).

Z maso sem se nekaj že igral, vse sem povezal na isti potencial s pomočjo krokodilčkov, ampak rezultal je bil vedno isti. Sad



napajalnik.JPG
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  napajalnik.JPG
 Velikost datoteke:  67.68 KB
 Downloaded:  1580 krat


preamp.JPG
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  preamp.JPG
 Velikost datoteke:  151.59 KB
 Downloaded:  1513 krat


amp.JPG
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  amp.JPG
 Velikost datoteke:  69.11 KB
 Downloaded:  1537 krat


DSC08156.JPG
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  DSC08156.JPG
 Velikost datoteke:  75.27 KB
 Downloaded:  1553 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 22, 2008 10:25:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Nekaj malega bo utihnilo (ali se še poslabšalo) ko boš zadevo pospravil pod pokrov..

Kar me je zmotilo je ploščica usmernika, tam imaš 6 kondenzatorjev in tam je ponavadi problem, ali na povezavah mase med njimi ali upornost na žicah ki pridejo na to točko. Sam nikoli ne uporabljam takih majhnih konektorjev, predlagam ti da se skoncentriraš na to ploščico, vse kar gre nanjo mora imeti čimmanjšo upornost, če teh žic ne nameravaš velikokrat odstranjevat potem jih raje pricini, kot da uporabljaš konektorje..Tam blizu te ploščice bi morala biti tudi centralna masna točka, v bistvu vijak na katerega pridejo privijačeni kabel čeveljčki..Ampak ne govorim o M4 vijaku ampak kaj bolj masivnega.
Presek kablov mase naj bo minimalno 2,5mm2, to je res minimum. Tisti ki gre na sredinski odcep trafa (če rabiš samo en gretz) pa minimalno 4mm2...
Poslikaj ploščico z gladilnimi elektroliti še od spodaj, mislim da nam bo marsikaj jasno..

Signalni kabel ne sme biti speljan na skupno maso, ker so tam največji tokovni sunki in nihanja napetosti, oplet signalnega kabla gre skupaj s signalom na ploščico ojačevalca.

Na skupno masno točko gre: sredinski odcepa toroida, masa s ploščice gladilnih elektrolitov (vse min. 4mm2), masa zvočnikov (2,5mm2), mase ojačevalnikov (1,5mm2), masa z elektrolitov usmernika predojačevalnika (1,5mm2), sredinski odcep napajanja predojačevalnika..
Debelina žic je le orientacijska,odvisna od kapacitete elektrolitov in moči ojačevalca.

Ozemljitev ne gre na skupno masno točko, privijači jo pri uvodnici omrežnega kabla..

Izgleda da bom moral enkrat poslikat moj amp, kako se te zadeve reši pravilno..V glavnem če vse prav povežeš šuma ni slišat..Sicer ground loop bo vedno obstajal zaradi povezav ozemljitve na 230V omrežju, ampak tudi to se da ločit tako da centralno masno točko ločiš od ohišja in jo povežeš z ozemljitvijo preko paralelno vezanega upora 10 ohm, 100nF kondenzatorja in dveh antiparalelno vezanih 5 A diod, ampak to pusti za kasneje..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andrej64



Pridružen/-a: Sob Apr 2008 10:09
Prispevkov: 17
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 22, 2008 13:01:30    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Še enkrat hvala za odgovor.
Glede mase sem razmišljal kako bi se lotil, da bi jo ločil od "napajalne" mase, ampak v obeh primerih, tako pri predojačevalcu kot pri ojačevalcu sta signalni in napajalni masi povezani. Zdaj, če je to tako izvedeno se mi ne zdi smiselno ločevati mase, ker so v vsakem primeri povezane, ali pač Smile.
Kabli od usmernika do elektrolitov so ravno 2,5mm2, če se ne motim (mehka žica), samo če praviš, da je to skoraj premalo, bom malo pogledal za kakšno debelejšo. Glede masne točke sem se pa tudi malo zamislil, ker je bolj na robu samega ohišja. Se mi zdi, da jo bi bilo res boljše prestaviti kam bolj proti sredini. Samo tukaj nastane en problemček. V sredini namreč ni nobenega bolj masivnega kovinskega dela kamor bi vso zadevo pritrdil.

Me pa še zanima, če kdo ve, kakšna je razlika če uporabim en gretzov mostič za usmerjanje simetrične napetosti, ali pa če uporabim 2 - za vsako linijo svojega in nato združim mase.

In še slika spodnjega dela ploščice z elektroliti. Malo slabše se vidi, ker imam spodaj že pripravljen nosilec še za napajalnik za predojačevalnik. Tega trenutno napajam "od zunaj". Ploščica je ročne izdelave tako kot vse ostale, zato mogoče ne izgleda tako "lepo". Smile



DSC08158.JPG
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  DSC08158.JPG
 Velikost datoteke:  94.34 KB
 Downloaded:  1540 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 22, 2008 14:13:51    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Obvezno jo pocini, že zaradi korozije, sedaj pa izračunajmo presek povezav, kot jo vidi gladilni elektrolit, če je širina povezave 20mm (od oka) *35um debelina bakrene folije=0,7mm2. Tu pa je tvoja težava. Vedno in res vedno pocini povezave po katerih teče velik tok, ter povezave mase.

Pocini in poročaj..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andro



Pridružen/-a: Tor Jun 2008 17:12
Prispevkov: 10
Kraj: Zgoša

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 22, 2008 22:18:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Odgovarjam ti na vprašanje o konektorjih, ki se ne smejo držati ohišja:
Pojdi v elektro trgovino, in si kupi pozlačen ženski činč konektor za v panel. Zraven dobiš dve plastični podložki. Ena pride znotraj ohišja, ena zunaj. Na eni je nekakšen rob, ki meri 9,5 mm, kar je tudi diameter luknje. Luknja mora biti popolnoma okrogla, da se plastična podložka tesno prilega. S tem maso konektorja fizično ločimo od ohišja, ohišje pa vežemo na ozemljitveni vod šuko vtičnice. Tudi konektorji za priključitev zvočnikov imajo nekakšen rob in so prav tako ločeni od ohišja. Žal cenejši činč konektorji teh plastičnih podložk nimajo in jih moramo drugače ločiti od ohišja ( s ploščico pertinaksa). Prilagam sliki razstavljenega činč konektorja in izgled njegove montaže.



IMG_2028.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  IMG_2028.jpg
 Velikost datoteke:  65.52 KB
 Downloaded:  1509 krat


IMG_2029.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  IMG_2029.jpg
 Velikost datoteke:  64.37 KB
 Downloaded:  1515 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andro



Pridružen/-a: Tor Jun 2008 17:12
Prispevkov: 10
Kraj: Zgoša

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 22, 2008 22:23:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

BrezC, fino bi bilo, če bi objavil kakšno slikco svojega ojačevalnika Laughing .
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andrej64



Pridružen/-a: Sob Apr 2008 10:09
Prispevkov: 17
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 23, 2008 07:25:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@andro:
Omenjene konektorje že imam samo, tako da to ne bo problem. Finta je edino v tem, da sta signalna in napajalna masa (ohišje) povezani že na tiskanini od ojačevalca in preojačevalca. Sicer sem pa skupne mase zasledil večini samogradenj, tako da nevem kako naj bi bila signalna masa sploh ločena od ohišja oz. napajalne mase. Torej, če uporabim te konektroje v nobenem primeru ne bom nič pridobil / izgubil kar se tiče mas, tako da (vsaj v mojem primeru) nevem kako bi izvedel ločitev signalne in napajalne mase.

@BrezC:
Odličen predlog in izračun. Smile Sam se nikoli nebi spomnil kaj takega. Pospajkam in poročam, čeprav sem jo zaradi korozije že polakiral. Razz No na srečo je tak lak, da se ga da lepo pretopiti in spajkati čez.

Pa da ne bo še kakšnih nejasnosti bom prilepil cel projekt ojačevalca - končne stopnje po katerem delam:
http://users.volja.net/bluetooth/200W%20Mosfet%20Amplifier%20Module.rar



200W Mosfet Amplifier Module.rar
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  200W Mosfet Amplifier Module.rar
 Velikost datoteke:  434.31 KB
 Downloaded:  542 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 23, 2008 10:20:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Saj ni problem v povezavah mase električno gledano, problem je v ground loopu in impedanci povezav. Masa je referenčni napetostni potencial ojačevalca in predojačevalca in mora čimbolj 'stat pri miru', se pravi, da mora biti padec napetosti na teh povezavah čimmanjši, kar pa ni lahko doseči, ker po določenih masnih povezavah teče velik impulzni tok (gladilni elektroliti)..Če je to slabo izvedeno potem teče tok usmernika tudi po signalni masi, med napravami, posledično dobimo brum, oscilacije ipd..
Problem je v največ primerih ground loop zaradi ozemljitvenega vodnika, sploh če je v igri več ločenih naprav..Ampak se da tudi to rešit..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andro



Pridružen/-a: Tor Jun 2008 17:12
Prispevkov: 10
Kraj: Zgoša

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 23, 2008 15:22:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Andrej64 nekaj dela imaš. Najprej ojačaj ploščico z elektroliti. Skupno ozemlitveno točko prestavi čimbolj na sredino in nanjo poveži kar je zapisal BrezC:

Na skupno masno točko gre: sredinski odcep toroida, masa s ploščice gladilnih elektrolitov (vse min. 4mm2), masa zvočnikov (2,5mm2), mase ojačevalnikov (1,5mm2), masa z elektrolitov usmernika predojačevalnika (1,5mm2), sredinski odcep napajanja predojačevalnika..

Ločevanje mase ohišja in signalne mase praviš da ni izvedljivo. Misli o tem pri naslednjem projektu.
Kar se pa tiče uporabe enega ali dveh gretzev je pa pri meni tako: če vidim, da je načrt ojačevalnika dober in da bi se dalo iz njega iztisniti kaj več, potem riskiram kakšen ekstra euro in uporabim dva, drugače pa enega. Nisem pa nikoli delal kakšnih meritev in se nisem posebej poglabljel v to, tako da...

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 23, 2008 18:03:28    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Še par obljubljenih slik od mojega ampa, 4x25W A klasa, Toroid je elektromagnetno in elektrostatsko zaščiten, se vidi plehnat ovoj in ozemljitvena žička. Hladilna rebra so 36 x 20 x 7cm, teže ampa ne bi vedel, od oka kakih 20kg, Gladilna elektrolita sta 2x120.000uF...
Ogrevanja v sobi ne rabim več...



Aja, ni naprodaj...



Nova mapa.zip
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  Nova mapa.zip
 Velikost datoteke:  2.45 MB
 Downloaded:  1093 krat



Nazadnje urejal/a BrezC Sre Jul 23, 2008 18:30:40; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 23, 2008 18:14:39    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Še lampaš, slikan samo od zunaj, je težaven za razstavit...2 x 12AX7, 2 x EL34, trafo 300VA, dušilka, dva tonska trafa od ASV, cca 660uF gladilnih pri 412VDC napajanju..


Lampaš top.JPG
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  Lampaš top.JPG
 Velikost datoteke:  316.46 KB
 Downloaded:  1501 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 23, 2008 18:18:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pa čeprav je offtopic, ko sem ravno slikal objavim pa še zadnji projekt stereo 3way 24db/oct kretnica z USB DAC, da se vam malo sline....

No, dovolj sem smetil temo..



KretnicaDAC.JPG
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  KretnicaDAC.JPG
 Velikost datoteke:  468.5 KB
 Downloaded:  1422 krat


KretnicaZadaj.JPG
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  KretnicaZadaj.JPG
 Velikost datoteke:  349.38 KB
 Downloaded:  1400 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andro



Pridružen/-a: Tor Jun 2008 17:12
Prispevkov: 10
Kraj: Zgoša

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 23, 2008 19:15:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Lepo! Kar malce sem Embarassed od zavisti.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andrej64



Pridružen/-a: Sob Apr 2008 10:09
Prispevkov: 17
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 24, 2008 09:50:08    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Če bo kakšna dodatna slika še kakšnega drugega ojačevalca v temi, nebo nič narobe. Škodit ne more.

Vidim pa da si se lotil izdelave USB "zvočne kartice". Nekaj takega sem se nekaj časa lotil tudi sam (v mojem primeru mislim da je bil čip PCM2702), ampak je zadeva delovala nekam čudno oz. sploh ne, ker sem ploščico risal na roko, tako da je nekje najvejetneje prišlo do kratkega stika.
Prav tako sem kakšen mesec nazaj spravil izdelovati pravi DAC (192kHz/24Bit), vendar se je spet vsa stvar ustavila pri spajkanju še manjšega čipa na na roko narisano ploščico. Tokrat sem čip dal na podnožje, a vseeno je zadeva tako majhna da ne dobim primerne plošcice. Sam sprejemnik pa naj bi deloval, saj je bil tudi sam čip večji. Moram poiskati kak drug DAC, kateri bo ohišju SOIC in ne v TSSOP kot je bil ta, in zadevo na novo skonstruirati.


No, nazaj k mojemu problemu. Zadevo sem pospajkal, problem pa še vedno ostaja nespremenjen. Jakost brnenja se ni niti malo spremenila, čeprav sem že skoraj upal da je to rešitev za moj problem. Je pa en zanimiv pojav katerega sem že na začetku pozabil omeniti. Ko dam jakost glasnosti na predojačevalniku do konca brnenje praktično izgine, pojavi pa se nekaj znanega bruma, kot da nekaj ni dobro ozemljeno. Ojačevalnik je seveda ozemljen. Nivo bruma se malenkost zmanjša, če se dotaknem ohišja ojačevalnika ali pa recimo gumba za glasnost na predojačevalniku, ki pa je tudi kovinski.

Zanima me pa še nekaj; oba omenjata, da imam pretanke kable. V redu, najverjetneje so, vendar zadeva v pripravljenosti ne porabi veliko toka, tako da po moji logiki tudi če so bolj tanki kabli, bi mogla zadeva delovati brez brnenja (vsaj dokler je tok majhen), ali pa se pač motim Razz

Se bom pa lotil še centralne ozemljitvene točke, ko boš čas. Tukaj moram malo bolj premislit kako se je bom lotil, ker na sredini nimam ravno kakšnih masivnih kovisnkih delov, kjer bi lahko izvrtal luknjo in izvedel ozemljitev.

Spodaj pa tokrat še malo bolj kvalitetna slika kako sem zadevo pospajkal. Cela "operacija" je trajala eno uro, ker je bilo potrebno res veliko cina in gretja. Sama ploščica trenunto izgleda grdo, ker kot sem že rekel sem ploščico že prej zaščitil z lakom, tako da sem moral spajkati čez.



DSC08160.JPG
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  DSC08160.JPG
 Velikost datoteke:  410.48 KB
 Downloaded:  1450 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andrej64



Pridružen/-a: Sob Apr 2008 10:09
Prispevkov: 17
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 24, 2008 10:25:33    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Vprašal bi še za eno mnenje. Glede na to da pri izbiri lokacije za centralno masno točko nimam kaj dosti izbire sem določil dve mesti kjer bi jo jaz "postavil". Sedaj me pa zanima če je primerna lokacija, če ni potem pa... Mogoče kakšen predlog. In še ali je tista aluminijasta plošča, ki je v osnovi nosilec za toroid primerna za maso glede na to, da je "prišraufana" na železen okvir?

Več na spodnji sliki...



DSC08161A.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  DSC08161A.jpg
 Velikost datoteke:  497.56 KB
 Downloaded:  1329 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 24, 2008 10:35:54    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ok, sedaj vzemi alkohol in ploščico spucaj, če ne gre drugače pa z acetonom, ker tisti flux grdo zgleda..
Nato se loti centralne masne točke in debelejših kablov, Ker je na centralni masni točki le ena matica, kabel pa pride nanj preko kabel čeveljčka ne rabiš konektorjev na ploščici z elektroliti, jaz se takih konektorjev na povezavah kjer teče večji tok izogibam..Sicer zgledajo lepo in omogočajo hitro sestavo/razstavo, ampak pri brumu ne pomagajo. Prav tako na preampu veselo delujejo kot antena za VF, EMI in RFI motnje. Povezave signala morajo biti oklopljene in čimkrajše. Naprimer pri mojem ojačevalcu je pot signala na ploščici z feedbackom vred krajša od 4cm, na tvoji ploščici je ziher dvakrat več..

Aja, si pocinil tudi druge ploščice? Če jih še nisi je sedaj idealen čas za to. Po cinjenju jih lepo spucaj z alkoholom, morajo biti čiste kot solza.

Brum lahko pride tudi če imaš previsoko vhodno upornost ojačevalnika ali predojačevalnika, poglej shemo, na predojačevalniku imaš 100K vhodno upornost, kar ni standardno, zamenjaj z 47k ali 22k, pri zadnji vrednosti moraš popazit da basi ne upadejo, če je kak ločilni kondenzator na izhodu sourca.

Pa na ojačevalcu vhodni kondenzator zamenjaj z folijskim od 2.2uF, tisti tam ima nekam majhno vrednost..

Na izhodu predojačevalnika imaš 2.2uF , na vhodu ampa pa 10K potenciometer, tu je spet slabljenje basov kar konkretno, povečaj vrednost potenciometra ali kondenzatorja, raje slednje...

Na splošno se mi zdi da je v predojačevalniku preveč uporov reda 100k, kar za šum ni preveč dobro, mislim da bi bilo boljše, če bi se zadeva preračunala nanovo..Sploh tisti 100k potenciometri mi niso všeč, vsaj jaz sem imel pri samogradnjah probleme okoli operacijskih ojačevalnikov, če sem uporabljal upore vrednosti 100k in več..Celo vezje postane zelo dovzetno za zunanje vplive, vsaj tak občutek sem dobil..Sicer Rod Elliot je priznan ustvarjalec, ampak ta preamp je malo mim..


Nazadnje urejal/a BrezC Čet Jul 24, 2008 11:57:43; skupaj popravljeno 3 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 24, 2008 11:14:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Izbira masne točke ni toliko važna. Kar je pomembno je da ni blizu ozemljitve in da je čimbližje ali vmes med trafom in gladilnimi elektroliti, da so povezave mase čim krajše. Povezave mase morajo bit čimkrajše in čimmanjše upornosti. To je bistvo.
Uporabi masivne kabel čeveljčke, ne stiskat kabla gor ampak ga pricini, ampak res pazi da ne bo mrzlih lotov, pri cinjenju debelejših kablov na kabel čevelj je treba kar dobro ogret spajkalnik in ne šparat pri cinu. Tisti del kabel čeveljčka ki nalega na drugega oz. na vzmetno ali zobato podložko pa oblepi z izolir trakom da ti ga cin ne zalije.. Čez daš termoskrčno cevko pa je..Mislim da sem zadeve dobro poslikal na mojem ampu, tako da si slike dobro oglej. Mislim da imam vijak za centralno maso M6 , če ni celo večji, nisem ziher..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 24, 2008 11:25:35    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sploh pa, ko sem pogledal razpored elementov in povezave na ploščici ampa me je kar začudilo. Tisti ki je risal to ploščico nima blage veze.. dat vhod ampa par mm od izhoda je kakor da bi prosil za oscilacije, pot signala je cela antena od 10cm ali več...Kolikor se mi je shema zdela ok, je ploščica zanič..Ok, če ti dela ti dela, potrkaj po lesu, ampak jaz po tej ploščici ne bi delal..Me spominja na famozni 250W amp v S.E. ki je bil milo rečeno oscilator žage..Čeprav je ta shema parkrat boljša od tiste..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andrej64



Pridružen/-a: Sob Apr 2008 10:09
Prispevkov: 17
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 24, 2008 12:08:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

OK. Bom odstranil napajalne konektorje, zamenjal kondenzatorje in upore, ter trimer na ojačevalniku. Potem še na novo naredim centralno ozemljitev in poročam. Mogoče bo tokrat trajalo malo dlje, ker sem trenunto bolj na tesnem s časom.
Glede 100k uporov na predojačevalniku... V samo shemo se nisem kaj dosti poglabljal, sedaj pa vidim da so ti 100k upori skoraj v vseh primerih vezani na maso. Če jih zamenjam s 47k (ali 22k ?) ali se bo poznalo kaj na ojačenju ali čem drugem ali bo vse skupaj ostalo enako. Sem še bolj začetnik pri tem. Confused In pa še ali je dobro, da sta na signalni poti kar tako dva kondezatroja zaporedno vezana? Šele sedaj sem opazil da je že en na izhodu predojačevalnika (2,2uF) en pa je na vhodu ojačevalnika (470nF). No slednji deluje kot nizkopasovni filter, vsaj kolikor sem razbral iz texta. Potem je vseeno, če odstranim še C2 (1nF) in R2 (1k) iz ojačevalnika in tako v bistvu odstranim cel filter.

EDIT: Sam sicer še ne znam sestaviti ojačevalnika iz nič, zato sem slučajno našel in uporabil tole shemo. Ker je bil zraven že narisan PCB je bilo še toliko boljše. Ker nimam ravno veliko izkušenj se pač zanašam na članke iz kakih reivj in podobnega, ter na dokaz da je zadeva že sestavljena in deluje. Razz
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 24, 2008 16:54:31    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

R1, R2 in C2 morajo ostat v vezju!
Ker imaš nastavitev glasnosti v predojačevalniku trimerja RV2 ne rabiš, Ker imaš v izhodni stopnji predojačevalca kondenzator , ga načeloma v ojačevalcu ne rabiš (C1)...

R101 in R201 daj 47k, 33k ali 22k...

VR4A in VR4B daj stereo logaritemski potenciometer, vrednosti nižje od 50K, tudi 10K je čisto dovolj, kar pač imaš ali dobiš, samo za tega se splača dat več, ker hitro začnejo šumet. Namesto tega lahko investiraš v atenuator s preklopnikom, je znatno kvalitetnejša zadeva.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Audio naprave, ojačevalniki in avtoakustika Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group