|
www.elektron.si
|
Poglej prejnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Sob Feb 14, 2015 17:53:57 Naslov sporočila: |
|
|
Glede izĆØrpnih in kvalitetnih razlag se popolnoma strinjam. Kapo dol in Å”e enkrat hvala.
Ne najdem, kje v mojih shemah je zemlja priklopljena na nulo?
Tokokrog je sklenjen, ko teĆØe napetost iz + proti -. Zakaj mora biti - povezan Å”e z ozemljitvijo?
Jutri bom naredil test obstojeĆØe omarice, brez gorilca (ga moram sestavit skupaj). Zanima me, ĆØe bi lahko vzel navadno žico in sklenil kontakt namesto fotocelice, da bi preveril delovanje.
Te napetosti bom pomerim z obiĆØajnim voltmetrom. Moram biti posebej pozoren na kakÅ”en kontakt?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Feb 14, 2015 18:45:24 Naslov sporočila: |
|
|
Ozemljitev je samo zaradi varnosti. Ozemljitev ali zemlja je na potencialu niĆØle, oziroma obratno. NiĆØla je na potencialu zemlje, tako bo bolj pravilno, saj je v elektro distribucijskem omrežju v vsaki transformatorski postaji niĆØla ozemljena, na poti do hiÅ” je niĆØla ozemljena Å”e veĆØkrat. HiÅ”e in stvari okoli nas so vsaj delno ozemljene, saj se dotikajo zemlje, prav tako ljudje, saj hodimo po tleh, zato morajo biti prevodni deli elektriĆØnih naprav, ki se jih lahko dotaknemo, ozemljeni. Će bi priÅ”lo v notranjosti naprave do preboja, bi faza lahko bila prisotna na ohiÅ”ju naprave in bi ob dotiku priÅ”lo do elektriĆØnega udara osebe. Ker je ohiÅ”je praviloma ozemljeno, bo ob morebitnem preboju tok stekel v zemljo, skurilo bo varovalko oziroma bo izklopil FID.
Će niĆØla v omrežju ne bi bila ozemljena, v bistvu ne bi bila niĆØla in bi lahko imela potencial proti zemlji, prav tako faza ne bi imela potenciala proti zemlji 230V, ampak kar nekaj, tako kot niĆØla. V tem primeru bi imel samo izmeniĆØno napetost 230V, brez potenciala proti zemlji, kot ĆØe bi imel loĆØilni transformator.
Test omarice brez gorilnika ne bo pokazal niĆØesar, razen ĆØe boÅ” simuliral fotocelico, saj bo v nasprotnem primeru ĆØas potekel in bo vklopilo RE1 in bo praviloma ostal vklopljen do reseta. Simulacija fotocelice naj bo kar upor recimo 1K ohm, sicer pa lahko pomeriÅ” upornost fotoupora v fotocelici v temi in pri svetlobi. Lahko imaÅ” namesto fotoupora tudi foto diodo ali pravo sonĆØno celico v miniaturni izvedbi. Kaj imaÅ”, ugotoviÅ” z meritvami, lahko se samo spremeni upornost, ki je enaka v obe smeri, to bo foto upor, sicer pa, ĆØe ti daje napetost, je lahko foto celica. Za vklop releja s tranzistorjem je pri tako preprostem vezju skoraj vseeno kaj imaÅ”, pomembno je le, da ti v prisotnosti ognja vkljuĆØi RE2.
Povezave, ki so napaĆØne, je treba popraviti in uporabiti prave barve.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Pon Feb 16, 2015 16:59:27 Naslov sporočila: |
|
|
Danes sem delno preizkusil omarico. Zadeve delujejo kako je reber napisal. Ko se vklopi, zaĆØne bimetal svojo pot proti kontaktu, ki traja dobrih 10s. Po tem ĆØasu se vse odklopi in napetost je pri kontaktu 10, ki ga je potrebno povezati z luĆØko-napaka. Bimetal se sam vrne nazaj v prvotni položaj. Reset je odklop iz elektrike.
Fotouporu sem pomeril upornost. Sicer mi je kazalo zmeraj malo drugaĆØe ampak nekako je v delni temi upor cca. 100 kOhm, ko sem pokril celico je oz. ni kazalo niĆØ (neskonĆØni upor), pri luĆØi pa samo 40,7 Ohm. Pomeril sem tudi napetost, ki gre na fotocelico in je cca. 31V.
Će sedaj povežem kontakta X1,11 in X1,12, torej sklenem tokokrog teh 31V, potem se aktivira rele 2.
Ali lahko za povezavo uporabim navadno žico?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Feb 16, 2015 17:27:34 Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem kaj misliÅ” z "navadno žico" in katero povezavo. NaĆØeloma so vse žice nekako navadne, obiĆØajne, torej, ja, lahko.
Kako fotocelica vklaplja rele 2 sem narisal shemo, preprosta vezava tranzistorja z baznim preduporom.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Pet Feb 20, 2015 09:13:11 Naslov sporočila: |
|
|
Mi lahko, lepo prosim poveÅ”, kaj vklaplja stikalo na omarici, kjer gre faza direktno v gorilec ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Feb 20, 2015 17:14:58 Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem in ne morem vedeti, ker tvoj naĆØrt ni pravilen, boÅ” moral narisat na novo, nekako ni smiselno tako kot je narisano. Napisal sem, kje je problem, vzporedno s kondenzatorjem motorja ne more in ne sme biti niĆØ. Motor in kondenzator zriÅ”i na novo, prav tako po možnoasti ugotovi upornost navitij motorja, barve žic, ...
Shemo preglej ponovno, sicer pa bo treba kaj na novo povezati tako, da bo pravilno. Trenutno po tej vezavi je vseeno ĆØe stikalo preprosto prevežeÅ” in ga uporabiÅ” kot glavno stikalo.
Će boÅ” zadevo dodelal na standardni 7 polni priklop, bo tako ali tako potrebno nekaj predelave in ureditev vezave.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Sob Feb 21, 2015 14:43:09 Naslov sporočila: |
|
|
Sedaj sem probal priklopiti omarico in predgretje....
Na termostat gresta samo faza in nula, potem pa iz njega faza na ogrevalni element in nula.
To se mi ni zdelo težko zato sem ta del priklopil. LuĆØka na termostatu se je prižgala in zgleda kot, da je vse OK. Za vsak sluĆØaj sem se z fazenbriferjem dotaknil kovinskega ohiÅ”ja in luĆØka sveti
Kamorkoli se dotaknem z fazenbriferjem po kovini luĆØka sveti. Sedaj pa resno vpraÅ”anje. Je to normalno ali me bo ubilo, ĆØe se dotaknem ohiÅ”ja z roko. Ozemljitve, kot sem povedal ni.
Će dodam ozemljitev bo vrglo varovalko ven ali bo samo fazenbrifer nehal svetiti?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Feb 21, 2015 19:01:10 Naslov sporočila: |
|
|
Fazenprifer bo nehal svetit ĆØe ne bo pa usekalo, lahko najprej ozemljitev na ohiÅ”je prikljuĆØiÅ” prek žarnice, ĆØe ne bo zasvetila, potem je ok in priklopiÅ” direkt, kakor je tudi pravilno.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Sob Feb 21, 2015 19:54:17 Naslov sporočila: |
|
|
Aha OK. Sem domneval, da ĆØe je faza na ohiÅ”ju, da to pomeni da je grelni element v stiku.
Grelni element sem vzel ven in priklopil le njega. Greje in na oko je vse ok. Zmeril sem napetost, tako da sem se dotaknil grelnega elementa in 1x nule, kaže ene 190V in enkrat na zemljo kjer je pokazalo 160V.
Element je kar umazan zato je možna razlika v napetosti zaradi umazanije.
Se pravi, vmes med element in nulo vstavim žarnico, da vidim, ĆØe bo posvetila? ....sicer ne razumem zakaj ne bi, ĆØe je napetost blizu 200V ampak, kot sem povedal že na zaĆØetku, ne zastopim vsega
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Feb 21, 2015 20:35:16 Naslov sporočila: |
|
|
Će se bojiÅ” kratkega stika ko bi prikljuĆØil zemljo na ohiÅ”je, sem napisal da veži vmes žarnico. Će ti na ohiÅ”ju kaže neko napetost, je ta napetost veĆØinoma zaradi kakÅ”nih parazitnih upornosti, indukcije ali kapacitivnega vpliva, kar je dovolj, da tlivka v fazenpriferju (fazni preizkuÅ”evalec) zasveti ali vsaj malo zabrli. Ko ohiÅ”je povežeÅ” z zemljo, lahko teĆØe v zemljo tudi nek zanemarljivo majhen oziroma majĆØken tok. Seveda obstaja tudi majhna verjetnost, da kje prebija in je res napetost na ohiÅ”ju zaradi preboja. Će preboja ni bo žarnica ostala popolnoma ugasnjena. Multimeter pokaže napetost zaradi njegove visoke notranje upornosti, ĆØe bi pomeril s kakÅ”nim analognim multimetrom, ki ima razmeroma nizko upornost, bi nameril le nekaj malega ali Å”e to ne.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Ned Feb 22, 2015 07:05:59 Naslov sporočila: |
|
|
Povezal sem žarnico, ki je primarno namenjena luĆØki za napako in sveti. Prvo sem jo vezal ohiÅ”je na nulo in nato ohiÅ”je na zemljo, v obeh primerih sveti.
RazmiÅ”ljam, ĆØe sta mogoĆØe faza in nula na grelcu obrnjeni? ... bi lahko bil to srž napake?
V prilogi je slika pred grelca. Sem z ohm metrom pomeril med kontaktoma pa ne piska?
Pomeril sem tudi upor faze na ohiÅ”je pa kaže cca. 3 Mega Ohm. Će je to zadosti pa ne vem.
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150222_0735571.jpg |
Velikost datoteke: |
462.26 KB |
Downloaded: |
706 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Ned Feb 22, 2015 21:47:19 Naslov sporočila: |
|
|
Će je ta luĆØka za napako tlivka, je to enako kot fazenprifer
Vzemi žarnico v pravem pomenu besede, boÅ” že kakÅ”no naÅ”el, spet jih prodajajo, dobra bo tudi halogenska. MoĆØ Å¾arnice, niti ni pomembno, vsaj 5W naj bo, Å”e najbolje 100W.
Grelec bi lahko prebijal, ampak najprej naredi tako, kot sem napisal.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2015 17:36:06 Naslov sporočila: |
|
|
Sem poizkusil z žarnico in ne gori.
Potem sem ozemljil in je bilo vse OK.
OĆØitno je bila res "problematiĆØna" tlivka
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mirator
Pridruen/-a: Tor Mar 2014 14:49 Prispevkov: 41 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2015 20:55:58 Naslov sporočila: |
|
|
Me sicer veseli, da je vse OK, vendar pa me vseeno malo skrbi, ker ti izgleda pomen ozemljitve ni povsem jasen. Å e enkrat si preberi lepo razlago, ki jo je podal @reber.
Ozemljitev nima z obratovanjem (delovanjem) gorilca nobene veze in je izkljuĆØno kot zaÅ”ĆØita pred elektriĆØnim udarom. Tudi, ĆØe jo odklopiÅ” mora gorilec delovati, samo potem boÅ” v veliki nevarnosti, da te bo streslo. Torej rumeno zeleni vodnik poveži na kovinske dele, z nulo je lahko povezan samo v razdelilcu. In od razdelilca do gorilca ne sme biti nikjer prekinjen.
_________________ Će si praktik, spoÅ”tuj teorijo, ĆØe si teoretik, spoÅ”tuj prakso. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Tor Apr 21, 2015 08:53:59 Naslov sporočila: |
|
|
V tem ĆØasu sem kar nekajkrat preizkusil gorilec vendar se vedno znova pojavlja napaka, da ne pride do vžiga.
VĆØasih se vžge, vĆØasih se ne. Å e celo tako je, da je npr. napaka, naslednji dan pa ponovno vžge.
Gledal sem in opazil, da je vsaj del napake na elektrodah, ker iskra ne preskakuje na koncu elektrod ampak vĆØasih prebija kar nekje vmes. Zato sem elektrode razdrl in ugotovil, da so elektrode 2mm žica, ki je vstavljena v keramiĆØni tulec. Skratka elektrode sem razdrl, z žiĆØno krtaĆØo oĆØistil, pa Å”e vedno enkrat vrže iskro kjer mora, spet drugiĆØ vrže iskro takoj na mestu kjer se konĆØa keramika v cev dovoda olja. Razdalja med elektrodama je cca. 3mm med elektrodo in cevjo pa 1cm, pa raje vrže v cev kot v elektrodo
Je možno, da se žici (elektrodi) poslabŔa prevodnost?
Ali je težava bolj v kablu, ki povezuje elektrodo z ohiŔjem. Zanimivo je da je + kabel vsaj Ŕe enkrat debelejŔi kot -
Će porinem elektrode bolj naprej, potem iskra ne prebija, se pa takrat olje nabira na elektrodah, kar dokaj hitro naredi nekakÅ”en most (usedlin) med + in -, in potem iskre niti ni.
Spomnim se da je pri avtomobilih dostikrat bilo potrebno menjati kable, ki so priÅ”li na sveĆØke, ker so prebijali je tukaj kakÅ”en podoben vzorec.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Apr 21, 2015 22:29:20 Naslov sporočila: |
|
|
Ja, priÅ”el si do težave, ki sploh ni elektriĆØna, paĆØ pa so to fine nastavitve, ki jih morda zaradi dotrajanosti nikoli ne moreÅ” dobro nastaviti. Te fine nastavitve so predvsem nastavitve zraka, veĆØinoma gre to za sekundarni zrak, ki prihaja iz ventilatorja mimo Å”obe. Za slabo razprÅ”itev je lahko kriva tudi nekoliko izrabljena Å”oba ali pa prenizek tlak lamelne ĆØrpalke, nepravilne nastavitve doziranja olja, ali na kratko, ... gre za tipiĆØne simptome mehansko izrabljenega gorilnika, dela ali pa ne dela, kakor ga prime.
Pri VN vžigu je tako, da elektrode niti niso tak problem, bolj lokacija, ki mora biti izven razprÅ”enega olja, ĆØe ne se nanje nabira tekoĆØina, ki se potem tudi cvre na koncu elektrod, da se naredi packarija. Će so elektrode preveĆØ izven razprÅ”enega olja, se potem slabo vžiga, tako da je to res zoprna nastavitev, marsikdo bi mislil, da niti ni pomembno, ampak je, zelo je pomembno in ni univerzalnega recepta, sploh ne za gorilnik, ki je že malce zdelan in obĆØasne težave pri vžigu postanejo normalno stanje, ki se vedno bolj pogosto pojavlja. No, ker vse to že dolgo poznam, sem ti že bolj na zaĆØetku omenjal menjavo in da ne vidim smisla v oživljanju, ker gre za kurilno olje, saj lahko kurilno olje bolj ekonomiĆØno kuriÅ” z bolj primernim gorilnikom, ki zna biti veliko bolj preprost za uporabo in tudi delovanje je bolj preprosto. Na koncu je najbolj pomembno tisto, kar si se uspel nauĆØiti, vsako znanje je lahko zelo veliko vredno in tega nikakor ne smemo zanemariti.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Čet Apr 23, 2015 06:57:41 Naslov sporočila: |
|
|
Težav je res veĆØ, o tem ni dvoma....
zakaj pa iskra prebija in ne preskakuje na mestu kjer mora, pa je tema na mestu
KakÅ”na je postavitev elektrod me je gorilec nauĆØil kar sam ...iskra je zelo moĆØna tako, da vžge pri vseh nastavitvah pred Å”obo, se pa nabere packarija in je tema.... ĆØe pa so bolj nazaj, da niso v razprÅ”enem olju pa iskra prebija----tu je težava.
Menim, da je reŔitev:
1. Elektrode ravno toliko nazaj, da niso v olju in
2. da iskro meĆØe kjer mora.
Prvo znam, s Ŕt.2 imam težave.
Prvo bom zamenjal - kabel ter dal debelejÅ”ega,.. bom sporoĆØil, ĆØe se iskra kaj premisli in zaĆØne ubogat
......nauĆØil pa sem se ogromno za kar sem vsem, ki so sodelovali v temi hvaležen. Upam, da bo Janezku tudi kaj ostalo v glavi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Spajky moderator
Pridruen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 239 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Čet Apr 23, 2015 09:22:54 Naslov sporočila: |
|
|
Jest bi probal elektrodi na Å”pici zbližat na 2mm, ĆØe so na zaĆØetku na 3mm; bo veĆØja verjetnost, da bo vžgalo na konici kot pri zaĆØetku ... probat ni greh ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Čet Apr 23, 2015 21:41:53 Naslov sporočila: |
|
|
Pri oljnem gorilniku so elektrode kar okoli 5mm narazen, pomaknjene ravno toliko nazaj, da so izven razprÅ”enega olja. Zrak, ki piha, iskro pomakne precej naprej, ĆØe je zrak narobe nastavljen, iskra ni tam, kjer bi morala biti. Će vĆØasih malo prebija iskra na Å”obo, ni niĆØ tako hudo narobe, seveda ĆØe je transformator polno galvansko loĆØen in nima sredinskega odcepa na VN navitju, ki je povezan na ohiÅ”je. Premajhna razdalja med elektrodama ne bo dala dovolj iskre, obloĆØni lok bo prekratek in zrak tega obloĆØnega loka ne bo upognil naprej v smeri zraka.
Zakaj ni iskra tam, kje rmora biti, je lahko kriva umazanija, nepravi položaj elektrod, neprava razdalja med elektrodama, nepravi odmik od kovinskih delov, neprava nastavitev zraka, zapackane elektrode, ...
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne more dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne more odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne more urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne more brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne more glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne more pripeti datotek v tem forumu Da, lahko povleče datoteke v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|