 |
www.elektron.si
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Erik
Pridružen/-a: Ned Maj 2016 16:14 Prispevkov: 3
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2016 23:09:04 Naslov sporočila: Zakasnitev izklopa luci 12V v avtu |
|
|
Pozdravljeni, prosil bi za malo pomoči.
V sprednjo masko od avtomobila sem si vgradil še dodatne led luči ki jih prižigam in ugašam v avtu z dvopolnim stikalom. Zanima me, kako bi najlažje naredil da ko stikalo vklopim bi se luči takoj prižgale, ko pa bi ga izklopil pa bi se ugasnile z recimo 20 sekundnim zamikom?
Že vnaprej hvala za pomoč.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 1974 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Maj 30, 2016 01:26:39 Naslov sporočila: |
|
|
Potrebuješ rele s funkcijo zakasnjenega izklopa. Samo stikalo in nekaj preprostega brez releja ne bo šlo.
Če čas zakasnitve ni tako pomemben, recimo, da je vseeno ali je čas 20 s ali 30s ali nekaj vmes, potem bo dovolj, če zakasnitev narediš kar z enim FET tranzistorjem in kondenzatorjem na G in seveda pull-down uporom. S FET tranzistorjem vklapljaš rele, kontakti releja pa vklapljajo tvoje luči ali kakšen drug porabnik, če bi šlo za drugačno aplikacijo, saj je takšno vezje lahko zelo univerzalno in uporabno za marsikaj.
Ker ne vem, kakšno je tvoje predznanje elektronike, sem dal preprost odgovor. Če nimaš pojma o elektroniki in/ali elektrotehniki, to napiši, da ti lahko dam odgovor, ki bo razumljiv tudi popolnemu začetniku.
_________________ podpis |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Erik
Pridružen/-a: Ned Maj 2016 16:14 Prispevkov: 3
|
Objavljeno: Pon Maj 30, 2016 06:01:56 Naslov sporočila: |
|
|
Čas vklopa ni tako pomemben, lahko je tudi 30 sekund. Hodim v tretji letnik mehatronike tako da nekaj predznanja imam in če bi dobil kak načrt bi mi zadevo že uspelo zvezat
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 1974 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Maj 30, 2016 08:38:22 Naslov sporočila: |
|
|
Na google sem uporabil te ključne besede: off delay with fet
Predlagam tole shemo in še malce pojasnil o delovanju MOSFET kot stikalo
V priponki dve enostavni skoraj enaki shemi, ki ju uporabiš kot osnovo. Namesto buzzerja na prvi in lamp na drugi shemi daš tuljavo releja, kontakte releja uporabiš po želji. Seveda moraš rele povezati na stalno napajanje 12V pred tvojim stikalom, kondenzator na Gate FET tranzistorja pa na tistih 12V ki ti bo dalo komando za vklop, torej iz stikala oziroma za stikalom. Čas določi s poskušanjem, ker je odvisen od gate threshold voltage, spreminjaj kapaciteto ali upor vzporedno s kondenzatorjem.
Kako deluje? Kondenzator se napolni, Gate dobi napetost, tranzistor se odpre. Ker je upornost Gate skoraj neskončna, se kondenzator skoraj ne prazni, zato je dodan upor, da se kondenzator prazni. Ko umakneš krmilno napetost, bo FET vklopljen, dokler bo napetost na Gate dovolj visoka, zagotavlja pa jo kondenzator, ki se počasi prazni, ko pade napetost pod prag, bo tranzistor izklopil rele.
Kakšen FET tranzistor uporabiti? V tem primeru je dober vsak N-kanal FET, naj zdrži vsaj toliko, kolikor je poraba tuljave releja, ki bo znašala nekje od 30mA naprej pa tja do 200mA če uporabiš avtomobilski rele.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
off_delay_with_FET.gif |
Velikost datoteke: |
36.7 KB |
Downloaded: |
189 krat |
_________________ podpis |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky moderator

Pridružen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 230 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Pon Maj 30, 2016 09:26:07 Naslov sporočila: |
|
|
Jest sem si tudi vgradil ene poceni LED dnevne luči in to sem naredil tako, da delajo samo, če so vklopljene pozicijske luči !
Namreč, kaj je smisel dnevnih led luči, da gorijo skupaj s kratkimi ali pa kot videvam same brez vsega. Tako se dogaja, da samo dodatno trošijo tok in dodatno slepijo nasprotivozeče ali pa pozicijske (zadaj!) ne delajo in videvam folk ponoči po mestu vozit BREZ prižganih luči sploh, ker jim premočne led svetijo in osli ne skapirajo tega, da vozijo brez kratkih. Ne potrebuješ nobenega tajmerja/elektronike. Kako sem jest to izvedel :
Led (dnevne sem kupil fabriške http://www.superstrela.com/levi-meni-avto-led-sijalke-in-ostalo/led-dnevne-luci/led-dnevne-luci-drl155-8led.html# ) za moj Puntič in jih montiral na edini možni način/mesto v snemljive plastike v odbijaču. Povezal pa sem jih tako :
+ Led na + pozicijske in - Led na + kratkih kar na konektorje v lučeh. Torej tok teče (enih dobrih 100mA) preko žarnice kratkih na maso in zadnje pozicijske delajo hkrati. Tako kratke dobijo "predgretje" in manj crkujejo, če jih vklopiš namesto/za pozicijskimi! (kadar so kratke vklopljene, pa je potencial za Ledice nula = 2x +12V in ne svetijo) ... Jest ne vem zakaj proizvajalci avtov v izogib gornjim navedenim problemov, tega ne naredijo tako ...
V primeru pregoretja žarnice za kratke, pa na isti strani nehajo delat tudi LED, zato je pametno povezavo za LED narediti navzkrižno (levo-desno), da ob pozicijskih dela še vedno nasprotna LED od crknjene žarnice za kratke ... če pa crkne samo kakšna pozicijska, pa vseeno obe LED delajo ... upam, da ti bo ta nasvet oz. moja izkušnja kaj pomagala ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Erik
Pridružen/-a: Ned Maj 2016 16:14 Prispevkov: 3
|
Objavljeno: Pon Maj 30, 2016 14:49:06 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem, bom poizkusil narediti tako kot mi je svetoval reber. Te led luči imam vgrajene samo za okras, in mi ne služijo kot dnevne luči, zato nimam zvezanih preko stikala za pozicijske ampak posebej da jih lahko vklapljam po želji
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|