|
www.elektron.si
|
Poglej prejnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
shorto
Pridruen/-a: Pon Mar 2008 0:48 Prispevkov: 19
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 13:04:12 Naslov sporočila: Hlajenje avtomobila |
|
|
Ja ja ta tema je bila veĆØkrat odprta na starem forumu kot mercator center. Amapk vseeno kolikor sem gledal so bili odgovori "kupi si klimo" in taki tako da so bili skrajno neuporabni.
Torej, imam avto brez klime kako ga ohladiti? Do sedaj sem edino probal z Ŕtirimi peltierji (100W) v kabini in se je kabina ohladila morda za kako stopinjo, kar je seveda brezvezno. Torej ima kdo kakŔno drugo idejo?
LP! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjan91
Pridruen/-a: Pon Mar 2008 20:15 Prispevkov: 160 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 13:18:17 Naslov sporočila: |
|
|
Mislim, da je najceneje in najbolj uĆØinkovito, drugaĆØe bi imeli kaj drugega v avtu, drugaĆØe pa lahko probaÅ” z ventilatorji _________________ Moj blog |
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 14:37:28 Naslov sporočila: |
|
|
Brez klime ne moreÅ” uĆØinkovito hladiti notranjosti avtomobila. Odgovor ali razlaga je zelo preprosta. Za hlajenje notranjosti avtomobila potrebujeÅ” nekaj 1000 (tisoĆØ) W (wattov) hladilne moĆØi. Opazno hlajenje pa bi bilo vsaj za silo uĆØinkovito nekje 1kW dalje
Kabina ali potniÅ”ki prostor avtomobila si lahko predstavljaÅ” tudi kot toplo gredo, ki se kar dobro segreje že ob lepem vremenu, ĆØeprav so zunanje temperature sorazmerno nizke, kaj Å”ele poleti na hudem in vroĆØem soncu in temperaturah nad 30st. Vso to "pridelano" toploto v takoimenovani topli gredi moraÅ” nekako nevtralizirati
Će je produktivnost "tople grede" nekje od nekaj 100 W pa do nekaj kW, za hlajenje potrebujeÅ” prav toliko moĆØi. Peltier je vsekakor preveĆØ požreÅ”na zadeva ... Za tako veliko hladilno moĆØ je dober le kompresor v kompletu s celotnim sistemom, ki mu pripada, na kratko pa temu sistemu reĆØemo klima.
Ventilatorji in prepih povzroĆØajo glavobole, zobobole, revmo, prehlade, .... in druge bolezni, Å”e klima je lahko zelo Å”kodljiva, ĆØe jo ne uporabljamo pravilno. Pravilno klimatiziranje je brez prepiha ...
Verjetno ti odgovor ni vÅ”eĆØ, ker odgovor jasno pove, da je edina primerna reÅ”itev vgradnja klime, oziroma nakup avta s klimo. Odgovor pa, kjub temu da ni vÅ”eĆØen, vsaj razloži razloge. _________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh
Pridruen/-a: Čet Jan 2008 16:26 Prispevkov: 55 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 15:13:47 Naslov sporočila: |
|
|
Jaz premiÅ”ljujem o tem, da bi si dal naknadno montirati klimo v traktor. Tam se namreĆØ notranjost zaradi bližine motorja in transmisijskega olja poleti segreje na 35+ stopinj, in je delo nehumano .
Ker ne mislim kupiti kompletne nove kabine s klimo (2500+ ā¬), sem premiÅ”ljeval, da bi pobral eno avtomobilsko klimo (se najdejo na Bolhi) in jo zmontiral v obstojeĆØo traktorsko kabino.
Zaenkrat me zanima sledeĆØe:
- Pri avtu je kondenzator v pokonĆØnem položaju pred motorjem. Ali bi bilo vredu, ĆØe ga imam skoraj vodoravno, nekje pod kotom 30Ā° ? Na naÅ”em drugem, novem traktorju sicer je tako nameÅ”ĆØen, a vseeno vpraÅ”am. Ker nevem, ĆØe bi se plin potem enako dobro kondenziral in odtekal na spodnji konec kondenzatorja?
-Kompresorska jermenica je pri avtih narejena za ploÅ”ĆØati žlebasti jermen. Traktor ima klinastega. Ali lahko dam novo jermenico delati kakÅ”nemu strugarju in jo nato preprosto zamenjam? Ali pa moram paziti Å”e na kakÅ”ne druge "finte"?
Hvala, kdor ve kaj veĆØ o tem. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 15:44:18 Naslov sporočila: |
|
|
Za kondenzator je skoraj vseeno, kakÅ”en je njegov položaj fiziĆØno, le da je vsaj približno tako obrnjen, da utekoĆØinjen plin potem odteka naprej. V kondenzatzorju je sistem pod najveĆØjim tlakim, ki je enak tlaku na kompresorju in je tudi hitrost pretoka plina kar visoka. Na vstopu v kondenzator so vroĆØi plini, na izhodu pa je že utekoĆØinjen, toda Å”e vedno topel plin - tekoĆØina.
Za jermenico je vseeno, obstajajo tudi kompresorji z jermenico za klinasti jermen. Elektromagnetna sklopka se da sneti dol, seveda Å”e prej jermenica z ležajem, mogoĆØe bi dobil original jermenico za klinasti jermen.
Pri rabljenem klima sistemu je treba biti previden, da je bil odmontiran res pazljivo, da ni priÅ”la v sistem voda, ali pa umazanija in podobno, ki je Å”e veliko bolj Å”kodljivo. Na novo zmontiran sistem, ki je rabljen, je treba Å”e bolj temeljito zvakumirati kot popolnoma nov sistem, treba je tudi vgraditi popolnoma nove suÅ”ilne patrone in filtre, uporabiti novo olje ... vsekakor premontaža ni ravno poceni, kar ti bodo tudi potrdili monterji. Klima sisteme dobro poznam, sem jih nekaj let montiral in servisiral vsekakor po svoje kar zoprna zadeva in obĆØutljiva tudi, ker je to popolnoma zaprt sistem. _________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh
Pridruen/-a: Čet Jan 2008 16:26 Prispevkov: 55 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 16:00:00 Naslov sporočila: |
|
|
No, to je že nekaj (ne najdem smeŔkota z dvignjenim palcem)
Klimatske dele bi premontiral sam, potrebno je paĆØ narediti nekaj nosilcev in teh drobnarij.
Kompresor vem da je lahko vklopljen le, ĆØe se vrti tudi ventilator kabine. Filter, oziroma suÅ”ilnik, ki je ponavadi v velikosti ploĆØevinke, bom dal novega v vsakem primeru. Na kondenzator bom dal Å”e ventilator, ki bo vlekel zrak ven, skozi satovje - ventilatorji so že tako standardna oprema zraven. Će bom dobil kompresor, tudi premiÅ”ljujem ĆØe ga bom Å”e razstavil in oĆØistil v notranjosti, ĆØe bo potrebno. Polnjenje, vakuumiranje, oljenje kompresorja in pregled tesnjenja bom seveda zaupal kakemu mehanuku, ki se prav ukvarjajo s tem. Tistih 60 ā¬ ali koliko imajo, bom že dal.
Zanima me Å”e glede cevi - Će bi sluĆØajno naneslo tako, ali lahko vse cevi po celoti dam gumijaste? So kaj dražje od aluminijastih? NajveĆØ bi jih bilo potrebno pri speljevanju od vznožja kabine, po A stebriĆØku na streho kabine, kjer bosta kondenzator in uparjalnik. Sicer bo tam verjetno Å”lo z aluminijastimi tudi, v vsakem primeru bo paĆØ treba malo improvizirati.
ViŔinske razlike med posameznimi sklopi so kaj pomembne? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 17:40:56 Naslov sporočila: |
|
|
Cevi niso navadne gumijaste, so sicer bgumijaste na zunaj, znotraj pa so lahko nekaj teflonu podobnega ...
Cevi so lahko aluminijaste ali pa bakrene, je lažje lotat. Prehod od motorja na kabino bi verjetno moral biti izveden z gibljivimi cevmi, da ne bodo popokale od tresljajev, torej gumijaste armirane z notranjostjo iz posebnega materiala. Ne vem kakÅ”ne so v bistvu te cevi, kako se jim reĆØe, ker so to menda posebne cevi in se v to nikoli nisem poglabljal. Ker je v freonu tudi dodano olje, ne more biti navadna guma.
ĆiÅ”ĆØenje kompresorja bi bilo dobrodoÅ”lo, hkrati je opravljen Å”e pregled, da vidiÅ” ĆØe je brezhiben. _________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Batman
Pridruen/-a: Pon Feb 2008 23:10 Prispevkov: 67
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 19:25:21 Naslov sporočila: |
|
|
Navaden klinast jermen dvomim da bi uspeÅ”no opravljal svojo nalogo, saj jo Å”e mikro jermen v avtu težko, pa ima veĆØjo torno povrÅ”ino.
Cevi so posebne, paĆØ za klimo. Brat jih dela in popravlja za kleparje in mehanike v okolici. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh
Pridruen/-a: Čet Jan 2008 16:26 Prispevkov: 55 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 19:52:45 Naslov sporočila: |
|
|
"Gumijaste" cevi sem se res malo nerodno izrazil, sem pa v bistvu mislil na gibke cevi. Tudi napisano je na njih "A/C". PaĆØ, uporabil bi jih v enem kosu zato, da bi se izognil veĆØjemu Å”tevilu spojev med gibko in aluminijasto/bakreno cevjo. Gibki cevi bom potem dal od kompresorja do vznožja kabine. Nato pa gibko ali kovinsko cev od vznožja do vrha kabine po A stebriĆØku (150 cm). Od vrha kabine do zadnje polovice strehe in skozi streho v notranjost pa spet gibki (60 cm). Nekako tako ima narejeno tudi naÅ” novejÅ”i traktor. Vsekakor pa jih bo treba narediti po meri, tako da ĆØe dobro pomislim - v konĆØni fazi me verjetno ne bi priÅ”lo niĆØ kaj dražje ĆØe dam samo gibke, ali pa kombinacije obeh. Blizu kompresorja bi bilo Å”e fajn namestiti prikljuĆØka za polnjenje, ĆØe se ne motim.
Kompresor v novem traktorju ima klinasti jermen, Ŕirine dober centimeter. In ni sliŔat kakrŔnega cviljenja. Poleg tega se ti motorji vrtijo na maksimalno 2500 vrtljajev.
Bom v kratkem poslikal traktor, in oznaĆØil kjer želim imeti kaj speljano in zmontirano.
Rezervni deli v notranjosti kompresorjev se sploh dalo dobiti posebej? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Samojed
Pridruen/-a: Pet Dec 2007 10:13 Prispevkov: 93 Kraj: Horjul
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 23:33:53 Naslov sporočila: |
|
|
Batman - iam samo komentar glede jermena. Torna povrÅ”ina, ĆØe nimaÅ” podatka o sili, ne pove niĆØ. In tako na oko bi rekel da klinasti veliko kaneje zdrsne kot ploÅ”ĆØati. Će je vse kot mora biti.
in kot zanimivost - prviĆØ ko se peljeÅ” z elektriĆØnim dvigalom se spolni, da so zajle napeljane preko vrvenice podobno kot klinasti jermen - držijo jih samo boki utorov, ĆØe zajla pride na dno vrvenice, boÅ” letel! _________________ Lp,
Samojed |
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Ned Mar 30, 2008 14:33:22 Naslov sporočila: |
|
|
Da ne zaidemo preveĆØ iz teme, ĆØe ne bo treba odpreti debato o jermenih v ustreznem delu foruma ...
Klinasti jermen zdrži veliko obremenitev, ploÅ”ĆØati z utori je pa podobno kot veĆØ klinastih skupaj, seveda ustrezno drobcenih jermenov ...
PloÅ”ĆØati jermen ima prednost v tem, da se bolj prepogiba, Å”e posebej v obratno smer, kar je za klinasti jermen nedopustno, dovoljuje namreĆØ zelo malo negativnega krivljenja. PloÅ”ĆØati jermen se lahko bolj zvija, kar je priroĆØno za avtomobilske motorje, kjer je en jermen napeljan preko veĆØih jermenic, to pa s klinastim žal ni mogoĆØe.
Kompresor klime ima za klinasti jermen 2 žlebova, v praksi pa se skoraj nikoli ne uporabljata oba. _________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
DJG
Pridruen/-a: Sob Jan 2008 21:11 Prispevkov: 24 Kraj: Gomilsko, Celje
|
Objavljeno: Pon Jul 13, 2009 14:15:18 Naslov sporočila: |
|
|
Lep pozdrav!
Sem hotel odpreti svojo temo, ampak si bom sposodil kar tole obstojeĆØo...
Za svoj avtomobil sem gledal rabljene klima-instalacije, pa se je na žalost ne dobi pod 350eur!!
Zdaj pa me zanima, kaj mislite na tole konfiguracijo s peltierji:
-dodaten alternator za napajanje samih Peltierjev
-dodaten hladilnik za hlajenje Peltierjev
-4kom 50x50mm 400W Peltierjevi elementi(skupaj torej 1600W... teoretiĆØno)
Peltiere bi namontiral na "ALU tunel", se pravi aluminijas tunel, ki bi imel znotraj namontirana Å”e dodatna rebra. Na "vroĆØe strani" pa bi namontiral vodne bloge(ki se drugaĆØe uporabljajo za hlajenje procesorjev).
Mnenja?
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Azrael
Pridruen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Pon Jul 13, 2009 15:05:53 Naslov sporočila: |
|
|
Ideja s peltierjem je milo reĆØeno, zaniĆØ.
Peltier za svoje delovanje pokuri olala, seveda gre vse v toploto, veliko toplote, ki jo moraÅ” nekako odvesti, da zadeva deluje in se ne uniĆØi zaradi lastne toplote.
In ĆØe že sedaj ne moreÅ” odveti tisti kW, kako jih boÅ” odvedel minimalno 2x toliko?
Pozabi na peltier.
ReŔitev je avto s klimo. _________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
DJG
Pridruen/-a: Sob Jan 2008 21:11 Prispevkov: 24 Kraj: Gomilsko, Celje
|
Objavljeno: Pon Jul 13, 2009 21:04:25 Naslov sporočila: |
|
|
Za odvajanje toplote bi seveda uporabil dodatni hladilnik(kiler), ki bi bil zmontiran tam kjer je prostor za hladilnik od klime... Å e vedno ne dovolj? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Zaspanc
Pridruen/-a: Sre Nov 2007 20:44 Prispevkov: 268 Kraj: Ćrnomelj
|
Objavljeno: Pon Jul 13, 2009 21:35:20 Naslov sporočila: |
|
|
Će ne verjameÅ” pa probaj v praksi.
Ko boÅ” pogruntal da tolĆØeÅ” z glavo ĆØez zid bo poletna vroĆØina že mimo... _________________ Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
smasher
Pridruen/-a: Sre Nov 2007 23:31 Prispevkov: 159 Kraj: Obala-Lj
|
Objavljeno: Pon Jul 13, 2009 22:13:46 Naslov sporočila: |
|
|
en predlog ki sem ga že nekoĆØ napisal, za to rabiÅ” najt pravega dobvavitelja za inverter videl sem ji tudi že 500W pod 40ā¬. No v glavnem 2kw inverter in inÅ”talacijo prenosne klime. Sam ne vem kako bi kompresor in ostale zadeve prenosne klime prenesle vibracije in ostale vplive v avtu ampak teoretiĆØno bi lahko priÅ”el z kakimi dobrimi 200ā¬ skozi.
Peltierje pa sem videl tudi po 260 in 300W samo niso bili poceni.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Zaspanc
Pridruen/-a: Sre Nov 2007 20:44 Prispevkov: 268 Kraj: Ćrnomelj
|
Objavljeno: Pon Jul 13, 2009 23:16:04 Naslov sporočila: |
|
|
Ja, 150A vleĆØt iz akumulatorja je pa tudi "pis of kejk", ane? _________________ Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
DJG
Pridruen/-a: Sob Jan 2008 21:11 Prispevkov: 24 Kraj: Gomilsko, Celje
|
Objavljeno: Pon Jul 13, 2009 23:43:38 Naslov sporočila: |
|
|
Ma ja, sej v glavnem sem želel VaŔa mnenja glede takŔnega projekta, ko sem ravno gledal neke 400W Peltierje za 25eur/kom...
Glede grozne amperaže pa sem tudi napisal v prvotnem postu, da bi na motor pritrdili Ŕe dodaten altenator
DrugaĆØe pa ja, tudi sam sem dognal, da bi stroÅ”ek takega "setup-a" bil okoli 200eur, in Å”e to samo, ĆØe bi uporabil hladilnik, ĆØrpalko in altenator, ki mi ležijo okoli hiÅ”e Edini stroÅ”ki bi torej bili za Peltiere, vodne bloke in aluminij...
Pa dobro, pustimo eure zaenkrat v denarnici in glejmo na to s tehniĆØne plati... Ali ima kdo podatek, koliko kW moĆØi zahteva v povpreĆØju avtomobilska klima? Jaz tega podatka na netu nisem zasledil
Ali bi lahko z direktnim hlajenjem Peltierjev(se pravi iz vodnega bloka direktno na hladilnik, ki je poleg hladilnika za motor) lahko dosegel "vroĆØo stran" tam med 50-60Ā°C? Ker kolikor gledam po teh Peltierjevih grafih, pri veĆØji temperaturni razliki zadeva kratkomalo odpove, oziroma porabi vso energijo za ustvarjanje temperaturne razlike, kaj Å”ele da bi nudila odvajanje toplote |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek4 moderator
Pridruen/-a: Čet Jan 2008 10:26 Prispevkov: 243 Kraj: TržiĆØ - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Tor Jul 14, 2009 08:06:30 Naslov sporočila: |
|
|
DJG je napisal/a: | -4kom 50x50mm 400W Peltierjevi elementi(skupaj torej 1600W... teoretiĆØno) |
PraktiĆØno. 1600W porabe, z izkoristkom 60% = 960W hlajenja - teoretiĆØno. Torej imaÅ” na topli strani 2560W toplote, ki jo moraÅ” odvesti.
1600W na 14.4V (max) = cca 110A. SimpatiĆØno debel kabl ja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Azrael
Pridruen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Tor Jul 14, 2009 14:38:00 Naslov sporočila: |
|
|
Tale tako imenovana "uizi" reŔitev s peltom je mnogo bolj zakomplicirana kot vgradnja klime.
Mehanskih del je bistveno veĆØ, ideja vkljuĆØuje "kvalitetno" kitajsko elektroniko in težke zablode raĆØunalniÅ”ke OC scene.
Zmagovita kombinacija, brez dvoma.
Cena, približno delujoĆØe variante s pelrtom verjetno viÅ”ja kot, ĆØe kripo brez klime takoj sedaj zapeljeÅ” v reno in greÅ” kupit AVTO, ki ima ima v kilometerskem seznamu standardne opreme, meddrugim tudi klimo malo boljÅ”e sorte.
Plus to, da klima, ĆØe je pravilno zmontirana, dela, tole ĆØudo pa zelo verjetno samo dobro greje. No ja. bo pa poskrbljeno na najbolj Å”torat možen naĆØin za gretje, ĆØe pride sibirski mraz k nam. _________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne more dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne more odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne more urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne more brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne more glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne more pripeti datotek v tem forumu Da, lahko povleče datoteke v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|