Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Obnova baterijskega paketa za e-kolo

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Napajalna tehnika, usmerniki, pretvorniki, UPS, baterije, akumulatorji, solarni sistemi
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2005
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 01, 2019 23:34:34    Naslov sporočila: Obnova baterijskega paketa za e-kolo Odgovori s citatom

V tem prispevku objavljam članek o načinu spajanja baterijskih celic 18650 za obnovo baterijskega paketa za e-kolo. Baterijski paket je bil obnovljen junija 2017, sedaj po dveh sezonah in brez zaznanih napak, je že čas, da zadevo objavim, saj gre za potencialno sporen način spajanja.

Opis in fotografije so v priloženi PDF datoteki.
Komentarji in vprašanja so zaželjeni.
Ker me čaka še nekaj baterijskih paketov na obnovo in nekaj za sestavit za lastne potrebe, bom kmalu objavil postopek bolj podrobno in v celoti.



7S_Li-ion_rebuild.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  7S_Li-ion_rebuild.pdf
 Velikost datoteke:  531.74 KB
 Downloaded:  65 krat


_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ule



Pridružen/-a: Čet Jun 2008 13:44
Prispevkov: 26
Kraj: Babno Polje

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 08, 2019 08:07:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sporen način spajanja si najbrž mislil na spajkanje. V tem ne vidim nekega problema, če to narediš dovolj hitro in celice ne segreješ preveč. Iz prakse pa: menjava litijevih celic po raznoraznih plc-jih, poteka po enakem postopku. Da ravno ne kupujemo originalnih s konektorji (nekatere so nesramno drage), kupimo brez in potem prelotam konektor. Nekatere so v uporabi že 5let, katere bo potrebno že iz preventivnih razlogov kmalu zamenjati.
Sicer nekaj razmišljam o izdelavi točkovnega varilnega aparata (transformator iz mikrovalovke), s katerim bi verjetno hitrejše opravil zamenjavo konektorjev in s tem izognil morebitnemu pregrevanju celic med lotanjem.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2005
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 09, 2019 16:53:56    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tako je, sporen način je spajkanje, ker čas lahko prehitro uide in posledično se zgodi pregretje. S pravim pristopom in pravilno izvedbo tudi ta način ni več sporen.

Kot sem napisal, pri pozitivnem priključku (+) ni težav, ker je termično slabo povezan z baterijo, pri spajkanju se zelo hitro segreje, spajka hitro steče, baterija prejme zelo malo toplote (zanemarljivo).
Pri spajkanju negativnega priključka je odvajanje toplote večje, zato mora biti spajkalnik močan in dobro segret, da se spajkanje lahko opravi hitro.

Raziskoval sem zgradbo litijevih celic 18650 in ugotovil, da se dno ne dotika svitka in da je prav na dnu pritrjen priključek baterije na notranji strani "posodice" (posodica je lonček, ohišje baterije valjaste oblike). našel sem tudi priporočila, da je priklop negativnega pola najbolje narediti prav na dnu, ker je na tem mestu tudi znotraj priključek iz svitka. Negativni pol baterije je valj v celoti, vendar bi pri večjih tokovih že lahko nastalo nekaj toplotnih izgub zaradi padca napetosti od dna posodice do točke priklopa zunaj. Vsi taki detajli pridejo do izraza šele pri velikem številu celic in večjih tokovih. Če bi spajkal nekje ob strani, če bi odstranil PVC ovoj, bi na tem mestu že skoraj direktno segreval svitek baterije, posledično bi lahko povzročil poškodbo v notranjosti. Na dnu je nevarnost pregretja svitka veliko manjša, nekatere celice imajo na dnu celo dodatno izolacijsko podložko.

Ker imam ravno v delu obnovo enega baterijskega paketa za e-kolo, sem spajanje celic še dodatno raziskoval. Za paket 10S4P najbrž ne bom kompliciral, gre za 10 celično baterijo in po 4 celice 18650 vzporedno, kar je razmeroma majhen paket. Za večje pakete pa je že smiselno razmišljati v smeri izvedbe kot pri Tesla baterijah... tukaj je tudi po 70 celic vzporedno, zato ima vsaka celica nekakšno varovalko. V priponki je fotografija izvedbe, glavno vodilo je iz pločevine, na vsako celico posebej je punktirana tanka žička, najbrž samo na pozitivni strani, ker to zadošča. Fotografija je pobrana iz https://www.electricbike.com/inside-18650-cell/

Ta način izvedbe paketa, oziroma ta ideja mi je dala misliti še naprej in sicer, zakaj bi na baterijo spajkal 1,5mm2 žico, če lahko hitreje in lažje prispajkam tanjšo žico, npr žico iz UTP kabla. Prvi UTP kabel s trdo žico, ki mi je prišel pod roke ima premer 0,48mm, kar pomeni presek 0,18mm2 in je primerna za približno 2A trajnega toka. Padec napetosti pri toku 2A na razdalji 10mm je približno 2mV (pravkar izmerjeno).

Po obnovi v prejšnjem odstavku omenjene 10S4P baterijskega paketa me čaka "custom made battery pack" ki bo 10S ne vem pa še čisto sigurno koliko bo v paralel, verjetno vsaj 6, torej bo paket 10S6P, prilagojen obliki okvirja bicikla. Za test sem nabavil 500W hub motor direct drive in ga zmontiral na eno gorsko kolo, sicer nič posebnega in je bil višek pri hiši.
Podrobnosti o projektu bodo še sledile ko bom delal in ko bo narejeno.

Trenutno uporabljam Samsung INR18650-29E
https://eu.nkon.nl/rechargeable/18650-size/samsung-inr18650-29e.html

test celic na
[url] https://lygte-info.dk/review/batteries2012/Samsung%20INR18650-29E%202900mAh%20(Blue)%20UK.html [/url]
Klik na link vam ne bo odprl strani, morate skopirati vse kar je med [url] in [/url] link ne dela, ker je bil nekdo "pameten" in je v naslov vnesel oklepaje ( ) kar seveda povzroča težave...

Moje meritve pa so podobne, polnjenje 1000mA do 4,20V, praznjenje s 1000mA do 3,00V in izmerjena kapaciteta povprečno 2600mAh, kar je zelo dober rezultat. Samsung klasificira te celice na 2500mAh, polnjenje največ 4,10V in praznjenje ne pod 3,00V. Pod temi pogoji lahko pričakujemo 2x število ciklov.

V nadaljevanju bo poleg sestavljanja paketa potrebno narediti primeren BMS namesto cenenih kitajskih. Saj kitajski BMS so sicer čisto v redu, žal prilagojeni na polnjenje 4,20V in praznjenje 3,00V in še nižje, pogosto precej blizu 2,50V. Na ta način iz celic potegnemo kar največ na račun krajše življenske dobe. O BMS in spremljajočih zadevah bom pisal v drugi temi in članku.



Battery1865014.png
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  Battery1865014.png
 Velikost datoteke:  179.03 KB
 Downloaded:  34 krat


_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Napajalna tehnika, usmerniki, pretvorniki, UPS, baterije, akumulatorji, solarni sistemi Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group