Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Hladni zagon Golf IV 1.9 TDI 90 HP

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
u2



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 7:03
Prispevkov: 325
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 14, 2014 10:10:38    Naslov sporočila: Hladni zagon Golf IV 1.9 TDI 90 HP Odgovori s citatom

Pojavila se mi je težava s hladnim zagonom na omenjenem avtu. Pa me zanimajo določene stvari, če je kdo bolj "doma" v teh zadevah.

Da ne opisujem vseh stvari, ki sem jih preveril naj omenim samo to, da sem zamenjal vse 4 svečke (1 je bila v okvari) in ko sem jih testiral direktno na akumulatorju sem videl, da rabijo kar nekaj sec. preden zažarijo, medtem ko se kontrolna lučka gretja ugasi po bistveno krajšem času. Rele sicer ostane vklopljen dlje časa. (Se ga sliši) Zjutraj sem spet preveril zagon in sicer tako, da sem potem, ko se je lučka že ugasila počakal dokler rele ni izključil, to ponovil še enkrat in potem "zaverglal". Avto je vžgal normalno.

Torej, težava je v tem, da premalo časa greje. Zdaj me pa zanima.

Zakaj lučka ugasi tako hitro, od kje pobira podatek o temperaturi, ali res vklopi gretje šele ko je zunanja temp. pod določeno vrednostjo.
Ali je čas gretja določen iz releja ali iz računalnika?

Pri Golf II je bilo to malo drugače, bolj na "polento" in je vedno grel, poleti ali pozimi, tu se mi zdi, da je pa ravno v tem težava.

Kakšno pojasnilo, kakšna ideja?

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 14, 2014 12:03:05    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pogojev je lahko kar nekaj. Kot prvi pogoj bi izpostavil akumulator, če je že rahlo oslabel, grelne svečke grejejo šibkeje in gretje se zavleče, tudi štarter obrača malce počasneje (in tega niti ne opaziš), kar je že lahko problem. Do neke določene meje še deluje dokaj normalno, ko pade pod mejo, se začnejo težave.

Poleg akumulatorja bi bil lahko problem tudi na inštalaciji, neustreznosti grelnih svečk, v nekaterih primerih celo senzor zunanje temperature.

Lahko je vzrok težavam čisto nekje drugje, tudi črpalka za gorivo bi lahko delala težave pri nižjih temperaturah ali pa nasploh okvara ali slabo delovanje.

Verjetno bi lahko naštel še kakšno možnost, ki lahko pripomore k težavam, ampak za začetek bi predlagal, da dobro preveriš akumulator. Če imaš možnost, polni akumulator celo noč in zjutraj poskusi, stori to večkrat, lahko poskusiš tudi z dodatnim virom, dodatnim akumulatorjem in podobno.

Seveda večkratno proženje gretja pred vžigom motorja lahko izboljša stanje, ampak če je nekoč delalo normalno brez tega, potem bo že nekaj narobe. Ali čas gretja določa samo rele ali je signal iz računalnika ne vem. Če čas gretja določa samo rele in nikjer nima senzorja temperature, je čas gretja vedno enak, lahko ima termostat, ki do določene temperature sploh ne vklopi gretja. Pri nekaterih avtih je lahko problem tudi v ključavnici, slab kontakt, verjetno le pri tistih, ki gre glavni tok za gretje preko ključavnice.

Tako mimogrede, en moj prijatelj je nekoč imel dovolj problemov s predgretjem svojega dizelaša in je grelne svečke povezal kar na dodatno vgrajen rele, ta rele je vklapljal kar s tipko, brez elektronike, brez timerjev. Postopek vžiga je bil sledeč: kontakt, držanje tipke za gretje po občutku (odvisno koliko je bilo mraz) in potem zagon motorja. Rešitev preprosta in učinkovita, z iskanjem napake se ni ubadal, še več, rekel je, da mu avta pozimi ne bodo mogli ukrasti, mrzlega sigurno ne Twisted Evil
No ja, vse sorte rešitev se ljudje spomnijo.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
u2



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 7:03
Prispevkov: 325
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 14, 2014 14:00:14    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hvala reber,

Test s polnjenjem akumulatorja pred vžigom sem naredil. tako da to skoraj sigurno lahko izločim. Preveril sem delovanje starih in novih svečk in tam sem videl, da je čas segrevanja daljši kot ga signalizira lučka na armaturi.

Menda, (izjava mehanika) se gretje vklopi šele ko je zunanja temp. pod določeno vrednostjo, tako da je skoraj gotovo težava v tem. In ravno to me zanima, od kod podatek o temperaturi, od katerega senzorja in kdo ta podatek obdela, ali gre na comp. ali je v igri samo rele gretja.

Sicer je avto vžigal normalno celo leto, ob znižanju temperature je začel nagajati. Normalno, da sem najprej posumil svečke in jih zamenjal, ker pa ni bilo pravega rezultata zdaj raziskujem naprej in "ropotam" tukaj po forumu.

Nafta, filtri, zrak, cevi itd... preverjeno in mislim, da ni tu problema. Sicer ne bi vžgal po 2 ali 3 gretjih pred startom.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
potepenc



Pridružen/-a: Tor Sep 2012 20:17
Prispevkov: 43

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 14, 2014 14:01:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tudi jaz mislim, da bo najprej treba preveriti akumulator. Preveri še alternator, če v redu polni. Preveri tudi vse spoje med alternatorjem in akumulatorjem tudi maso. Če bo vse to v redu, iščeš naprej.

Če si že ugotovil, da je napajanje res v redu, preveri inštalacijo do svečk, pomeri napetost, koliko sploh pride do svečk. Preveri tudi termostat, ki daje pogoj za gretje, eni avti ga imajo, drugi imajo iz računalnika. Najbolje, da povežeš voltmeter in eno lučko na svečke, da vidiš kdaj in koliko časa grejejo. Pomeri napetost na vsaki svečki posebej.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
u2



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 7:03
Prispevkov: 325
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 14, 2014 20:42:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Včasih mislimo, da smo stvari preverili dovolj dobro, pa se motimo. Morda bo res težava v akumulatorju. Pomeril sem napetost na klemah med vklopom gretja. Ko je gretje vklopljeno pade napetost na 11,5 V, sicer je 12.5V ko je avto ugašen in ni bil vžgan že vsaj 10ur. Ko je avto vžgan in alternator polni je napetost 14,5 V.
Kdaj in koliko časa svečke grejejo se sliši iz vklopa in izklopa releja. Kontrolna lučka se sicer izklopi po cca 1 sec. vendar je rele vklopljen še nadaljnih 5 sec. Napetost na posamezno svečko pride, vendar ne vem koliko, saj sem to zadnjič testiral samo s kontrolno lučko.

Nimam pri roki podobnega avta, da bi lahko te podatke primerjal z drugim, tistih11,5 V med gretjem pa res verjetno kaže na oslabel akumulator.

Drži?

Lp
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Spajky
moderator


Pridružen/-a: Tor Okt 2008 8:20
Prispevkov: 233
Kraj: Obala

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 15, 2014 09:53:42    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Verjetno drži! Wink Temperaturo kontrolira ECU in sicer temperaturo goriva za grel.svečko se mi zdi. Zato ga hitro segreje po vklopu gretja in izklopi lučko na armaturi, ko pa zakurblaš, zaradi slabega aku-ja ne greje dovolj na novo priteklega goriva skozi/mimo temp.senzorja in cuka ne dovolj segreto gorivo+hladen motor. Lučka pa se ne prižge ponovno, ker je check gretja ob startu že enkrat ECU napravil; se mi zdi, da je tako Cool
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1993
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 15, 2014 11:11:47    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Med vklopom gretja teče iz akumulatorja precej veliko tok, saj je upornost grelne svečke manj kot 1ohm. Tok skozi eno samo svečko je lahko tudi preko 10A ali pa zelo blizu. Pri 4 svečkah se pri toku recimo okoli 40A napetost na akumulatorju sesede. Tudi pri dobrem akumulatorju se napetost sesede, lahko tudi pod 12V, to je precej normalno. V tvojem primeru si lahko blizu meje ali pa tam nekje in je možno, da je problem že nekoliko oslabljen akumulator.

Če imaš možnost, poskusi z novim ali brezhibnim akumulatorjem, seveda bi lahko poskusil tudi tako, da vzporedno na kable povežeš še en akumulator. Če bodo kabli dovolj debeli, lahko računaš na primerno pomoč dodatnega akumulatorja, če so bolj tanki, je ta pomoč spet bolj tako tako Confused

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
u2



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 7:03
Prispevkov: 325
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 15, 2014 21:41:58    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No, hvala za odgovore.
Sem bolj na tesno s časom in se nekaj dni ne bom prav dosti ukvarjal s tem, ampak vseeno. Danes sem pred vžigom priklopil še dodaten akumulator iz drugega avta, pa ni bilo nobene razlike. Avto je bil sicer benzinar z akumulatorjem 55 Ah, ampak en efekt bi skoraj moral biti, če je težava v akumulatorju. Kabli "home made", traktorska vaianta kot se gre, ne kakšna šminka iz xxxxxxxxxx. (da ne bo negativne reklame)

No toliko, če bom uspel ugotoviti kaj uporabnega sledi poročilo!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Spajky
moderator


Pridružen/-a: Tor Okt 2008 8:20
Prispevkov: 233
Kraj: Obala

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 16, 2014 16:23:21    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Lahko je tudi crknil (predgretje!) ali izgubil kontakt na konektorjih kateri od O2 senzorjev !!! ali senzor za zrak (Mas/map) ali njegova loputa zaštekava-umazano!

Možno je tudi, da je kakšen injektor slab ali zapacan (ali ne dela prav, ko je mrzel-vliva gorivo tudi ko ni treba, enako kontakti na njih lahko. Vlij v gorivo "čistilec za gorivne vode" (dobrih 10€), da spuca zadeve ... lahko, da bo pomagalo, meni je (bencinc) !
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
u2



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 7:03
Prispevkov: 325
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 05, 2015 06:32:47    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Dolgo je trajalo, pa vseeno pojasnilo, da zaključim temo.

Nič od tega, kar bi lahko imenoval elektro težava, niti gretje, akumulator, starter itd

Težava je bila na Bosch pumpi, natančneje na regulatorju količine goriva.
Minimalna nastavitev, ki je neopazna, rezultat pa vidiš samo na original softwarju in seveda zjutraj ko obrneš ključ.

Mala šala za nekoga ki ve kaj dela in ima ustrezno opremo, sam bi pa lahko še pol avta zamenjal pa ne bi prišel do rešitve.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Zaspanc



Pridružen/-a: Sre Nov 2007 20:44
Prispevkov: 269
Kraj: Črnomelj

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 05, 2015 22:45:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Glavno da si rešil.

Dodam pa pojasnilo glede grelnih sveč:
na sodobnem dizlu niso aktivne zgolj za čas svetenja kontrolne lučke, ampak krepko dlje, recimo še pri zunanji temperaturi 10°C bodo zjutraj po hladnem zagonu lahko žarele tudi par minut (pri konkretnejšem minusu pa tudi krepkih par km vožnje), s ciljem izboljšanja izgorevanja (beri: čistejši izpuh) in malce manj traktorskega šklepetanja.
Kontrolna lučka te le opozori na morebitno potrebno dodatno čakanje, ponavadi ko je zunaj pod 0. Pri naziwagnih iz 80-ih pa je res bila lučka vezana vzporedno grelnim svečkam, ampak to je zgodovina...

_________________
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
u2



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 7:03
Prispevkov: 325
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 07, 2015 20:49:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Res je, sistemi ogrevanja so različni. Konkretno pri golfu IV se po izklopu lučke čas gretja podaljša še za nekaj sec. kar lepo slišiš ko izklopi rele pod armaturo. Je pa res, da do 7°C gretje svečk sploh ni aktivno. Lučka se vklopi za moment, samo kot kontrola, rele pa ne vklopi. Šele ko temperatura pade pod 7°C, se gretje dejansko vklopi. Meri pa temperaturo hladilne tekočine. Sorazmerno z nižanjem temperature proti nuli in potem v minus, se čas gretja podaljšuje. 100 % preverjeno vsaj na mojem avtu.

Tako da pri trenutnih temperaturah svečke nimajo nobene funkcije.

Da ne govorim o golfu II, 1,6 D, ki niti pri plus 35 °C hladen brez gretja ni kresnil. Ko pa je bil 15 minusa, si lahko šel na kavo ko si dal kontakt, preden se je lučka ugasnila, ampak potem ni dvakrat obrnil, ko je že ropotal!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group