Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Hlajenje avtomobila

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
shorto



Pridružen/-a: Pon Mar 2008 0:48
Prispevkov: 19

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 29, 2008 13:04:12    Naslov sporočila: Hlajenje avtomobila Odgovori s citatom

Ja ja ta tema je bila večkrat odprta na starem forumu kot mercator center. Amapk vseeno kolikor sem gledal so bili odgovori "kupi si klimo" in taki tako da so bili skrajno neuporabni.

Torej, imam avto brez klime kako ga ohladiti? Do sedaj sem edino probal z štirimi peltierji (100W) v kabini in se je kabina ohladila morda za kako stopinjo, kar je seveda brezvezno. Torej ima kdo kakšno drugo idejo?

LP!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjan91



Pridružen/-a: Pon Mar 2008 20:15
Prispevkov: 162
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 29, 2008 13:18:17    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Citiram:
"kupi si klimo"

Laughing

Mislim, da je najceneje in najbolj učinkovito, drugače bi imeli kaj drugega v avtu, drugače pa lahko probaš z ventilatorji Laughing

_________________
Moj blog
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 29, 2008 14:37:28    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Brez klime ne moreš učinkovito hladiti notranjosti avtomobila. Odgovor ali razlaga je zelo preprosta. Za hlajenje notranjosti avtomobila potrebuješ nekaj 1000 (tisoč) W (wattov) hladilne moči. Opazno hlajenje pa bi bilo vsaj za silo učinkovito nekje 1kW dalje Confused

Kabina ali potniški prostor avtomobila si lahko predstavljaš tudi kot toplo gredo, ki se kar dobro segreje že ob lepem vremenu, čeprav so zunanje temperature sorazmerno nizke, kaj šele poleti na hudem in vročem soncu in temperaturah nad 30st. Vso to "pridelano" toploto v takoimenovani topli gredi moraš nekako nevtralizirati Wink
Če je produktivnost "tople grede" nekje od nekaj 100 W pa do nekaj kW, za hlajenje potrebuješ prav toliko moči. Peltier je vsekakor preveč požrešna zadeva ... Za tako veliko hladilno moč je dober le kompresor v kompletu s celotnim sistemom, ki mu pripada, na kratko pa temu sistemu rečemo klima.

Ventilatorji in prepih povzročajo glavobole, zobobole, revmo, prehlade, .... in druge bolezni, še klima je lahko zelo škodljiva, če jo ne uporabljamo pravilno. Pravilno klimatiziranje je brez prepiha ...

Verjetno ti odgovor ni všeč, ker odgovor jasno pove, da je edina primerna rešitev vgradnja klime, oziroma nakup avta s klimo. Odgovor pa, kjub temu da ni všečen, vsaj razloži razloge.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
sebaveh



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 16:26
Prispevkov: 55
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 29, 2008 15:13:47    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jaz premišljujem o tem, da bi si dal naknadno montirati klimo v traktor. Tam se namreč notranjost zaradi bližine motorja in transmisijskega olja poleti segreje na 35+ stopinj, in je delo nehumano Very Happy .
Ker ne mislim kupiti kompletne nove kabine s klimo (2500+ €), sem premišljeval, da bi pobral eno avtomobilsko klimo (se najdejo na Bolhi) in jo zmontiral v obstoječo traktorsko kabino.

Zaenkrat me zanima sledeče:
- Pri avtu je kondenzator v pokončnem položaju pred motorjem. Ali bi bilo vredu, če ga imam skoraj vodoravno, nekje pod kotom 30° ? Na našem drugem, novem traktorju sicer je tako nameščen, a vseeno vprašam. Ker nevem, če bi se plin potem enako dobro kondenziral in odtekal na spodnji konec kondenzatorja?

-Kompresorska jermenica je pri avtih narejena za ploščati žlebasti jermen. Traktor ima klinastega. Ali lahko dam novo jermenico delati kakšnemu strugarju in jo nato preprosto zamenjam? Ali pa moram paziti še na kakšne druge "finte"?

Hvala, kdor ve kaj več o tem.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 29, 2008 15:44:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Za kondenzator je skoraj vseeno, kakšen je njegov položaj fizično, le da je vsaj približno tako obrnjen, da utekočinjen plin potem odteka naprej. V kondenzatzorju je sistem pod največjim tlakim, ki je enak tlaku na kompresorju in je tudi hitrost pretoka plina kar visoka. Na vstopu v kondenzator so vroči plini, na izhodu pa je že utekočinjen, toda še vedno topel plin - tekočina.

Za jermenico je vseeno, obstajajo tudi kompresorji z jermenico za klinasti jermen. Elektromagnetna sklopka se da sneti dol, seveda še prej jermenica z ležajem, mogoče bi dobil original jermenico za klinasti jermen.

Pri rabljenem klima sistemu je treba biti previden, da je bil odmontiran res pazljivo, da ni prišla v sistem voda, ali pa umazanija in podobno, ki je še veliko bolj škodljivo. Na novo zmontiran sistem, ki je rabljen, je treba še bolj temeljito zvakumirati kot popolnoma nov sistem, treba je tudi vgraditi popolnoma nove sušilne patrone in filtre, uporabiti novo olje ... vsekakor premontaža ni ravno poceni, kar ti bodo tudi potrdili monterji. Klima sisteme dobro poznam, sem jih nekaj let montiral in servisiral Wink vsekakor po svoje kar zoprna zadeva in občutljiva tudi, ker je to popolnoma zaprt sistem.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
sebaveh



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 16:26
Prispevkov: 55
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 29, 2008 16:00:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No, to je že nekaj Smile (ne najdem smeškota z dvignjenim palcem)

Klimatske dele bi premontiral sam, potrebno je pač narediti nekaj nosilcev in teh drobnarij.
Kompresor vem da je lahko vklopljen le, če se vrti tudi ventilator kabine. Filter, oziroma sušilnik, ki je ponavadi v velikosti pločevinke, bom dal novega v vsakem primeru. Na kondenzator bom dal še ventilator, ki bo vlekel zrak ven, skozi satovje - ventilatorji so že tako standardna oprema zraven. Če bom dobil kompresor, tudi premišljujem če ga bom še razstavil in očistil v notranjosti, če bo potrebno. Polnjenje, vakuumiranje, oljenje kompresorja in pregled tesnjenja bom seveda zaupal kakemu mehanuku, ki se prav ukvarjajo s tem. Tistih 60 € ali koliko imajo, bom že dal.

Zanima me še glede cevi - Če bi slučajno naneslo tako, ali lahko vse cevi po celoti dam gumijaste? So kaj dražje od aluminijastih? Največ bi jih bilo potrebno pri speljevanju od vznožja kabine, po A stebričku na streho kabine, kjer bosta kondenzator in uparjalnik. Sicer bo tam verjetno šlo z aluminijastimi tudi, v vsakem primeru bo pač treba malo improvizirati.
Višinske razlike med posameznimi sklopi so kaj pomembne?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 29, 2008 17:40:56    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Cevi niso navadne gumijaste, so sicer bgumijaste na zunaj, znotraj pa so lahko nekaj teflonu podobnega ...
Cevi so lahko aluminijaste ali pa bakrene, je lažje lotat. Prehod od motorja na kabino bi verjetno moral biti izveden z gibljivimi cevmi, da ne bodo popokale od tresljajev, torej gumijaste armirane z notranjostjo iz posebnega materiala. Ne vem kakšne so v bistvu te cevi, kako se jim reče, ker so to menda posebne cevi in se v to nikoli nisem poglabljal. Ker je v freonu tudi dodano olje, ne more biti navadna guma.

Čiščenje kompresorja bi bilo dobrodošlo, hkrati je opravljen še pregled, da vidiš če je brezhiben.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Batman



Pridružen/-a: Pon Feb 2008 23:10
Prispevkov: 67

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 29, 2008 19:25:21    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Navaden klinast jermen dvomim da bi uspešno opravljal svojo nalogo, saj jo še mikro jermen v avtu težko, pa ima večjo torno površino.
Cevi so posebne, pač za klimo. Brat jih dela in popravlja za kleparje in mehanike v okolici.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 16:26
Prispevkov: 55
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 29, 2008 19:52:45    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

"Gumijaste" cevi sem se res malo nerodno izrazil, sem pa v bistvu mislil na gibke cevi. Tudi napisano je na njih "A/C". Pač, uporabil bi jih v enem kosu zato, da bi se izognil večjemu številu spojev med gibko in aluminijasto/bakreno cevjo. Gibki cevi bom potem dal od kompresorja do vznožja kabine. Nato pa gibko ali kovinsko cev od vznožja do vrha kabine po A stebričku (150 cm). Od vrha kabine do zadnje polovice strehe in skozi streho v notranjost pa spet gibki (60 cm). Nekako tako ima narejeno tudi naš novejši traktor. Vsekakor pa jih bo treba narediti po meri, tako da če dobro pomislim - v končni fazi me verjetno ne bi prišlo nič kaj dražje če dam samo gibke, ali pa kombinacije obeh. Blizu kompresorja bi bilo še fajn namestiti priključka za polnjenje, če se ne motim. Very Happy
Kompresor v novem traktorju ima klinasti jermen, širine dober centimeter. In ni slišat kakršnega cviljenja. Poleg tega se ti motorji vrtijo na maksimalno 2500 vrtljajev.
Bom v kratkem poslikal traktor, in označil kjer želim imeti kaj speljano in zmontirano. Very Happy

Rezervni deli v notranjosti kompresorjev se sploh dalo dobiti posebej?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Samojed



Pridružen/-a: Pet Dec 2007 10:13
Prispevkov: 93
Kraj: Horjul

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 29, 2008 23:33:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Batman - iam samo komentar glede jermena. Torna površina, če nimaš podatka o sili, ne pove nič. In tako na oko bi rekel da klinasti veliko kaneje zdrsne kot ploščati. Če je vse kot mora biti.
in kot zanimivost - prvič ko se pelješ z električnim dvigalom se spolni, da so zajle napeljane preko vrvenice podobno kot klinasti jermen - držijo jih samo boki utorov, če zajla pride na dno vrvenice, boš letel!

_________________
Lp,
Samojed
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 30, 2008 14:33:22    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Da ne zaidemo preveč iz teme, če ne bo treba odpreti debato o jermenih v ustreznem delu foruma ... Wink

Klinasti jermen zdrži veliko obremenitev, ploščati z utori je pa podobno kot več klinastih skupaj, seveda ustrezno drobcenih jermenov ...
Ploščati jermen ima prednost v tem, da se bolj prepogiba, še posebej v obratno smer, kar je za klinasti jermen nedopustno, dovoljuje namreč zelo malo negativnega krivljenja. Ploščati jermen se lahko bolj zvija, kar je priročno za avtomobilske motorje, kjer je en jermen napeljan preko večih jermenic, to pa s klinastim žal ni mogoče.

Kompresor klime ima za klinasti jermen 2 žlebova, v praksi pa se skoraj nikoli ne uporabljata oba.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
DJG



Pridružen/-a: Sob Jan 2008 21:11
Prispevkov: 24
Kraj: Gomilsko, Celje

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 13, 2009 14:15:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Lep pozdrav!

Sem hotel odpreti svojo temo, ampak si bom sposodil kar tole obstoječo...

Za svoj avtomobil sem gledal rabljene klima-instalacije, pa se je na žalost ne dobi pod 350eur!!

Zdaj pa me zanima, kaj mislite na tole konfiguracijo s peltierji:
-dodaten alternator za napajanje samih Peltierjev
-dodaten hladilnik za hlajenje Peltierjev
-4kom 50x50mm 400W Peltierjevi elementi(skupaj torej 1600W... teoretično)

Peltiere bi namontiral na "ALU tunel", se pravi aluminijas tunel, ki bi imel znotraj namontirana še dodatna rebra. Na "vroče strani" pa bi namontiral vodne bloge(ki se drugače uporabljajo za hlajenje procesorjev).


Mnenja? Laughing

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Azrael



Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21
Prispevkov: 651
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 13, 2009 15:05:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ideja s peltierjem je milo rečeno, zanič.

Peltier za svoje delovanje pokuri olala, seveda gre vse v toploto, veliko toplote, ki jo moraš nekako odvesti, da zadeva deluje in se ne uniči zaradi lastne toplote.

In če že sedaj ne moreš odveti tisti kW, kako jih boš odvedel minimalno 2x toliko?

Pozabi na peltier.

Rešitev je avto s klimo.

_________________
Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
DJG



Pridružen/-a: Sob Jan 2008 21:11
Prispevkov: 24
Kraj: Gomilsko, Celje

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 13, 2009 21:04:25    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Za odvajanje toplote bi seveda uporabil dodatni hladilnik(kiler), ki bi bil zmontiran tam kjer je prostor za hladilnik od klime... Še vedno ne dovolj? Laughing
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Zaspanc



Pridružen/-a: Sre Nov 2007 20:44
Prispevkov: 269
Kraj: Črnomelj

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 13, 2009 21:35:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Če ne verjameš pa probaj v praksi.
Ko boš pogruntal da tolčeš z glavo čez zid bo poletna vročina že mimo...

_________________
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
smasher



Pridružen/-a: Sre Nov 2007 23:31
Prispevkov: 162
Kraj: Obala-Lj

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 13, 2009 22:13:46    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

en predlog ki sem ga že nekoč napisal, za to rabiš najt pravega dobvavitelja za inverter videl sem ji tudi že 500W pod 40€. No v glavnem 2kw inverter in inštalacijo prenosne klime. Sam ne vem kako bi kompresor in ostale zadeve prenosne klime prenesle vibracije in ostale vplive v avtu ampak teoretično bi lahko prišel z kakimi dobrimi 200€ skozi.
Peltierje pa sem videl tudi po 260 in 300W samo niso bili poceni.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Zaspanc



Pridružen/-a: Sre Nov 2007 20:44
Prispevkov: 269
Kraj: Črnomelj

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 13, 2009 23:16:04    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ja, 150A vlečt iz akumulatorja je pa tudi "pis of kejk", ane?
_________________
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
DJG



Pridružen/-a: Sob Jan 2008 21:11
Prispevkov: 24
Kraj: Gomilsko, Celje

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 13, 2009 23:43:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ma ja, sej v glavnem sem želel Vaša mnenja glede takšnega projekta, ko sem ravno gledal neke 400W Peltierje za 25eur/kom...

Glede grozne amperaže pa sem tudi napisal v prvotnem postu, da bi na motor pritrdili še dodaten altenator Wink

Drugače pa ja, tudi sam sem dognal, da bi strošek takega "setup-a" bil okoli 200eur, in še to samo, če bi uporabil hladilnik, črpalko in altenator, ki mi ležijo okoli hiše Laughing Edini stroški bi torej bili za Peltiere, vodne bloke in aluminij...

Pa dobro, pustimo eure zaenkrat v denarnici in glejmo na to s tehnične plati... Ali ima kdo podatek, koliko kW moči zahteva v povprečju avtomobilska klima? Jaz tega podatka na netu nisem zasledil Embarassed

Ali bi lahko z direktnim hlajenjem Peltierjev(se pravi iz vodnega bloka direktno na hladilnik, ki je poleg hladilnika za motor) lahko dosegel "vročo stran" tam med 50-60°C? Ker kolikor gledam po teh Peltierjevih grafih, pri večji temperaturni razliki zadeva kratkomalo odpove, oziroma porabi vso energijo za ustvarjanje temperaturne razlike, kaj šele da bi nudila odvajanje toplote Exclamation
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
mucek4
moderator


Pridružen/-a: Čet Jan 2008 10:26
Prispevkov: 246
Kraj: Tržič - Mesto med gorami

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 14, 2009 08:06:30    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

DJG je napisal/a:
-4kom 50x50mm 400W Peltierjevi elementi(skupaj torej 1600W... teoretično)


Praktično. 1600W porabe, z izkoristkom 60% = 960W hlajenja - teoretično. Torej imaš na topli strani 2560W toplote, ki jo moraš odvesti.

1600W na 14.4V (max) = cca 110A. Simpatično debel kabl ja.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael



Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21
Prispevkov: 651
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 14, 2009 14:38:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tale tako imenovana "uizi" rešitev s peltom je mnogo bolj zakomplicirana kot vgradnja klime.

Mehanskih del je bistveno več, ideja vključuje "kvalitetno" kitajsko elektroniko in težke zablode računalniške OC scene.

Zmagovita kombinacija, brez dvoma.

Cena, približno delujoče variante s pelrtom verjetno višja kot, če kripo brez klime takoj sedaj zapelješ v reno in greš kupit AVTO, ki ima ima v kilometerskem seznamu standardne opreme, meddrugim tudi klimo malo boljše sorte.

Plus to, da klima, če je pravilno zmontirana, dela, tole čudo pa zelo verjetno samo dobro greje. No ja. bo pa poskrbljeno na najbolj štorat možen način za gretje, če pride sibirski mraz k nam.

_________________
Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group