Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Desulfacija Pb akumulatorjev z EDTA.
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Napajalna tehnika, usmerniki, pretvorniki, UPS, baterije, akumulatorji, solarni sistemi
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Azrael



Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21
Prispevkov: 651
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 06, 2008 12:46:58    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

studi

Zakaj vem, da sta 2 celici adijo? Pod obremenitvijo elektrolit začne vreti v njih, napetost na polih akumulatorja gre na 0V. Nabija jih v nasprotno smer in to na kakih 4V vsako.

Z njima je konec in tudi, če bi še nekako delali, nista več uporabni, zaradi preveliki razlik med celicami. Celice so vezane zaporedno in jih bo pod obremenitvijo redno začelo polniti v kontra. Isto kot mešanje novih in starih baterij.

Tvoje "meritve" napetosti celic so dobre za kam že? Edino Butale, drugje vedo, da se tako NE DELA. Pove pa še nekaj, da nimaš pojma o pojmu. Če je bilo prej še upanje, da "EDTA uničuje žveplo" in podobne cvetke, samo malomarno zapisano, ga sedaj ni več.

Ostale slike akumulatorjev samo zasedajo prostor na shrani.si, vemo kako izgleda akumulator, hvala takih slik ni treba.

Zahtevam, da izmeriš kapaciteto in ostale parametre akumulatorja. Breme dokazovanja je na tebi, ti si prišel sem s to idejo.

Silvo ti je ponudil, da izvede vse te meritve (vsak resen bi bil takoj za), ti pa si raje zasmetil vse skupaj in potem tu stokal, kakšen bošček si in kako so na Maxiju grdi.

Zakaj si tako storil, veš najbolje sam, čeprav si dal dober indic, da stvar še zdaleč ni taka kot jo opisuješ.

Standardno pri tebi in to na vseh forumih, kjer si se delal nadvse pametnega in iskal poskusne zajčke za svoje fantazije.

- Dokler te poslušajo, si pravi jack in največji frajer na vasi.
- Ko zagusti, so po tvojem krivi in nesposobni vsi, samo ti si svetla izjema.
- Ko se želi konkretne rezultate, hop rep med noge in potem mešanje megle na tri šihte, dokler se tema ne zaklene, teba pa sune s foruma.

Ne bom ponavljal spoštovani uporabnik studi, toleriranja tvojega mešanja megle je konec. Ali rezultati, ki so primerljivi, torej korektne meritve, ali pa gre tema pod ključ, ti pa dobiš ban. Hvala za razumevanje.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
studi



Pridružen/-a: Ned Maj 2008 19:50
Prispevkov: 61

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 06, 2008 13:43:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pozdravljen Azrael,

pozdravljam tvoje dojemanje moderatorstva, predlagam pa tudi zaprtje in izbris teme.

Verjamem, da se vozim na megli in, da imas ti prav in se vsem skupaj globoko opavicujem za skodo. Razmisljam, da bi skuter zaradi vuduja zazgal Very Happy Akuje tudi.

Nekaj mi pravi, da te forum Elektronik.si potrebuje bolj kot si mislis in bi te tam se bolj cenili kot na tem. Vsekakor bi se med seboj z manj upora medsebojno trepljali kako ste dobri moderatorji ipd. Spet mi drugi bi vas imeli za bloggerje.

Lp vsem skupaj, ce pa bo kdo se kdaj kaj probal pa naj raje ne posta tukaj. Ker vas bo moderator po samohvaljenju svojega moderatorstva obdolzil, da lazete glede stevila akumulatorjev, ki jih imate, ko jih boste delcek pokazali na fotografijah pa ozmerjal z teletom, ki brez razloga lepi slike,.. pa ceprav je nekdo hotel videti prav te..

Celic tudi ne bodo merili in probbali sklepat, da je celica fuc, ce je elektrolit presibak in se to da odpraviti ampak bodo sistematicni in pac uporabljali izraze kot so fuc,.. in ni potrebe po ugotavljanju kaj je to.

In, ce se njim ne bo kaj izslo vam bodo tezili, da vam gusti, vas poskus, da bi zadevi prisli do dna pa imenovali navijastvo, fanboyevstvo ipd. Meni npr na kraj pameti ne pade, ce kdo v primeru, da se meni kaj ne izide po pricakovanju in kdo hoce zadevi priti do dna, da bi streljal okoli z zaljivkami, butastimi insinuacijami se namanj pa, da bi bil tako usekan, da bi mislil, da bi nekdo trosil svoj cas, da bi za brezveze kuril mojega. Ampak to sem samo jaz.

Ban ni potreben, ker sem cas, ki se mi je zdel smiselen ze presegel tako, da ne izgubljaj casa.. Imam obcutek, da se vsi strinjamo, da smo ga en drugemu dovolj.

Se posebo lep pozdravcek torej Azraelu.

Reber, tebi se zahvaljujem za vabilo in prostor, sva pa ze takrat ugotovila, da so marsikje stvari cudne. Jaz vedno dopuscam moznost, da sem to jaz in se iz meni nebistvenih stvari v takem primeru umaknem. Skoda pa, da nekaterim zadeva ne deluje, ocitno pa je, da vsaj en moderator tu zadevi niti noce priti do dna ampak raje infantilno caka treutke, ko lahko rece busted.

Tako naj tudi bo. Takega uma se ne da ukaniti.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
VolkD



Pridružen/-a: Ned Mar 2008 19:42
Prispevkov: 78
Kraj: Divača

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 06, 2008 16:05:14    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

xilix je napisal/a:
Sedaj pripravljam en uničen akumulator (avto) za test. Ima sicer 12V ampak polnilni tok pa niha iz ene skrajnosti v drugo.Po meritvah sta dve celici totalka in prihajata občasno v stik. Verjetno le sulfid preprečoje stik. Zato predpostavljam , da bo EDTA počistila in potem bo namesto 6 le 4 celice.Verjetno da takim akumulatorjem res ni rešitve.

Dobro, da enkrat vidim kako čaranje je to. Ali lahko pridem zraven pa tole malo izmerim. Tako napetosti, kot specifično gostoto v celicah ? Pa tudi dinamično notranjo upornost bi rad videl.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
VolkD



Pridružen/-a: Ned Mar 2008 19:42
Prispevkov: 78
Kraj: Divača

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 06, 2008 16:17:04    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

studi je napisal/a:
Nekaj mi pravi, da te forum Elektronik.si potrebuje bolj kot si mislis in bi te tam se bolj cenili kot na tem. Vsekakor bi se med seboj z manj upora medsebojno trepljali kako ste dobri moderatorji ipd. Spet mi drugi bi vas imeli za bloggerje.


VolkD je napisal/a:
In svetujem ti, da ne postavljaš sitacije v kateri bi moderatorji tega foruma morali izbirati med mojim in tvojim članstvom !


Točno tako situacijo si postavil.
Glede na to, da se z elektronik.si identificiram pozivam moderatorje tega foruma, da nekaj ukrenejo, saj se gre za očitno žalitev.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
xilix



Pridružen/-a: Pon Jan 2008 15:31
Prispevkov: 38

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 06, 2008 17:35:34    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

pretep Kam smo prišli , sedaj očitno ne bomo uspeli dognati kaj je s tem praškom.
Na žalost pa še vedno velja : Vse poti v pekel so tlakovane z dobrimi nameni.
Mogoče pa se bomo pri kakšni drugi temi bolje razumeli
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
VolkD



Pridružen/-a: Ned Mar 2008 19:42
Prispevkov: 78
Kraj: Divača

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 06, 2008 17:57:34    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

xilix je napisal/a:
pretep Kam smo prišli , sedaj očitno ne bomo uspeli dognati kaj je s tem praškom.


Zakaj bi ne uspeli dognati ? Nimam nič proti testiranju, le v komunikaciji je potrebno imeti pravilen odnos in razčiščene pojme kaj je prav in kaj ne. Sicer sem se pa nekako povabil k tebi....

VolkD je napisal/a:
xilix je napisal/a:
Sedaj pripravljam en uničen akumulator (avto) za test. Ima sicer 12V ampak polnilni tok pa niha iz ene skrajnosti v drugo.Po meritvah sta dve celici totalka in prihajata občasno v stik. Verjetno le sulfid preprečoje stik. Zato predpostavljam , da bo EDTA počistila in potem bo namesto 6 le 4 celice.Verjetno da takim akumulatorjem res ni rešitve.

Dobro, da enkrat vidim kako čaranje je to. Ali lahko pridem zraven pa tole malo izmerim. Tako napetosti, kot specifično gostoto v celicah ? Pa tudi dinamično notranjo upornost bi rad videl.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 06, 2008 18:51:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Nič ne rečem, zadeve z edta so mi v teoriji bile znane preden je studi pričel to temo na forumu. In na maxi forumu sem celo temo tudi prebral, do točke ko je zadeva ušla izpod nadzora moderatorjev.
Ker sem bil že ob par akujev zaradi sezonske uporabe zato sem hotel zadeve še v praksi sprobat. Ker je edta pri drugih ponudnikih lab opreme svinjsko drag mi je bil ta group buy prava stvar in eksperimentiranja ne obžalujem.
Ker hočem priti temu do dna, tako glede postopka kot rezultatov, da lahko nekaj merodajnega zapišem in ker stojim za tem kar napišem se bom omejil od kakšnihkoli mnenj in sodb posameznikov, dokler ne doženem stvari do konca, zato res omejite tudi ostali razpravo na znastveni osnovi, ne pa da dosežete da se tema zaklene, ker s tem ne pridobi noben nič. Jaz postam tukaj z nameno da širim svoje znanje in se obenem tudi kaj novega naučim.
Tako da še vedno čakam na rezultate tistih ki imajo zadeve še v postopku..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael



Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21
Prispevkov: 651
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 06, 2008 19:31:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Dokler bo razprava ostala na resnem nivoju bo tema vsekakor odprta, toda, ko bo šlo samo še za:

Citiram:
Ne zaniajo me kemiki, tovornjakarji, elektricarji,..


je bolje, da se obesi ključavnica in vrže ključ stran.

Zmenjeno?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek4
moderator


Pridružen/-a: Čet Jan 2008 10:26
Prispevkov: 246
Kraj: Tržič - Mesto med gorami

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2008 08:03:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Evo me. Se prisrčno oproščam, vendar sem bil čez vikend precej bolan in nisem na testiranju delal nič. Če bom popoldne imel nekaj časa počistim tole temo, VolkD-ju se iz moderatorskega kotička opravičujem za žaljitve.

Akumulator je med tem časom dobil polnjenje na 13,8V, elektronski desulfator in ponovno polnjenje. Danes naredim test praznenja, mogoče mi uspe pomerti tudi elektrolit.

VolkD. Lahko pa pridem en dan do tebe, pa prinesem nekaj enakih aku-jev s seboj in narediva skupaj polno dokumentiran test Question
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1975
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2008 08:55:37    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tudi jaz se vračam po "napornem" vikendu na obali Razz, sedaj pa prebiram temo, v kateri sem dve strani nazaj prosil in ZAHTEVAL, da se držite bistva teme, ne pa da se filozofira in neprimerno piše Evil or Very Mad pa se tega niste ravno držali Sad
Tema bo ostala, očistil pa bom neprimerno pisanje, tako da v temi ostanejo le stvari, ki imajo vezo z bistvom.

Pripenjanje slik na shrani.si je NEZAŽELJENO in bo v prihodnosti onemogočeno, saj bo šel shrani.si na BAN Exclamation zato imamo omogočene priponke.

V tej temi štejejo rezultati in dokazi. Po mojem mnenju so rezultati Azraela še kako dobro predstavljeni, če pa so vsi rezultati taki, da ne govorijo v prid EDTA, pa Azrael ni nič kriv, lahko je kriv le EDTA ali pa akumulatorji.
Vsi ostali, ki ste poskusili, prosim opišite svoje izkušnje ampak nepristransko.

Užaloščen sem, da se je tema razvila tako kot se je in da je v temi toliko off-topica. Studi, ko sem ti ponudil predstavitev na forumu, si nisem mislil, da bo tvoj pristop tak in tvoje reakcije take kot so bile, lahko bi se nekoliko zadržal. Na začetku te teme je bilo nekaj poskusov pljuvanja po tebi in po EDTA, pa sem jih sproti očistil in pustil možnost, da se tema razvije in da se z dokazi ugotovi resnica o EDTA. Dokazi so se pojavili, žal pa večinoma taki, ki tebi studi niso všeč ali pa jih nikakor ne moreš razumeti ali sprejeti ...
Še vedno dopuščam možnost, da se pišejo rezultati in dokazi ... mnenja pa raje vidim da ne, naj si mnenje ustvari vsak sam iz doblenih rezultatov.

Še moje mnenje o merjenju napetosti v celicah:
Za tako merjenje običajne merilne konice niso ravno v redu, uporabiti bi moral ZLATE ali vsaj na debelo pozlačene konice, saj je znano, da zlato v kislini ni topno (če odštejemo kislino "zlatotopko", katere recepta ne poznam) in zato ne more vplivati na elektrolit, vse ostale konice pa bi zaradi razžrte kovine lahko vplivale na elektrolit ...

Za načine merjenja napetosti v celicah bi mogoče raje odprli novo temo, če ima kdo željo po debati v tej smeri Wink

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Silvo



Pridružen/-a: Sob Mar 2008 23:57
Prispevkov: 19
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2008 11:27:17    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sedaj, ko so šefi nazaj, bom dodal še sam svoje mnenje Wink.

Ne vem sicer v čem je smisel "oživljanja" odsluženega akumulatorja?

Avtomobilski akumulatorji:
- cena novega akumulatorja je recimo nekaj več kot en tank goriva. Življenska doba je tam od 5 - 7 let pri normalni uporabi. Proizvajalec daje do 1-3 leta garancije.

- če baterija odpove prej je smisleno iskati vzrok zakaj. V tem primeru v večini ni kriv akumulator. Vzrok je lahko napaka na polnili napravi, instalaciji , ter samih porabnikih. Večina novejših akumulatorjev je v izvedbi "brez vzdrževanja" (Izvedba je taka, da je celice nemogoče oz. težje odpreti), kar pomeni, da je treba tak akumulator le pravilno polniti ter seveda prazniti.

-izkušnje mi pravijo, da je za veliko večino napak na vozilh kriv prav slab akumulator. Zaradi slabe kapacitete pride do padca napetosti. Posledica je slabo vrtenje zaganjalnika. (to sem opazil pred vsem pri traktorjih ter delovnih strojih) Zagon je daljši - pride do segrevanja rotorja. Dostikrat se stopi cin in isteče iz kolektorja kjer so pispajkane žice. Posledica še slabšo vrtenje ter končno - uničen štarter. Če vozilo vžege, pa je na udaru polnilna naprava (altenator) ter regulator.
- da tvegam uničenje zgoraj navedenga s poskušanjem "oživljanja", ter si nakopljem še večje stroške kot ceno nove baterije?
Jaz ne. ... Ravno nekaj dni nazaj sem prodal 11 let staro vozilo, katerega sem bil prvi lastnik. Pri starosti ca 6 let sem preventivno zamenjal akumulator. (vozilo ni slabo vžigalo - to dejansko ni merilo, kajti večina vozil z novejšo generacijo motorjev zelo rada užiga) Da je akumulator slab, sem opazil zvečer v garaži. Če so ostale prižgane luči, ko sem ugasnil motor se je to močno poznalo na lučeh. Prav tako je bilo na lučeh opazno delovanje regulatorja, ko je motor tekel. Razlog za menjavo je bilo zgoraj opisano ter bližajoča zima.

Industrija:
V požarnih ter alarmnih sistemih se baterije preventivno menjajo na 2-3 leta. (vrjetno ne bi prišlo komu na misel, da bi tvegal v tak sistem dati staro "ozdravljeno" baterijo?)
V podjetju, kjer sem sedaj zaposlen se na ključnih UPS-ih, ki skrbijo za krmilnike na linijah menjajo akumulatorji enkrat na leto!.

Kje torej uporabiti tak "oživljen" akumulator? Mogoče za pogon skuterja... osebno sam drugje ne bi tvegal...


PS
Mogole še zanimivost:
V podjetju, kjer sem bil prej zaposlen smo imeli staro iskrino požarno centralo (še na elektronke,če jo kdo pozna - še ionizaciski senzorji) Za rezevno napajanje sta skrbela dva akumulatorja, ki naj bi zagotovila rezervno napajanje za dve uri. Akumulatorja sem enkrat mesečno kontroliral, ter po potrebi dolil vodo. Na pol leta je prišel tudi seviser za perjodični pregled. Takrat se je temeljito preizkusilo tudi rezervno napajanje. Akumulatorji so bili v dobri kondiciji, če prav so bili takrat stari petnajst let!. (mislim, da stvar deluje še danes z istimi baterijami)
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
mucek4
moderator


Pridružen/-a: Čet Jan 2008 10:26
Prispevkov: 246
Kraj: Tržič - Mesto med gorami

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2008 11:45:59    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
Ne vem sicer v čem je smisel "oživljanja" odsluženega akumulatorja?...
...Kje torej uporabiti tak "oživljen" akumulator? Mogoče za pogon skuterja... osebno sam drugje ne bi tvegal...


Sam jih bom uporabljal za "offgrid" vikend. Pa tudi cene svinčenih aku-jev so se v zadnjem letu podržole za nekje 100%. Vredno je poizkusiti.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1975
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2008 11:58:33    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Vsekakor se strinjam s Silvotovim mnenjem, tudi sam sem enakega mnenja in ga ni junaka, ki bi me kar tako prepričal v nasprotno.

Stroji in naprave, ki potrebujejo zanesljiv akumulator, morajo takega tudi imeti, kar pa "popravljen" ali "oživljen" prav gotovo ni.

Za pogon nečesa, ki ne potrbuje zanesljivega vira, kot je v studijevem primeru pogon skuterja, je pa tak akumulator povsem zadovoljiv in uporaben, če je uporabnik zadovoljen Wink

Slab akumulator je še kako lahko usoden za alternator ali štarter, da ne omenjam še kakšnih drugih električnih sklopov, še posebno če je regulator alternatorja slab ...

Tema je bila odprta z namenom predstavitve EDTA z mojim dovoljenjem in tudi mojim zanimanjem in sicer z namenom, da se stvar razjasni. Poskusi so zaenkrat pokazali, da zadeva ni taka, kot je bilo na začetku mišljeno ... moj namen opa je bil prav ta, s poskusi dokazati ali je stvar v redu ali ne.

Na tem forumu je dovoljeno predstaviti in debatirati o stvareh, ki so mogoče nekaterim brez vezne in neumne ... nič hudega, sprejemamo vsa mnenja, seveda pod pogojem, če niso žaljivi in dokler debata poteka o bistvu teme in ne nekaj drugega, ki nima veze z bistvom. Na oseben nivo se ni dobro spuščati, saj je hitro kdo užaljen ali pa se začne prepir. Če nekdo odpre neko temo in se nekomu drugemu tematika zdi neumna, naj v tej temi ne odgovarja, če nima za napisat kaj primernega ... mnenje na podlagi izkušenj je dobrodošlo, brez iskušenj pa je mnenje včasih bolje zadržati zase, če pa že mora biti, naj vsak svoje mnenje tudi otemelji.

In še namig, pojasnilo za studija, ko se je ravno spravil na Azraela: Ne vem kako si upaš in dovoliš na tak način spraviti na člana, ki ima tako zelo veliko izkušenj na elektro področju, ko pa sam sploh nisi v elektro stroki, kot si menda napisal, tega nikakor ne razumem. OK, pač verjetno nisi vedel, saj Azraela ne poznaš ali pa se niti nisi poglabljal v to, zato bi moral pri "soljenju pameti" biti bolj previden in zadržan Wink Azraela poznam osebno že iz osnovne šole ... mislim, da je ta podatek dovolj zgovoren, oba pa sva v elektro stroki že od takrat ... seveda v osnovni šoli šele za hobi, kasneje pa tudi poklicno, oba.
Na forumu se vsi ne poznamo osebno, nekateri se sicer poznamo, spet drugi se poznamo le po uporabniških imenih, človeka pa je možno spoznati precej globoko tudi po načinu pisanja ...
V nadalnjem sodelovanju prosim in zahtevam za več strpnosti Wink

Studi, če je tebi uspelo in če tebi akumulatorji delujejo dobro, to še ne pomeni, da je potem postopek z EDTA tudi zares dober in koristen, lahko da imaš le velikansko srečo, da je tako. in kot je že nekdo napisal, edino smiselno in logično bi bilo, da bi z EDTA očistil nečistoče s plošč, potem pa v akumulator nalil nov elektrolit.

In še namig vsem sodelujočim: nihče od udeleženih v debati ni tako slab, da bi ga morali kar izključiti ... ampak če se nekdo ne želi umiriti, potem je ukrep lahko tudi edina rešitev.
Zdi se mi, pa verjetno tudi ostalim, da studi nikakor ne more sprejeti rezultatov testov in meritev, ki so jih opravili drugi člani, kakor da so dobljeni rezultati nesprejemljivi, ker so bili neuspešni Confused

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2008 13:12:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jaz sem imel problem z traktorjem, zamenjal sem dva akumulatorja preden sem dognal da je 'puščal' proti masi regulator..Ker traktor rabim 2x letno in je parkiran v garaži brez štroma, sem velikokrat zaradi tega moral z štrikom vžigati traktor ko se je najbolj mudilo. Samo tisti ki je že to probal ve kako je TV-ja težko s štrikom vžgat. Kolikor sem dognal ni bil problem v kapaciteti akuja, bil je problem v tokovni zmožnosti. Tudi delno sulfiran aku takoj postane neuporaben kar se štarta tiče, pa ima lahko še 50% kapacitete. Mislim da sem z EDTA enega vsaj kar se tokovne zmožnosti ozdravil, kar se tiče kapacitete je ostala na istem nivoju in ne verjamem da se lahko kaj zboljša, pravzaprav sem o tem prepričan. Edta je samo povečal aktivno površino plošč, kapacitete ni povišal.
Da pa bi ozdravil popolnoma sulfiran aku, pa ne verjamem, pri takih gre večina žvepla v kristal, tega veže edta, ostane samo zelo reven elektrolit..

@reber : testne elektrode za merilni inštrument bi lahko bile kar iz svinca (svinčeni paličici), če bi se na eno obesilo kaj žvepla, bi kar polariteto obrnil pa bi se sama spucala (mislim na merjenje voltaže posameznih celic)..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1975
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2008 15:24:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

smajli_kladivo pa res, zakaj sem pomislil najprej na zlato, če je pa svinec čisto dober in precej cenejši, žal tudi mehak ...
Pri merjenju napetosti celic na način pomakanja merilnih konic v kislino in s tem dotikanjem plošč bi opozoril tudi na nevarnost kratkega stika, saj ni izključeno, da je izolacija med ploščami popolnoma do vrha plošč ali pa da je nepoškodovana ... kakorkoli že, z merjenjem naj bi se poskušali dotakniti le ene plošče v vsaki celici.
Preden se lotimo takih meritev, priporočam vsem tistim, ki ne poznajo zgradbe akumulatorja, da to zgradbo preverijo v kakšni literaturi ...

http://sl.wikipedia.org/wiki/Akumulator#Svin.C4.8Deni_akumulator

Mimogrede naj omenim, da studijeva ideja o močnem prisilnem polnjenju in praznjenju na njegov način, ko veže dva akumulatorja v serijo in nato na teh 24V priklopi tretjega že zdaleč ni v redu. Premočno praznjenje ali premočno polnjenje akumulatorju prej škodi kot koristi ...

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2008 16:01:52    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tako je, pri premočnem polnjenju/praznjenju z plat odpada material, kar privede celice v stik, pravilno polnjenje je v začetku tokovno omejeno.

S merilnimi paličicami se ni treba ničesar dotikat, meritev je že v redu samo če sta pomočeni v elektrolit, kar poprobaj..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Zaspanc



Pridružen/-a: Sre Nov 2007 20:44
Prispevkov: 269
Kraj: Črnomelj

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2008 16:55:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pri premočnem polnjenju/praznjenju lahko aku tudi dobesedno raznese....
Je bilo kar nekaj takih primerov pri priklopu praznega akuja v avtu prek debelih kablov na drug, delujoč avto.

_________________
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael



Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21
Prispevkov: 651
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2008 17:52:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tudi kratki stiki so lahko vzrok za eksplozijo, poznam avtoelektrikarja, ki je najprej zamenjal akumulator, potem pa šel preventivno zategniti priključek na štarterju, saj se mu je zdel razmajan in je tudi bil.

S ključem je naredil kratek stik in bum. Glavo je seveda imel zraven akumulatorja in dobil obilno porcijo polomljene plastike in svežega elektrolita.

Izšlo se mu je relativno v redu (zaščitna očala), le praske so se mu celile nekaj mesecev.

Grda napaka, ki je ni potem več ponovil.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Zaspanc



Pridružen/-a: Sre Nov 2007 20:44
Prispevkov: 269
Kraj: Črnomelj

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2008 20:06:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No, to je primer poskusa ekstremno hitrega praznjenja Smile
_________________
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo



Pridružen/-a: Sob Mar 2008 23:57
Prispevkov: 19
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2008 22:20:02    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Azrael je napisal/a:
Tudi kratki stiki so lahko vzrok za eksplozijo, poznam avtoelektrikarja, ki je najprej zamenjal akumulator, potem pa šel preventivno zategniti priključek na štarterju, saj se mu je zdel razmajan in je tudi bil.
....

Grda napaka, ki je ni potem več ponovil.


Bom navedel nekaj primerov pri katerih sem bil udeležen - posredno ali neposredno...

-eksplozija zagonskega akumulatorja dizel viličar. Viličar je bil deležen strojnega popravila. Pri tem se je odstranil akumulator in se je dal polnit. "Sveže" napolnjen akumulator smo vrnili v viličarja. Na viličarju so se opravljala še neka strojna dela. Pri tem se je uporablja kotna brusilka. Snop isker, ki je očitno letel na baterijo je povzročil eksplozijo. K sreči je ni nihče skupil. Akumulator je na vrhu popolnoma odprlo.

- eksplozija vozne baterije. Električni viličar indus. Baterija 36V. S "transfuziskimi" kabli se je vžigal dizel viličar. Na krokodilih je očitno prišlo do iskrenja. Ekspolzija plina - Odprta polovica celic. Tudi tu je k sreči ni nihče skupil.

-eksplozija vozne baterije (popolnoma nove) Viličar BT. Pri montaži so baterijo napačno vstavili (vstavlja se s pomočjo drugega viličarja) Priklučne sponke so prišle v stik z ohišjem. Popolnoma uničena baterija. Celotna odprta. Veliko dela s čiščenjem Sad K sreči ni bil nihče poškodovan.

-viličar indus Kratek stik (poškodovana izolacija na priključnem kablu) Eksplozija plina - odprtih nekaj celic.


-Baterija se je polnila - oseba, (viličarist) ni odvil čepov. Skupil jo je moj sodelavec, ki je čepe odvijal. Eden je bil zamašen. Elektrolit mu je brizgnil v obraz in oko. Bil je mesec dni v bolnici. K sreči brez večjih posledic.

-Kratek stik pri popravilu polnilne naprave (jaz Sad ) Pozabil sem iztaknit akumulator, ko sem odvijal usmerniški člen. Kratek stik s ključem 13, ki je bil v trenutku žareč ter ga je odžgalo. Dobil sem nekaj lažjih opeklin na roki. Akumulator je ostal nepoškodovan.

To je skupek dogodkov v 25 letih, koliko sem delal na vzdževanju. Na firmi je bilo okoli 15 električnih viličarjev.

PS
Še mogoče nasvet glede montaže ter demontaže akumulatorja v avtomobilu.
Pri demontaži najprej snamite MINUS pol. Če vam ključ zdrsne na ohišje se ne bo zgodilo nič. Ko je minus snet, lahko brez strahu snamete PLUS. Tudi če vam zdrsne ključ na ohišje, se ne bo zgodilo nič.
Pri montaži je vrstni red obraten. Najprej PLUS nato MINUS.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
mucek4
moderator


Pridružen/-a: Čet Jan 2008 10:26
Prispevkov: 246
Kraj: Tržič - Mesto med gorami

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 08, 2008 06:42:03    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
...Baterija se je polnila - oseba, (viličarist) ni odvil čepov.


Mislim da bo vprašanje na mestu. Je treba pri polnjenjuodviti čepe ali ne? Ker novi polnilni z omejitvijo toka in napetosti ne povzročajo vrenja ali pač?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1975
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 08, 2008 07:29:31    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Akumulator se npr v avtomobilu polni hitreje, kot pa z nekim običajnim polnilcem ... pa kdo odvija čepe ko je akumulator v avtu? ne, ker to ni potrebno, saj imajo čepi luknjice, oziroma poseben sistem odzračevanja, boljši imajo tak sistem, da potem kapljice stečejo nazaj ...

Vsekakor pa akumulatorji "brez vzdrževanja" sploh nimajo normalnih, oziroma običajnih čepov za odvijanje, tako da tukaj ni kaj storiti. nikakor pa ne bo škodilo, če pri očitno umazanem akumulatorju pregledamo luknjice v čepih, če je seveda to mogoče, čepe lahko očistimo, temeljito operemo, spihamo luknjice in poskrbimo za odzračevanje. Pri polnjenju z običajnim polnilcem le nekaj amperov se bo naredilo le malo plina ali pa sploh ne, če ne presežemo napetosti plinjenja.Če nameravamo akumulator polniti pospešeno in preko napetosti plinjenja, bomo tako izgubljali vodo iz elektrolita, kar pomeni, da bo verjetno potrebno doliti vodo ali po potrebi elektrolit, odvisno od gostote ... pri polnjenju v takem primeru bi res lahko odvili čepe, saj jih bo tako ali tako potrebno odviti za kontrolo in eventuelno dolivanje vode.

Akumulator zna biti precej ali pa zelo nevarna zadeva, zato se z njim ni za igrat. Vsako lahkomiselno delo lahko pusti velike posledice, sicer so hujše posledice redke, pa vseeno možne.

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 08, 2008 07:54:01    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Še moj update glede postopka praznjenja akuja in čiščenje z edta+dest. voda. Ugotovil sem da ta postopek naredi več škode kot koristi saj izgubiš kar precej na gostoti elektrolita, zato tega ne priporočam.
Izgube so v tem ko prazniš elektrolit iz akuja, ga kar nekaj ne moreš iztočit ven. Ko daš noter edta+ par litrov dest. vode to na koncu izliješ ven. Ko vrneš elektrolit nazaj noter ga seveda kak deci manjka in dodaš dest vodo. Ko nato pomeriš gostoto je v rdečem polju..Ne glede kako so nato plate čiste je kapacitete občutno manj. Res ne priporočam tega, razen če daš noter potem popolnoma nov elektrolit. Ali pa koncentrirano žveplovo kislino namesto tistega deci dest. vode, da povišaš gostoto na pravo vrednost.

Poleg tega je postopek zamenjave elektrolita kar precej nevaren, brez ustrezne obleke in zaščite, raje ne delajte tega..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek4
moderator


Pridružen/-a: Čet Jan 2008 10:26
Prispevkov: 246
Kraj: Tržič - Mesto med gorami

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 08, 2008 09:12:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jaz sem naredil točno to. Popolna zamenjava.
Najprej sem z brizgo odstranjeval, ko ni šlo več sem aku enostavno obrnil na glavo. Vendar iz akumulatorja ni stekla vsa kislina, pa so plošče ki so se videle imele na sebi kristalčke. Po EDTA-ju kristalčkov ni bilo, akumulator pa po vrnitvi stare kisline nima velike volje do delovanja. Takoj ko ga obremenim napetost pade na 11,55V. Potem pa drži skoraj 1,5 ure. Ko bom utegnil pomerim elektrolit...

Koliko pa stane kislina, če bi jo dodal?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MihaT.



Pridružen/-a: Tor Nov 2007 8:14
Prispevkov: 118
Kraj: Bistrica pri Tržiču

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 08, 2008 10:06:10    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Liter stane 5€. V trgoavto jo imaš. Pol litra jo je meni ostalo, če prideš iskat je tvoja.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Napajalna tehnika, usmerniki, pretvorniki, UPS, baterije, akumulatorji, solarni sistemi Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Naslednja
Stran 9 od 10

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group