Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

predelava treking kolesa na električno

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Elektrotehnika za začetnike
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
novincek



Pridružen/-a: Sob Avg 2017 14:24
Prispevkov: 12

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 09, 2020 16:46:36    Naslov sporočila: predelava treking kolesa na električno Odgovori s citatom

Treking kolo bi rad predelal na električno.
Vidim da je predelava možna na zadnji in na sprednji pogon. Je predelava na zadnji pogon bolj zahtevna in dražja?
Kakšne so izkušnje s kvaliteto kitajskih setov in življenjsko dobo baterij?
Na katere stvari je potrebno biti pozoren pri izbiri seta?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2057
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 15, 2020 10:58:02    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Motor vgrajen direkno v kolo (HUB motor), običajno je to zadnje kolo, ima manjši izkoristek in navor v primerjavi s sredinskim motorjem. Zakaj?

Sredinski motor je s pogonskim kolesom povezan preko verige in menjalnika, s prestavami se spreminja navor, nižja prestava ima večji navor.

HUB motor ima preprost reduktor z nizkim prestavnim razmerjem, običajno nekje 4:1 pri 250W motorjih. Motor 500W ali močnejši, reduktorja nima, je direktni pogon. Prednost tega sistema je velika vzdržljivost in praktično nobenih okvar, saj ni gibljivih delov, razen ležajev, ki trajajo bolj desetletja kot leta. Navor je v primerjav s sredinskim motorjem nizek, čeprav je moč lahko velika. Izjema so motorji 1000W in več, tukaj je navor velik zaradi ogromne moči. Izkoristek je pri nizkih hitrostih in v klanec slab.

Za pretežno ravninske vožnje je HUB motor dobra izbira, pri tem sistemu menjalnik na kolesu ostane tako kot je, sploh nedotaknjen ostane v primeru motorja v prednjem kolesu.

Pri HUB motorjih je treba računati še na kontroler, saj ta ni vgrajen v motor kot pri sredinskih motorjih. Za 250W motor je kontroler majhen, za 500W in več so kontrolerji že nekoliko večja škatlica, precej sorazmerno z močjo. Tudi kontroler je treba nekam montirat... v nekaterih primerih kar malo odvečna zadeva.

Vgradnja sredinskega motorja pomeni, da se prednji menjalnik odstrani, spredaj ostane le en verižnik na motorju. Nič hudega, zaradi elektro pomoči večinoma odpadeta najmanj prvi dve prestavi, večinoma uporabniki speljujejo kar s 3. ali s 4. prestavo.
Res je, veriga pri nižjih prestavah teče opazno postrani, to ni ovira, saj večinoma ljudje ne vozijo v hude klance. Kdor vozi v hude klance si običajno privošči tovraniško sestavljeno kolo, ki je običajno kar v redu prilagojeno in veriga teče optimalno.

Osebno nisem zagovornik samo enega verižnika spredaj, npr 1x10, 1x11 ali 1x12 prestav ni prijazno verigi. Osebno še vedno zagovarjam 3x9 ali 3x10 prestav, na svojih kolesih imam 3x9 in veriga z verižniki vred traja več sezon kljub veliki kilometrini tudi v hude klance... sem namreč navdušen kolesar tako po cesti kot MTB in mešano.

Ukvarjam se s servisom in montažo... servisiram predvsem baterije, kolesa navadna in elektro, montiram elektro KIT na obstoječa kolesa. Najbolje se prodajajo 250W TSDZ2 motorji, to so TongSheng motorji s senzorjem navora, kar je bistveno bolje od pedelec sistema.

Motor TSDZ2 250W 36V lahko dobiš za 310eur (trenutno je še taka cena, občasno niha in lahko poskoči tudi na 320eur).

Baterije imam snemljive za na okvir kolesa, všečna oblika, dobra kvaliteta, ohišje Hailong, baterije so lahko kitajska blagovna znamka Hairon ali pa kaj boljšega: Samsung ali LG, tudi Panasonic. Najbolje prodajana baterija je 36V 12,5Ah s trenutno ceno 225eur, tudi tu cene občasno malo zanihajo, seveda je odvisno tudi od nabavne količine.

Za montažo je običajno treba dodati nekaj drobnega materiala, tako da za cca 550eur dobiš popolnoma ves material za predelavo.

Na voljo tudi 750W 48V motorji in baterije zanje. Baterije so 13S 48V s kapacitetami 14,5Ah in 17,5Ah, dobijo se tudi manjše 12,5Ah. Večinoma se stranke odločijo za 14,5Ah. Motor je cenovno le 10eur dražji od 250W verzije, baterije pa imajo večjo kapaciteto in so zato dražje, še posebej če so vgrajene priznane baterije Samsung ali LG. Baterija 48V 14,5Ah Samsung je cca 330eur.

Vsi TSDZ2 motorji imajo velik pregleden display.
Dometi so v glavnem nad 75km, pri 48V verzijah in večjih baterijah krepko čez 100km.

Hub motorje imam le 500W direct drive. Dobra zadeva, hitrost tja do 42km/h, 36V motor, baterija mora biti sposobna 30A trajnega toka. Poraba je dokaj velika, sploh pri višjih hitrostih nad 25km/h, tako kolo je lahko namesto mopeda. Baterija je zaradi večje potrebne moči dražja, pod 300eur za baterijo ni neke posebne uporabnosti da bi presegel 50km.

Moji oglasi na bolhi so: https://www.bolha.com/uporabnik/kravar
Poglej za kolesa, motorje, baterije, nekaj oglasov moram še dodat, seveda bom dodal tudi tukaj na forumu. Motorje in baterije imam vedno na zalogi.

_________________
Zasebna sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
andrejpa



Pridružen/-a: Čet Mar 2012 10:54
Prispevkov: 19

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 21, 2020 20:45:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Da se pridružim temi, po parih letih sem se odločil obnoviti svoje DIY električno kolo.

Na treking kolesu imam namontiran prednji motor z zobniškim prenosom ki povsem ustreza za vožnjo po mestu, težava je da imam motor 36v 250w za 26col platišče montirano na 28 col platišče, zaradi tega imam občutek manjše moči.

Pred tem sem imel na preizkušnji enak motor montiran na 26 col, kljub temu da je bil sistem 24v mi je delovalo močnejše ?

Regulator imam 350w vendar mi, če preveč na hitro dodam "gas" v motorju samo grdo zaropota in amperaža skoči v nebo, če dodajam počasi ja vse o.k.
Sistem nima pedaleca in podobnih zadev samo ročko za "gas"

Največji problem pa je rabljena baterija 10s4p brez porekla, če vozim zelo pazljivo je še nekako v redu, če pa poženem na polno, BMS odklopi po par minutah tudi pri polni bateriji. Mogoče je kriv tudi sumljivo majhen 15A BMS brez hladilnega telesa.

Trenutno testiram celice s polnenjem posamezmih celic s TP4056 vezjem z odklopljenim BMS seveda. Ko bodo vse celice polne bom naredil stresni test z 10A za 4povezane celice.

Če bo test pokazal da so celice fuč, me zanima koliko bi me taka baterija stala brez ohišja in cena z ohišjem.

Kolo uporabljam izklučno za prevoz po mestu (prevoz v službo) in nimam večjih klancev.

Klub temu da imam več vprašanj kot odgovorov upam da bom malo spodbudil debato o tem.

L.p. Andrej Smile
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2057
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 23, 2020 10:16:09    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Baterije za e-kolesa kupujem pri NKON, imam tudi ponudbo na forumu:
http://www.elektron.si/forum/viewtopic.php?t=1866
Za večje količine prilagodim ponudbo.
Vsak lahko sam izračuna, kje se mu bolj splača kupit baterije, da si lahko sam sestavi baterijski paket.

Da odgovorim na vprašanja, najprej za razliko med 26" in 28" obročem kolesa. Lahko je motor, ki je namenjen za 26" montiran v obroč 28", brez težav, le navora bo nekoliko manj, možna je tudi višja hitrost. Občutek manjše moči je pri tej razliki že mogoče zaznati.

Zakaj je pri enakem motorju na 26" obroču in na nižji napajalni napetosti napetosti občutek večje moči težko rečem, ker ne najdem informacije ali gre za isti kontroler ali vsaj popolnoma enak, če že ne isti.

Koliko moči dobi motor, je odvisno od kontrolerja. Nekateri kontrolerji regulirajo samo tok, nekateri regulirajo moč. Večinoma je tako, da je pri višji napetosti oddana moč večja, ker je recimo omejen tok. Nekateri kontrolerji s pomočjo PWM na izhodu dajejo primerno napetost, ki je lahko precej nižja od napajalne, tako da bi bila moč na motorju lahko enaka ne glede na napajanje 24V ali 36V.

250W HUB motorji imajo po večini notri še reduktor, uporaba 350W kontrolerja na 250W motorju ni ravno dobra odločitev, ker pride do preobremenitve. Kaj zaropota v motorju težko rečem, lahko preskočijo zobje v reduktorju, ker so že obrabljeni, veselja bo zato hitro konec. Če je motor brez HALL senzorjev, je speljevanje pogosto problematično, še posebej pri nižjih vrtljajih.

Kako veš ali ima motor HALL senzorje? ali ima motor samo 3 debele žiče ali ima dodatno še 5 drobnih? tistih 5 drobnih je za 3 HALL senzorje (napajanje 5V in 3 izhodi)

Če polniš vsako celico posebej z zunanjim enoceličnim polnilnikom kot je npr TP4056, ne rabiš odklapljat BMS, enako tudi ko testiraš eno samo celico če meriš kapaciteto, delaš stresni test in podobno.
Če bi želel polnit več celic naenkrat na enak način, jih lahko pod pogojem, da so polnilniki galvansko ločeni. Pri izpolnjenih pogojih baterijskega paketa ni treba razdirati, niti odklapljati BMS, ker do celic dostopamo direktno mimo BMS. Galvansko ločeni polnilniki so pogoj, ker so celice že povezane v baterijski paket... upam, da mi ni treba razlagati zakaj, vsak si lahko nariše shemo, kako bi to zgledalo in bo takoj jasno.

Zaželjena je kakšna fotografija sistema, podrobnosti ... natančen opis po fotografijah Wink

_________________
Zasebna sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
andrejpa



Pridružen/-a: Čet Mar 2012 10:54
Prispevkov: 19

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 26, 2020 17:16:06    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Končno sem uspel nekaj poslikat.
Ropot v motorju ni posledica obrabe ampak ker nima Hall senzorjev,tudi kontroler očitno ne podpira te funkcije.
Iz slike je razvidno tudi da je kontroler 250 in ne 350 w
Tesni bicikelj je bil komplet 24v motor,kontroler....
Baterija ki je "oplaščena" je trenutno v uporabi saj je pogojno uporabna,druga na "ponku"pa skoraj neuporabna saj prehitro odklopi.
Da mi ne izklopi sem si montiral analogni ampermeter brez točne skale,samo za nadzor,edina slaba stvar je da je že preveč spojev.
Ker mi vezje za merjenje kapacitete baterij podpira precej majhen tok,bom moral uporabit staro klasiko in praznit celice, meriti čas in ročno odklopit ko pade pod 3.0v.
Po slikah se tudi vidi da je to "delovno kljuse"saj ga čistim minimalno,da je manj upadljiv Very Happy



regulator.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  regulator.jpg
 Velikost datoteke:  211.75 KB
 Downloaded:  5 krat


baterija 1.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  baterija 1.jpg
 Velikost datoteke:  263.87 KB
 Downloaded:  7 krat


bms 2.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  bms 2.jpg
 Velikost datoteke:  246.56 KB
 Downloaded:  6 krat


bms.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  bms.jpg
 Velikost datoteke:  238.27 KB
 Downloaded:  5 krat


motor.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  motor.jpg
 Velikost datoteke:  201.35 KB
 Downloaded:  6 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2057
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 02, 2020 11:26:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Po tvojem skromnem opisu sklepam, da ima motor samo 3 žice...

Če kontroler ne podpira funkcije delovanja brez hall senzorjev, potem ti ne bi delalo niti toliko, kolikor ti je delalo do sedaj.

Res bo najbolje, da temeljito preveriš baterije, narediš meritve in deliš rezultate.

Nekaj o tem se je dogajalo tukaj
http://www.elektron.si/forum/viewtopic.php?t=1903
ampak se mi zdi, da bi si marsikdo želel doseči rešitev brez truda in brez nujno potrebnih meritev.

Meritve niso potrebne v primeru, če se zavrže stara baterija in se jo preprosto zamenja z novo.

_________________
Zasebna sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
andrejpa



Pridružen/-a: Čet Mar 2012 10:54
Prispevkov: 19

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 03, 2020 18:20:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tipkanje res ni moja vrlina,zato mogoče malo preskromen opis.
edit by admin
Za ločili naj bo vedno presledek, tako kot je presledek med besedami


Končno sem si sestavil upor za merjenje baterij.
Začel sem z tokom 7A in že takoj katastrofa,popolnoma polni paketi 4 celic so se sesedli v trenutku iz 4,17v na 3,7v najslabše pa celo na 2,4v
Glede na izmerjene vrednosti stresnega testa meritev kapacitete ni smiselna, razen za uporabo celic za kašen manj zahteven projekt.

Za test ostalih komonent sem sestavil paket 7ah rabljenih baterij iz UPS in probal.
Zadeva dela,seveda z počasnim dodajanjem obremenitve zaradi motorja brez HALL senzorjev,to ni pa tako moteče da bi zaradi tega menjal vse.
Ker sem uporabil samo 3 baterije je bilo veselja konec po parih kilometrih,ko je napetost padla pod 36v skupno.

Tako se je izkazalo,da je res problem samo baterija in samo počakam da se tale glupa korona spoka in lahko naredim en izlet na Bled po novo baterijo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2057
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 03, 2020 18:47:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kombinacija kontrolerja in motorja brez hall senzorjev sicer deluje v redu, pogosto pa pri speljevanju na polno lahko pride do nekakšne resonance, ki se pokaže v obliki tresenja ali ropota. V primeru zelo nizkih vrtljajev oziroma pri speljevanju, ko je moč odprta na polno, bo kontroler potegnil maksimalni tok, zato se pri slabi bateriji hitro zgodi, da se napetost sesede, zaščita zato izklopi baterijo.

Če se napetost zelo sesede že pri samo 7A toka, je baterija že precej slaba, pri 4P vezavi je to še vedno manj kot 2A toka po bateriji, kar sploh ni velik tok.

Ne vem koliko ti je pomembna velikost in oblika baterijskega paketa, če sestavljaš na novo in bi želel drugačno obliko, je to možno sestaviti, lahko tudi z večjo kapaciteto.
Lahko tudi poslikaš baterijo, skiciraš ali kako drugače izraziš željo po obliki sestave. Sestavim, lahko tudi pošljem. BMS lahko potem povežeš sam, saj ni težko.

Mimogrede, na zalogi in naprodaj imam eno malo rabljeno baterijo 10S5P s celicami Panasonic, skupna kapaciteta 14,5Ah. Baterija je pomerjena in popravljena, dobil sem poškodovano, ena od baterij je dobila udarec, zato je začela prebijat in je počasi praznila vseh 5 baterij vezanih skupaj v eno celico. Paket je popravljen, poškodovana baterija je bila zamenjana z novo, napetost je stabilna in ne pada. Konektor za napajanje kontrolerja je že montiran in je enak, črno-rdeč anderson konektor, za polnjenje je jack 5,5mm, velikost paketa je enaka torbici za 50 CD-DVD, ja, že v originalu je vgrajeno v tako torbico.

_________________
Zasebna sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Elektrotehnika za začetnike Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group