Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

predelava treking kolesa na električno

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Elektrotehnika za začetnike
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
novincek



Pridružen/-a: Sob Avg 2017 14:24
Prispevkov: 12

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 09, 2020 16:46:36    Naslov sporočila: predelava treking kolesa na električno Odgovori s citatom

Treking kolo bi rad predelal na električno.
Vidim da je predelava možna na zadnji in na sprednji pogon. Je predelava na zadnji pogon bolj zahtevna in dražja?
Kakšne so izkušnje s kvaliteto kitajskih setov in življenjsko dobo baterij?
Na katere stvari je potrebno biti pozoren pri izbiri seta?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2042
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 15, 2020 10:58:02    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Motor vgrajen direkno v kolo (HUB motor), običajno je to zadnje kolo, ima manjši izkoristek in navor v primerjavi s sredinskim motorjem. Zakaj?

Sredinski motor je s pogonskim kolesom povezan preko verige in menjalnika, s prestavami se spreminja navor, nižja prestava ima večji navor.

HUB motor ima preprost reduktor z nizkim prestavnim razmerjem, običajno nekje 4:1 pri 250W motorjih. Motor 500W ali močnejši, reduktorja nima, je direktni pogon. Prednost tega sistema je velika vzdržljivost in praktično nobenih okvar, saj ni gibljivih delov, razen ležajev, ki trajajo bolj desetletja kot leta. Navor je v primerjav s sredinskim motorjem nizek, čeprav je moč lahko velika. Izjema so motorji 1000W in več, tukaj je navor velik zaradi ogromne moči. Izkoristek je pri nizkih hitrostih in v klanec slab.

Za pretežno ravninske vožnje je HUB motor dobra izbira, pri tem sistemu menjalnik na kolesu ostane tako kot je, sploh nedotaknjen ostane v primeru motorja v prednjem kolesu.

Pri HUB motorjih je treba računati še na kontroler, saj ta ni vgrajen v motor kot pri sredinskih motorjih. Za 250W motor je kontroler majhen, za 500W in več so kontrolerji že nekoliko večja škatlica, precej sorazmerno z močjo. Tudi kontroler je treba nekam montirat... v nekaterih primerih kar malo odvečna zadeva.

Vgradnja sredinskega motorja pomeni, da se prednji menjalnik odstrani, spredaj ostane le en verižnik na motorju. Nič hudega, zaradi elektro pomoči večinoma odpadeta najmanj prvi dve prestavi, večinoma uporabniki speljujejo kar s 3. ali s 4. prestavo.
Res je, veriga pri nižjih prestavah teče opazno postrani, to ni ovira, saj večinoma ljudje ne vozijo v hude klance. Kdor vozi v hude klance si običajno privošči tovraniško sestavljeno kolo, ki je običajno kar v redu prilagojeno in veriga teče optimalno.

Osebno nisem zagovornik samo enega verižnika spredaj, npr 1x10, 1x11 ali 1x12 prestav ni prijazno verigi. Osebno še vedno zagovarjam 3x9 ali 3x10 prestav, na svojih kolesih imam 3x9 in veriga z verižniki vred traja več sezon kljub veliki kilometrini tudi v hude klance... sem namreč navdušen kolesar tako po cesti kot MTB in mešano.

Ukvarjam se s servisom in montažo... servisiram predvsem baterije, kolesa navadna in elektro, montiram elektro KIT na obstoječa kolesa. Najbolje se prodajajo 250W TSDZ2 motorji, to so TongSheng motorji s senzorjem navora, kar je bistveno bolje od pedelec sistema.

Motor TSDZ2 250W 36V lahko dobiš za 310eur (trenutno je še taka cena, občasno niha in lahko poskoči tudi na 320eur).

Baterije imam snemljive za na okvir kolesa, všečna oblika, dobra kvaliteta, ohišje Hailong, baterije so lahko kitajska blagovna znamka Hairon ali pa kaj boljšega: Samsung ali LG, tudi Panasonic. Najbolje prodajana baterija je 36V 12,5Ah s trenutno ceno 225eur, tudi tu cene občasno malo zanihajo, seveda je odvisno tudi od nabavne količine.

Za montažo je običajno treba dodati nekaj drobnega materiala, tako da za cca 550eur dobiš popolnoma ves material za predelavo.

Na voljo tudi 750W 48V motorji in baterije zanje. Baterije so 13S 48V s kapacitetami 14,5Ah in 17,5Ah, dobijo se tudi manjše 12,5Ah. Večinoma se stranke odločijo za 14,5Ah. Motor je cenovno le 10eur dražji od 250W verzije, baterije pa imajo večjo kapaciteto in so zato dražje, še posebej če so vgrajene priznane baterije Samsung ali LG. Baterija 48V 14,5Ah Samsung je cca 330eur.

Vsi TSDZ2 motorji imajo velik pregleden display.
Dometi so v glavnem nad 75km, pri 48V verzijah in večjih baterijah krepko čez 100km.

Hub motorje imam le 500W direct drive. Dobra zadeva, hitrost tja do 42km/h, 36V motor, baterija mora biti sposobna 30A trajnega toka. Poraba je dokaj velika, sploh pri višjih hitrostih nad 25km/h, tako kolo je lahko namesto mopeda. Baterija je zaradi večje potrebne moči dražja, pod 300eur za baterijo ni neke posebne uporabnosti da bi presegel 50km.

Moji oglasi na bolhi so: https://www.bolha.com/uporabnik/kravar
Poglej za kolesa, motorje, baterije, nekaj oglasov moram še dodat, seveda bom dodal tudi tukaj na forumu. Motorje in baterije imam vedno na zalogi.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Elektrotehnika za začetnike Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group