 |
www.elektron.si
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporoèilo |
martin86
Pridružen/-a: Èet Mar 2012 21:49 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: Pet Mar 16, 2012 13:28:57 Naslov sporoèila: Kako priklopiti 3 fazni motor |
|
|
Zdravo,
imam elektromotor ki ga uporabljam za cekularko, trenutno je vezan na eno fazo, ker pa smo k hiši dobili sedaj 3 fazni prikljuèek bi ga rad vezal na tri faze saj bo tako baje moènejši ?
Torej moje vprašanje je kako naj motor vežem na tri faze, kam naj dam mostièke, kondenzatorji grejo verjetno proè ?
Vse ostalo bi moralo biti razvidno iz priloĹľene slike. L1, L2, L3 so na sliki uporabljene za oznako tuljav
lp
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
450.4 KB |
Pogledana: |
8214 krat |

|
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Cekular1.jpg |
Velikost datoteke: |
295.15 KB |
Downloaded: |
2595 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Ploscica.jpg |
Velikost datoteke: |
425 KB |
Downloaded: |
2439 krat |
Nazadnje urejal/a martin86 Pon Mar 19, 2012 17:49:04; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Mar 16, 2012 19:55:28 Naslov sporoèila: |
|
|
Enofazni motor ima dve navitji in zato ni primeren za priklop na 3 faze, tako da boš moral zamenjat motor, èe boš želel žagat na 3 faze.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek

Pridružen/-a: Èet Jan 2008 8:02 Prispevkov: 230 Kraj: Koroška Bela
|
Objavljeno: Pon Mar 19, 2012 06:21:26 Naslov sporoèila: |
|
|
Mogoèe bi poslikal ali prepisal še tablico s podatki na motorju?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
martin86
Pridružen/-a: Èet Mar 2012 21:49 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: Pon Mar 19, 2012 08:14:53 Naslov sporoèila: |
|
|
lojzek je napisal/a: | Mogoèe bi poslikal ali prepisal še tablico s podatki na motorju? |
Pa kaj ti ni jasno saj je vse na sliki, vsi prepisani podatki iz plošèice elektromotorja (Glej sliko Cekular1.jpg)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
martin86
Pridružen/-a: Èet Mar 2012 21:49 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: Pon Mar 19, 2012 08:16:32 Naslov sporoèila: |
|
|
reber je napisal/a: | Enofazni motor ima dve navitji in zato ni primeren za priklop na 3 faze, tako da boš moral zamenjat motor, èe boš želel žagat na 3 faze. |
A ne vidiš, da so na sliki 3 navitja ? In kot sem že napisal, elektromotor je tri fazni ampak je predelan da je vezan samo na eno fazo, sedaj ko imam 3 fazni priklop v hiši bi ga pa rad vezal na 3 faze.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek

Pridružen/-a: Èet Jan 2008 8:02 Prispevkov: 230 Kraj: Koroška Bela
|
Objavljeno: Pon Mar 19, 2012 12:36:05 Naslov sporoèila: |
|
|
No no, ustavi konje
Ja res sem spregledal, da je tam na prvi risbi tudi prepis podatkov s tablice motorja.
No in ko sem sedaj ponovno pogledal tja, pa sem tam zasledil podatek o napetosti motorja 220V. To pomeni, da je motor že tovarniško narejen samo za enofazni pogon. Na tri faze- no go
Enak problem imam namreè tudi jaz doma, ko moja Mio Standard kombinirka "premore" enofazni motor in je ne morem predelat na trifazno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Mar 19, 2012 16:26:18 Naslov sporoèila: |
|
|
Nikjer ne vidim treh navitij, nikjer na sliki ali pa v podatkih ne razberem, da bi motor imel 3 navitja
Pri napisanih upornostih sedaj ugibam, ali je te upornosti nekdo izmeril z nekim preprostim digitalnim multimetrom in tam kjer je upornost 0,4ohm, je možno, da to sploh ni navitje, paè pa centrifugalno stikalo, saj veèina multimetrov pokaže kakšnih 0,3 ohm pri sklenjenih merilnih vezeh.
Za kaj se pa uporablja centrifugalno stikalo pa najbrž veèina veste, preko tega stikala je vezan zagonski kondenzator, ko motor doseže vrtljaje, pa se to stikalo izklopi tako da je zagonski kondenzator odklopljen, motor deluje le še preko delovnega kondenzatorja, seveda to velja za pomožno fazo, glavno navitje pa je vezano direktno. Vsi motorji tudi nimajo možnosti za menjavo smeri vrtenja.
Predlagam, da slikaš še napisno plošèico na motorju.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
martin86
Pridružen/-a: Èet Mar 2012 21:49 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: Pon Mar 19, 2012 17:51:05 Naslov sporoèila: |
|
|
Najprej hvala za odgovore.
Prvemu postu sem dodal še sliko plošèice, èe boste tam kej novega videli.
Upornosti med sponkami sem izmeril z navadnim multimetrom, teorija da mogoce ne gre za navitja je èisto možna.
Torej èe sem prav razumel je to enofazni motor in ne tri fazni ki je bil predelan na eno fazo ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
u2
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 7:03 Prispevkov: 345 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Pon Mar 19, 2012 17:51:28 Naslov sporoèila: |
|
|
V zadnjem Rebrovem odgovoru je bilo govora o centrifugalnem stikalu in bom zato kar tukaj postavil vprašanje, èeprav morda tema ne ustreza naslovu.
Pred èasom sem vezal 1f motor, ravno tako za cirkular, mislim da je bil 2,2 kVA. Takšen s centrifugalnim stikalom, kot ga opisuje Reber. Zanimivo pa se mi je zdelo sledeèe. Ob zagonu, vse lepo in prav, ko pa se motor izklopi in zaènejo vrtljaji padati, se stikalo zopet vklopi in takrat pride do tako moènega zaviranja motorja (samo momentalno), da celo zdrsnejo in zacvilijo jermeni, èe niso dovolj napeti. Za boljšo predstavitev, to izgleda tako, kot bi za trenutek na polno pohodil mehansko zavoro. Potem pa se motor lepo poèasi zaustavi do konca. To me je kar malo presenetilo in si nisem znal razložiti ali je to normalno ali ne, saj se prej nikoli nisem sreèal s takšnim motorjem in nimam izkušenj z njim. Res je, da je cirkular precej robusten, tako osovina kot sam žagin list in tudi motor je precej masiven, torej je po izklopu v igri še precej vstrajnostne energije ki se mora porabiti, ampak da se to prezentira na takšen naèin me je pa res presenetilo. Razmišljal sem, da je morda moè vzmeti, ki doloèajo vrtljaje pri katerih sklopka preklopi napaèno nastavljena in stikalo preklopi pri previsokih vrtljajih, vendar tega nisem razdiral. Motor sicer še vedno popolnoma normalno deluje, brez težav, ob zavstavljanju pa vedno znova pokaže kakšen "negativni" pospešek premore. Še to, kondenzatorji so originalni in tudi meritve so pokazale, da ustrezajo vrednosti kot je oznaèena.
Èe ima kdo podobno izkušnjo ali pametno razlago naj se kar razpiše!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
martin86
Pridružen/-a: Èet Mar 2012 21:49 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: Pon Mar 19, 2012 19:11:44 Naslov sporoèila: |
|
|
martin86 je napisal/a: | Najprej hvala za odgovore.
Prvemu postu sem dodal še sliko plošèice, èe boste tam kej novega videli.
Upornosti med sponkami sem izmeril z navadnim multimetrom, teorija da mogoce ne gre za navitja je èisto možna.
Torej èe sem prav razumel je to enofazni motor in ne tri fazni ki je bil predelan na eno fazo ? |
...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Srecko

Pridružen/-a: Sob Nov 2007 15:11 Prispevkov: 125 Kraj: Ĺ ebrelje-Cerkno
|
Objavljeno: Pon Mar 19, 2012 19:40:39 Naslov sporoèila: |
|
|
@martin86
To je 120% enofazni motor saj se tudi na plošèici vidi kakšne kondenzatorje je potrebno uporabit za njegovo delovanje.
LP Sreèko
_________________ samouk
Tukaj sem doma |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
martin86
Pridružen/-a: Èet Mar 2012 21:49 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: Pon Mar 19, 2012 20:03:58 Naslov sporoèila: |
|
|
Srecko je napisal/a: | @martin86
To je 120% enofazni motor saj se tudi na plošèici vidi kakšne kondenzatorje je potrebno uporabit za njegovo delovanje.
LP Sreèko |
Na zdej pole nebo niè z 3 fazno vezavo
thx za odgovor
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek

Pridružen/-a: Èet Jan 2008 8:02 Prispevkov: 230 Kraj: Koroška Bela
|
Objavljeno: Tor Mar 20, 2012 06:09:51 Naslov sporoèila: |
|
|
lojzek je napisal/a: | No no, ustavi konje
Ja res sem spregledal, da je tam na prvi risbi tudi prepis podatkov s tablice motorja.
No in ko sem sedaj ponovno pogledal tja, pa sem tam zasledil podatek o napetosti motorja 220V. To pomeni, da je motor že tovarniško narejen samo za enofazni pogon. Na tri faze- no go
Enak problem imam namreè tudi jaz doma, ko moja Mio Standard kombinirka "premore" enofazni motor in je ne morem predelat na trifazno.  |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Mar 21, 2012 16:39:52 Naslov sporoèila: |
|
|
Trifazni motor nikoli nima podatkov za kondenzator, ker ga za svoje delovanje NE potrebuje, tako da je to Ĺľe prvi znak, da gre za enofazni motor.
Èudi me, èe ima zagonski kondenzator in delovni kondenzator, da ni podatka za vsak kondenzator posebej.
Zaviranje pri enofaznem motorju, ki ima centrifugalno stikalo je nekaj obièajnega, nisem pa siguren, kako moèno naj bi to zaviranje bilo, sem pa tudi sam opazil, da je sunek zaviranja ob vklopu centrifugalnega stikala opazen, potem se pa nekako sprosti.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber
Pridružen/-a: Sre Nov 2007 21:55 Prispevkov: 160 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Èet Mar 22, 2012 15:11:24 Naslov sporoèila: |
|
|
Trifazni motorji imajo na tablici zvezda trikot znak in 380V za napetost.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
CheFF
Pridružen/-a: Tor Feb 2009 23:07 Prispevkov: 15
|
Objavljeno: Pon Okt 16, 2017 10:45:44 Naslov sporoèila: |
|
|
Imam 3 fazni motor, ki bo gnal impeler za odsesovanje zraka. Varovalke so 16A.
Zdaj v katerem režimu je deloval nevem, ker ni narejenih nobenih mostièkov v omarici od motorja. Baje je zvezda trikot bolj primerna za 16A varovalke?
Zanima me kateri priklop naj izberem in kako stikalo potrebujem?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
110.57 KB |
Pogledana: |
6342 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
149.68 KB |
Pogledana: |
6304 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Okt 17, 2017 09:35:15 Naslov sporoèila: |
|
|
Ta motor je narejen za 380V v vezavi trikot, kar pomeni, da je v zvezdi lahko napetost 660V. Na kratko to pomeni, da je narejen za omreĹľje 380V in zagon zvezda/trikot.
Èe bi želel motor prikljuèiti na eno zazo 230V, bi potreboval motor, ki ima po podatkih 230V trikot in 400V zvezda in še v tem primeru nikoli ne dobiš polne moèi.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
CheFF
Pridružen/-a: Tor Feb 2009 23:07 Prispevkov: 15
|
Objavljeno: Tor Okt 17, 2017 10:15:29 Naslov sporoèila: |
|
|
reber je napisal/a: | Ta motor je narejen za 380V v vezavi trikot, kar pomeni, da je v zvezdi lahko napetost 660V. Na kratko to pomeni, da je narejen za omreĹľje 380V in zagon zvezda/trikot.
Èe bi želel motor prikljuèiti na eno zazo 230V, bi potreboval motor, ki ima po podatkih 230V trikot in 400V zvezda in še v tem primeru nikoli ne dobiš polne moèi. |
Aja, pozabil sem omenit priklopil bi ga na 3 faze.
Torej vzamem trikot vezavo, na zgornjih terminalih (w2,u2,v2) naredim brike, spodaj pripeljem faze. Rabim kako posebno stikalo?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Okt 18, 2017 21:48:57 Naslov sporoèila: |
|
|
Ker je tole stara tema in govori o enofaznem motorju, sem sklepal, da bi tvoj 3F motor želel prikljuèiti na eno fazo...
OK, ker imaš trifazni motor in ga želiš normalno prikljuèiti na 3 faze, potem ne vidim nobenega problema. Èe imaš dovolj moèan elektro priklop in dovolj moène varovalke, potem si mogoèe lahko privošèiš direktni zagon motorja v trikot vezavi (direktni zagon). Èe elektro prikljuèek ni dovolj moèan za tokovni sunek direktnega zagona, potem moraš uporabiti stikalo (ali kontaktorsko vezavo) zvezda/trikot, lahko si pomagaš tudi z direktnim zagonom preko modula za mehki zagon, lahko tudi dražjo varianto s frekvenènim pretvornikom.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
CheFF
Pridružen/-a: Tor Feb 2009 23:07 Prispevkov: 15
|
Objavljeno: Èet Okt 19, 2017 09:55:19 Naslov sporoèila: |
|
|
reber je napisal/a: | Ker je tole stara tema in govori o enofaznem motorju, sem sklepal, da bi tvoj 3F motor želel prikljuèiti na eno fazo...
OK, ker imaš trifazni motor in ga želiš normalno prikljuèiti na 3 faze, potem ne vidim nobenega problema. Èe imaš dovolj moèan elektro priklop in dovolj moène varovalke, potem si mogoèe lahko privošèiš direktni zagon motorja v trikot vezavi (direktni zagon). Èe elektro prikljuèek ni dovolj moèan za tokovni sunek direktnega zagona, potem moraš uporabiti stikalo (ali kontaktorsko vezavo) zvezda/trikot, lahko si pomagaš tudi z direktnim zagonom preko modula za mehki zagon, lahko tudi dražjo varianto s frekvenènim pretvornikom. |
Mislim, da bo dovolj mocen elektro priklop. Torej vzamem Y vezavo in direktno stikalo?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Èet Okt 19, 2017 11:45:19 Naslov sporoèila: |
|
|
reber je napisal/a: | ... direktni zagon motorja v trikot vezavi ... |
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
CheFF
Pridružen/-a: Tor Feb 2009 23:07 Prispevkov: 15
|
Objavljeno: Èet Okt 19, 2017 14:44:57 Naslov sporoèila: |
|
|
reber je napisal/a: | reber je napisal/a: | ... direktni zagon motorja v trikot vezavi ... |
|
Brez stikala?
Stikalo mora biti, ker je za tako aplikacijo, da je nerodno skos vtikac priklapljati.
Kaj pa tiste kovinske brike, ki pridejo med terminali v omarci od motorja je mozno kje kupiti? Ali naj uporabim kar eno zilo od kabla?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
var

Pridružen/-a: Ned Jan 2015 9:23 Prispevkov: 66 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Èet Okt 19, 2017 16:54:58 Naslov sporoèila: |
|
|
Tudi pri direktnem zagonu se uporabi stikalo. Obièajno so v motorju 3 kovinska brike. V kolikor manjka jo enostavno izdelate sami.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Èet Okt 19, 2017 19:09:35 Naslov sporoèila: |
|
|
CheFF je napisal/a: |
Mislim, da bo dovolj mocen elektro priklop. Torej vzamem Y vezavo in direktno stikalo? |
Y = zvezda
D = trikot = direktni zagon
reber je napisal/a: | ... direktni zagon motorja v trikot vezavi ... |
Bo sedaj jasno?
CheFF je napisal/a: | Brez stikala?
Stikalo mora biti, ker je za tako aplikacijo, da je nerodno skos vtikac priklapljati.
Kaj pa tiste kovinske brike, ki pridejo med terminali v omarci od motorja je mozno kje kupiti? Ali naj uporabim kar eno zilo od kabla? |
Jasno, da uporabiš stikalo, to je samoumevno. Priporoèam stikalo, ki že ima vgrajeno bimetalno zašèito, torej motorsko zašèitno stikalo ustrezne amperaže.
Prevezave v motorju lahko narediš iz ploèevine, lahko pa jih lepo zakriviš iz trde inštalacijske žice in daš pod podložke in pravilno zategneš. Mehke žice iz kabla za motor zakljuèiš s kabelj èeveljèki (oèesni kontakt z ustrezno luknjo).
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
CheFF
Pridružen/-a: Tor Feb 2009 23:07 Prispevkov: 15
|
Objavljeno: Èet Okt 19, 2017 19:27:46 Naslov sporoèila: |
|
|
Jasno.
Hvala za pomoè!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Da, lahko povleèeš datoteke v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|