Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Izdelava baterijskega vžiga - hall senzor
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 29, 2014 10:08:10    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Shemo za pretvornik uporabiš kar tole:
http://www.ot40.com/cdi_ignition.htm
http://ot40.com/old_cdi_page.htm

Stopničasti senzor je v bistvu tuljavica s stopničastim jedrom. Lahko jo nadomestiš s hall senzorjem, vendar izgubiš bistvo, to pa je variabilni predvžig brez elektronike. Dobro preberi razlago in ti bo jasno. Če želiš več predvžiga pri višjih vrtljajih, rabiš tak stopničast senzor ali pa to urediti z elektroniko.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trolledx



Pridružen/-a: Čet Okt 2014 18:40
Prispevkov: 28

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 30, 2014 16:12:04    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Bistvo razumem. Problem pa je kako izdelati.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 30, 2014 16:58:36    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Opisi so zelo dobri, tako da ne bi smelo biti problema, kar pa ne bo jasno, bomo dodali tukaj in na koncu, upam, da strnili vse informacije v uporaben projekt. Kar ne bo jasno, postavi konkretno vprašanje.
_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trolledx



Pridružen/-a: Čet Okt 2014 18:40
Prispevkov: 28

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 30, 2014 18:26:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Problem je pa še slednji če bi hotel narediti tako kot opisuje bi moral imeti magnet na rotorju "razpotegnjen" kar pa nevem kako bi izvedel.

Se bo premislilo...

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 30, 2014 22:07:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ne vem kaj misliš s tem zadnjim vprašanjem?
Če gre za tisti stopničast senzor, ni nobene potrebe po "razpotegnjenem" magnetu, zelo podobno ali skoraj enako bi deloval tudi bolj ozek magnet, le oblika magnetnega polja bi bila nekoliko drugačna, sicer pa je najbolj pomembna jakost magnetnega polja, saj je od tega odvisna višina inducirane napetosti. Prav tako je višina inducirane napetosti odvisna od hitrosti gibanja magneta. No, prav v tem tiči bistvo teh stopnic, pri višjih vrtljajih je hitrost magneta večja, kar pomeni višjo inducirano napetost, kar pomeni da "prime" prej in je zato posledično več predvžiga, ki je primeren za višje vrtljaje. Rešitev je realizirana brez sufisticirane elektronike. Če uporabiš hall senzor, tega efekta ni, saj ta pojav pride le pri tuljavah. Za variabilni predvžig s hall senzorjem rabiš primerno elektroniko, na linkih je to elektronika s PIC mikrokontrolerjem.

Za začetek, toliko da motor deluje, bo dober navaden vžig.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trolledx



Pridružen/-a: Čet Okt 2014 18:40
Prispevkov: 28

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 30, 2014 22:36:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Za začetek mislim da bo res tudi navaden zadovoljiv.

Preden pa lahko začnem izdelovati prototip imam še nekaj vprašanj.

Bolj kot gledam shemo CDI-ja ter shemo pretvornika manj mi je jasno kako naj bi ju povezal skupaj.
Shema pretvornika je za 5V kaj bi bilo potrebno predelati da bi lahko uporabil 12V akumulator.

Toroidni transformator ki je na shemi se ga da kje kupiti ali ga je potrebno izdelati.

Če želim uporabiti hall senzor moram vezje kaj spreminiti?
Kako hall senzor pravilno zvežem.
Je hallov senzor SS411A katerega imam doma primeren ali bi bil kakšen primernejši.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trolledx



Pridružen/-a: Čet Okt 2014 18:40
Prispevkov: 28

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 03, 2014 16:40:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kaj pa če bi uporabil vžig namenjen za modelarske motorčke kot je naprimer ta na linku: link
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 03, 2014 17:37:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Verjetno bi delovalo normalno, seveda pod pogojem, da je energija VN dovolj velika. Ne poznam modelarskih svečk in motorjev in zato ne vem kako močna iskra mora biti in če je potem kompatibilno z 2T moped motorjem. Imaš pa v tem modulu vse, tudi pretvornik napetosti za polnjenje kondenzatorja, da sistem CDI deluje.
_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trolledx



Pridružen/-a: Čet Okt 2014 18:40
Prispevkov: 28

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 03, 2014 18:18:14    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

V skarjni sili se bom mogoče tudi kaj s tem igral.

Zanima me če bi bilo mogoče shemo pretvornika katero si mi predlagal nadomestiti s klik. Saj mi predlagana shema res ne gre v glavo.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 03, 2014 22:08:58    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Lahko zamenjaš, problem je le, ker tale pretvornik verjetno deluje na nizki frekvenci 50Hz, zato je transformator velik, neprimerno bolj velik. Tisti pretvornik, za katerega praviš da ga ne razumeš, ni tako zapleten, je vse precej dobro opisano, tudi izdelava transformatorja.
_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trolledx



Pridružen/-a: Čet Okt 2014 18:40
Prispevkov: 28

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 04, 2014 07:54:25    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ni mi jasno zakaj ima priključke za bobino in senzor. Kater gre kam.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 04, 2014 12:33:03    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

trolledx je napisal/a:
Ni mi jasno zakaj ima priključke za bobino in senzor. Kater gre kam.

Kaj to? Confused Ne vem kaj imaš v mislih.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trolledx



Pridružen/-a: Čet Okt 2014 18:40
Prispevkov: 28

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 04, 2014 12:40:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Na shemi katero si mi predlagal http://ot40.com/old_cdi_page.htm so označeni kontakti +,5v gnd, trigger, coil. Nevem kje pride vhodna in kje izhodna napetost.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 04, 2014 20:34:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Napajanje 4,8V oziroma 5V gre takole:
+ na +4,8v
- na GND

Vžigalna tuljava gre na:
"To coil" in GND

Prožilni impulz gre na:
trigger input in GND

Če uporabiš hall senzor, bo potrebno dodati še kakšen PNP tranzistor, ker ima hall senzor običajno NPN izhod ali nekaj podobnega. No, prilagoditev hall senzorja na to vezje je še najmanjši problem.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trolledx



Pridružen/-a: Čet Okt 2014 18:40
Prispevkov: 28

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 04, 2014 20:58:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sedaj si me pa totalno zmedel. Ali vezje iz revije EPE sploh potrebujem? Mislil sem da se to vezje samo priklopi kjer bi moral biti priklopljen sicer generator. Iz vezja katero je v reviji EPE pa so izhodi za bobino ter senzor.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 04, 2014 23:10:25    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Vezje iz revije EPE potrebuje napajanje cca 200-300V, ki ga ti nimaš, zato sem predlagal, da uporabiš še pretvornik napetosti.

Vezje http://ot40.com/old_cdi_page.htm ima vse razen prožilnega vezja.

Pravilna kombinacija obeh, pomeni novo vezje, ki bi bilo primerno za tvoj primer.

V vsakem primeru rabiš pretvornik napetosti, ker za CDI rabiš vsaj 200V, lahko tudi nižja, vendar mora biti kondenzator višje kapacitete, saj moraš shraniti določeno količino energije, da bo iskra dovolj močna za vžig.

Proženje je "mala malica", in je v bistvu samo za proženje tiristorja. Pretvornik napetosti ne sme biti premočan, da tiristor ne ostane vklopljen, sicer je potrebno vezju dodati še funkcijo izklopa pretvornika napetosti v trenutku impulza, da se tiristor lahko izklopi.

Mimogrede, da ne boš še bolj zmeden, tisristor krmiliš z impulzom, ta pa ostane vklopljen dokler skozenj teče tok, ki je večji od samodržnega (glej data-sheet). Če je pretvornik napetosti dovolj močan, lahko tiristor ostane vklopljen, kar seveda pomeni konec delovanja. Rešitvi sta torej dve: pretvornik, ki je močan ravno prav ali pa pretvornik za trenutek ugasniti z vsakim impulzom.

Če ne bi imel tako malo časa, bi tisti pretvornik za hec sestavil in stestiral, ker tudi mene zanima nekaj v tem smislu, sicer za drug namen, pa vseeno. Napetostni pretvornik za električnega pastirja je preslaboten, saj ima pastir le 1 impulz na sekundo, tukaj pri motorju jih je lahko več 100, sicer manjša energija, pa vseeno, pretvornik mora biti močnejši, zato bo tudi poraba večja, kot sem že omenil v enem prejšnjih odgovorov.

Če bom našel čas, bom malo preizkusil in poskusil kaj narediti, mogoče kar tega iz linka, saj je mogoče najbolje začeti pri preizkušenem primeru, da ne odkrivam nekaj na novo (odkrivam tople vode).

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trolledx



Pridružen/-a: Čet Okt 2014 18:40
Prispevkov: 28

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 05, 2014 09:33:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Čemu je potem sploh tristor? Kaj bi bilo če bi namesto tristorja uporabil pnp tranzistor?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trolledx



Pridružen/-a: Čet Okt 2014 18:40
Prispevkov: 28

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 05, 2014 15:56:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zanima me če je skica katero sem sestavil pravilno zasnovana oz. kaj moram popraviti.


skica.png
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  skica.png
 Velikost datoteke:  79.84 KB
 Downloaded:  598 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 05, 2014 21:15:27    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

trolledx je napisal/a:
Čemu je potem sploh tristor? Kaj bi bilo če bi namesto tristorja uporabil pnp tranzistor?


Tiristor je uporabljen z razlogom, bolj enostavno krmiljenje, saj se sam izključi. Lahko bi sicer uporabil tranzistor, vendar bi ga moral izključiti ob pravem času.

Shemo, ki si jo narisal je napačna, napajalni del s kondenzatorjem je podvojen.
Proženje ni v redu, ker si pozabil na prej omenjen PNP tranzistor med hall senzorjem in elektroniko.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trolledx



Pridružen/-a: Čet Okt 2014 18:40
Prispevkov: 28

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 06, 2014 15:41:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Evo sem popravil.


skica.png
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  skica.png
 Velikost datoteke:  82.26 KB
 Downloaded:  603 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 06, 2014 18:12:39    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Takole na hitro pogledano, je vse v redu, lahko odstraniš diodi D1 in D4
Namesto D1 vstaviš prevezavo.
Kill switch raje daj v napajalno vejo, takoj za akumulatorjem.
Dodaj še bazni upor PNP tranzistorju, recimo 1K.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trolledx



Pridružen/-a: Čet Okt 2014 18:40
Prispevkov: 28

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 06, 2014 19:01:50    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No počasi bo mogoče še kaj ratalo iz tega Razz

Zanima me kateri hall sensor naj uporabim (ali je SS411A primeren)?
Kateri PNP tranzistor naj uporabim?

Prav bi prišla tudi LED dioda s katero bi lahko nastavil predvžig.
Bi lahko bazni 1K upor nadomestil z 330ohm + LED?

Če imam sedaj kill switch on je akumulator v kratkem stiku?

LP



skica-v3.png
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  skica-v3.png
 Velikost datoteke:  77.54 KB
 Downloaded:  589 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trolledx



Pridružen/-a: Čet Okt 2014 18:40
Prispevkov: 28

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 17, 2014 18:45:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Je primerno da za jedro transformatorja uporabim jedro na sledečem linku?

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 18, 2014 12:31:02    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hall senzor bo verjetno dober vsak, še najbolje, da ima digitalni izhod in open collector.

PNP tranzistor bo dober skoraj vsak, vzemi najbolj splošnega, recimo BC557.

Bazni upor oziroma predupor lahko nadomestiš z LED in R v serijo, s tem da nekoliko znižaš upornost upora R, tvoj predlog in tvoje razmišljanje je v pravi smeri.

Če s "kill switch" kratkostičiš napajanje na sekundarni strani switcherja, bo na primarni strani povleklo velik tok, zato je najbolje, da je tako imenovani "kill switch" v napajalni veji, da z njim prekineš napajanje, najbolje kar na izvoru, da se baterija ne prazni, ko je sistem izklopljen.

Jedro toroid, za katerega daješ povezavo, bo verjetno v redu. V tistem članku zgoraj od enega modelarja, je uporabljen kar en navaden toroidni obroček, mogoče bi šlo že s tistim iz PC napajalnika od dušilke.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trolledx



Pridružen/-a: Čet Okt 2014 18:40
Prispevkov: 28

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 19, 2014 18:59:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zanima me še nekaj glede navijanja toroida. Kaj je pri navijanju sploh pomembno? Mora biti navitje obvezno navito enakomerno 360*, ali se morajo vsa navitja dotikati jedra ter ali je pomemben vrstni red navijanja (L1, L2, L3).

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group